ik zoek baard

Lara

Stoppelbaard
Hoi, even voorstellen, ik ga zo aan de forumbeheerders vragen of ik hier een oproep mag plaatsen voor een interviewtje met een baardman in Viva. Ik zoek baardmannen die vooroordelen krijgen. Net als bv René Clerc die daarover schreef ik Het Parool (hij zou van familie opmerkingen over moslim, terrorist etc hebben gekregen, grappig bedoeld maar wel racistisch).
Groet!
 
Welkom
Die vooroordelen komen mij al bekend voor en ik heb elders of het forum gelezen dat ik niet de enige ben hier. Opmerkingen als: "ben je moslim geworden" of "ga je ons opblazen" heb ik meermaals gehoord. Zowel als grap maar ook serieus "je begint op een moslim te lijken" ik ben atheïst en kan er wel mee lachen maar de 1 handeld het beter dan de ander. In mijn stamkroeg heb ik het grootste deel van de opmerkingen de kop ik gedrukt door met Halloween verkleed te gaan als het enige nog echt enge in de 21e eeuw; als zelfmoordterrorist. :eek: (dat was nog voor de aanslagen in Parijs, op dit moment zou ik dat niet meer durven doen...)

En normaal zou ik hier neerzetten: Beard Up! :)> maar ik vermoed dat jou dat slecht staat ;)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Mooi stukje, maar wist niet dat het zo erg was bij jou.. :confused: Is dit artikel niet een beetje overtrokken?
 

maximum

Zware baard
Mooi stukkie id waar ik me overigens totaal niet in kan vinden:)Heb misschien 1-2 keer een moslimgrap gehoord in de 1 jarig durende baardreiso_OEn dat was van mensen die dicht bij me staan..Tegenover ontelbaar veel positieve reacties;)Heeft toch met je verdere uitstraling te maken denk ik waar je baard een onderdeel van is(Y)Deel de mening van Arjay en een baard een moslimlook?Als je hem niet verzorgd misschien:p..Beard up:):)>
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik merk wat die opmerkingen betreft eigenlijk 2 kampen.

Zij die je kennen van "voor de baard" houden langer vol en volharden al eens vaker in de boosheid als het om dergelijke grapjes te maken.

Zij die je pas hebben leren kennen "na de baard" en dus eigenlijk van niet beter weten en eigenlijk zelden of nooit een grapje in die trend maken.
 
Mmm, kan mij er niet echt in vinden... deel Arjay hierin. Desalniettemin wel k voor je. Mischien een vriendelijke krul in je snor;)
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik merk wat die opmerkingen betreft eigenlijk 2 kampen.

Zij die je kennen van "voor de baard" houden langer vol en volharden al eens vaker in de boosheid als het om dergelijke grapjes te maken.

Zij die je pas hebben leren kennen "na de baard" en dus eigenlijk van niet beter weten en eigenlijk zelden of nooit een grapje in die trend maken

@Cowboy, omdat ik al ruim 30 jaar een baard heb kan ik me niet meer herinneren met dergelijke opmerkingen en "grappen" belaagd te wprden
 

zenn

Zware baard
'T is denk 'k ook net hoe je er zelf in staat; een opmerking counteren met een humor doet wonderen, denk 'k.:)
 
Mooi stukje, maar wist niet dat het zo erg was bij jou.. :confused: Is dit artikel niet een beetje overtrokken?
Mooi stukkie id waar ik me overigens totaal niet in kan vinden:)Heb misschien 1-2 keer een moslimgrap gehoord in de 1 jarig durende baardreiso_OEn dat was van mensen die dicht bij me staan..Tegenover ontelbaar veel positieve reacties;)Heeft toch met je verdere uitstraling te maken denk ik waar je baard een onderdeel van is(Y)Deel de mening van Arjay en een baard een moslimlook?Als je hem niet verzorgd misschien:p..Beard up:):)>
Dat ik meer positieve reacties op de baard kreeg hebben ze weggelaten uit het interview, maar toch er zijn nog heel wat meer opmerkingen dan dezen gemaakt. 3 week geleden nog iemand die va de overkant van de straat "hé Mohammed, hé Mohammed!" riep en toen ik hem negeerde overstak om me te vragen om een bijdrage voor het slaaphuis. Die heeft dus niets gekregen :p

Ik merk wat die opmerkingen betreft eigenlijk 2 kampen.

Zij die je kennen van "voor de baard" houden langer vol en volharden al eens vaker in de boosheid als het om dergelijke grapjes te maken.

Zij die je pas hebben leren kennen "na de baard" en dus eigenlijk van niet beter weten en eigenlijk zelden of nooit een grapje in die trend maken.
Ik merk idd dat het voornamelijk mensen zijn/waren die mij zonder baard kenden.

Mmm, kan mij er niet echt in vinden... deel Arjay hierin. Desalniettemin wel k voor je. Mischien een vriendelijke krul in je snor;)
Die zit er net sinds een week of 2 in :D, zal binnenkort even een voortgang topic openen met foto's van het afgelopen jaar (mijn baard is bijna jarig!)

'T is denk 'k ook net hoe je er zelf in staat; een opmerking counteren met een humor doet wonderen, denk 'k.:)
In de kroeg zijn de meeste opmerkingen afgelopen sinds ik met Halloween verkleed was als zelfmoordterrorist (jalabba genaait, en rode kokertjes als dynamiet aan een riem om met de baard zo wijd mogelijk uitgekamd:)>, en dan de hele avond Allah akbar en wholla roepen)

En iedereen bedankt voor de leuke reacties natuurlijk (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Mmm, kan mij er niet echt in vinden... deel Arjay hierin. Desalniettemin wel k voor je. Mischien een vriendelijke krul in je snor;)
Ik geloof, dat dit van kantoorBAARD wel een goed advies is. Je kunt natuurlijk ook eens proberen een epische houthakkerssnor te laten groeien.
Zelf krijg ik geen moezelmannen-opmerkingen meer, sinds ik een kruisvaarders-uitrusting draag. Enige nadeel is, dat met deze weersomstandigheden mijn harnas begint te roesten. :)
 
Ik geloof, dat dit van kantoorBAARD wel een goed advies is. Je kunt natuurlijk ook eens proberen een epische houthakkerssnor te laten groeien.
Zelf krijg ik geen moezelmannen-opmerkingen meer, sinds ik een kruisvaarders-uitrusting draag. Enige nadeel is, dat met deze weersomstandigheden mijn harnas begint te roesten. :)
Zoals ik een half uur voor je aan al postte, ik heb inmiddels een SNOR met hoofdletters. Inclusief Krul en stijf van de snorrenwax :D

En je harnas goed vet houden met vaseline helpt de roest te weren, werkt ook geweldig op mijn stalen Ros ;)
 
Banner image
Top