Hop extract essentiële olie

Ik mag wel van mezelf zeggen dat ik een behoorlijke speciaalbier liefhebber ben en dan met name de IPA stroom weet mij erg te behagen.

Nu lijkt een subtiel vleugje van de geur die een goed hoppige IPA kenmerkt, mij een prachtige toevoeging aan mijn DIY Baardolie. Echter is dit niet iets dat (in pure vorm) verkrijgbaar is bij de Tuinen.

Ik weet dat er andere 'brouwers' bezig geweest zijn om een dergelijke baardolie te fabriceren en zei hebben gebruik gemaakt van Hop bloem etherische olie en Hop Extract (bron: https://www.etsy.com/nl/listing/257966185/baard-olie-hop-baard-care-baard). Maar dit is niet echt breed verkrijgbaar of de sites die het aanbieden ogen behoorlijk houtje / touwtje.

Heeft iemand suggesties waar een (huidvriendelijke) essentiële Hoppige olie verkrijgbaar zou kunnen zijn?
 

GuBre

Baard
Ikzelf heb voorlopig niet behoefte en tijd om oliën samen te stellen, dus ik zou gewoon bestellen.
Ikzelf ben ook een speciaalbier liefhebber, en ben je dan ook dankbaar voor de tip!
Dikke kans dat ik wat bestel, of zorg dat mn vrouw wat gaat bestellen voor vaderdag.

Waar ik gelijk aan dacht is om zelf hoppoeder toe te voegen aan de olie, maar ik weet niet of dat handig is.
Voordeel is dat je zelf je eigen hopvariant uit kunt zoeken (neem wel een aromahop en geen bitterhop).
Wellicht zijn er bij de verkkooppunten van hoppoeder/pellets/bellen ook wel oliën te koop?
 
Heb nu een brouwer aangeschreven, benieuwd of zij wellicht een hop residu over hebben. Best vet om een *name brewery* infused beard oil te creëren =P.
 
Banner image
Top