Bossman

Houtgeuren.

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door ProfessorMelchior, 25 apr 2018.

1. Renem

Renem Volle Baard

lol, wel fijn dat het niet naar een broodje gerookte makreel ruikt... :cool:

Ik vind het wel een fantastische naam, alleen daarom zou ik hem al kopen. :D

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  2. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Voordat ik een review of mening geef gebruik ik de baardverzorgingsartikelen voor een lange tijd om zo tot een gedegen oordeel te kunnen komen.
    Sommige producten blijven dezelfde eigenschappen vertonen, als bij een eerste indruk en anderen blijken na langdurig gebruik beter of slechter, dan in eerste instantie.
    Dit geldt ook voor de volgende:

Beardbrand Tree Ranger Styling Balm

image.jpeg

Een flinke hoeveelheid, spectaculair geurende baardbalsem!
    Eenmaal in de baard ingebracht ruikt de baard naar een woest woud in Alaska en de lucht blijft lang.
    Het styling effect is zeer stevig en de baard zit de gehele dag, alsof er schokbeton in is aangebracht.
    Mijn favoriet van alle Houtgeuren…althans, dat had ik een lange tijd geleden geschreven, maar heden:
    ik ben er van teruggekomen en vind het troep!
    Het aantal chemische toevoegingen is exceptioneel en alhoewel de Beardbrand-heren allemaal vrolijke YouTube-filmpjes produceren, waarin zij hun producten aanprijzen vind ik het zeer spijtig mee te moeten delen deze balsem niet aan te kunnen prijzen.
    De balsem lepelt makkelijk uit het fijne potje en laat zich snel tussen de handpalmen smelten, maar dan kan men pas waarnemen welke hoeveelheid titanium-oxide aan het product is toegevoegd. Mocht men geen zilverwitte baard bezitten, dan is dit hiermee snel geregeld!
    Het aanbrengen moet heel snel in twee handbewegingen volbracht worden, omdat de balsem direct kleverig en hard wordt. Daarna is het problematisch om de kam er nog een vorm aan te laten geven. De baard blijft de gehele dag ogen als een dorre struik zonder enige glans en bij langdurig gebruik merk ik, dat het doucheputje-baardhaarverlies flink is.
    Momenteel zijn de producten van Beardbrand niet meer leverbaar in Nederland, omdat Beardbrand niet aan de vraag kan voldoen (vreemd, want dan gaan de zaken goed en laat je een bedrijf groeien), maar niet getreurt: er zijn veel betere en tevens minder dure alternatieve producten op de markt.

3. Texman

Texman Baardaap

Ik heb een tijdje de Tree Ranger Utility Balm gebruikt en vroeg mij af wat het verschil was met de stylingbalm.
    Tot mijn grote verbazing ontdekte ik toen ook dat de stylingbalm chemische ingrediënten bevatte en vroeg mij af waarom.:confused:
    De Utility Balm bevatte namelijk geen chemische ingrediënten en ik vond het een heel goed product.
    Maar goed Beardbrand zien we niet meer terug in Europa

4. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

Ik heb hem ook, en maak hem wel op... maar of hij nog is komt.. nee denk het niet..
    Kijk ALS je de baard in model hebt en krijgt dan zit hij wel goed.. maar het is wel voorzichtig met de kam er door want voor je het weet is de borstel voller dan de baard... De geur zelf.. mwha... maar we maken hem op...

Wat ik dan doe is na douche de olie er in en goed inbrengen. dan borstel ik hem al in model.. (zonder fohn)... Na het verdere reguliere ochtend ritueel pak ik deze balm en neem een erwtje groot en wrijf het "over" de baard.... want hij is al in model..

Wat ik van hen wel praktisch vond is de tree ranger stick.. dat was echt en handig ding.. Heb nu de hongaarse tube voor op zak.. maar ik vind de stick toch prettiger.. dus nu zoeken naar en goed alternatief

5. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Ja, kammen moet voorzichtig, anders wordt het plukken. :(

Texman vindt dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina