Honest Amish Beardwax Extra Grit

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Eergisteren kreeg ik een pakketje door de bus met daarin de wax van Honest Amish extra grit en een baardolie van SLC. Het pakketje was gericht aan 'Bebaarde Rutger' en werd mij aangeboden door onze (gast)heer en meester himself @barrymossel.

De olie van SLC heb ik nog niet gebruikt, maar ook daar zal ik binnenkort een recensie over schrijven.

De extra grit wax van Honest Amish is echt bedoeld om de haren van je baard in toom te houden. Letterlijk! Als je alles hebt geprobeerd om je baard in model te krijgen, en geen balsem of wax kan je meer redden, geloof me, dan moet je dit spul hebben!

Vanochtend heerlijk gedouched en de baard in de conditioner gezet. Een lekker zachte baard als gevolg. Maar dan begint bij mij meestal de ellende. Het steekt alle kanten uit en ik lijk meer op kabouter plop dan de tuinkabouter hier tegenover doet. Normaliter smeer ik er wat baardbalsem in, maar pas de volgende dag zit het fatsoenlijk. Dat komt waarschijnlijk door een nachtje slapen. 's Avonds de baard wassen zou daarin misschien een uitkomst zijn, maar dat komt mij niet altijd even goed uit. Maar goed, de wax..

Het spul is bruin, donkerbruin en heeft een vrije vaste vorm wat je kunt vergelijken met de balm van Mr. Bear. Met de bovenkant van je nagel kun je er gemakkelijk een benodigde hoeveelheid uit schrapen en zoals gebruikelijk in de hand verwarmen tot het vloeibaar wordt.
Wat mij opvalt is dat er hele kleine zwarte korreltjes tussen blijven zitten. Een soort van zandachtig iets. En nee, na nog meer wrijven gaat dit niet weg. Zelf denk ik dat het de klei is die in de wax zit. Komt regelrecht uit de grond zo lijkt het.
Maar als je je handen door je baard haalt zie je hier niks meer van. Het modelleert fantastisch! Het is echt verbijsteringwekkend hoe goed je je baard in het gewenste model kunt brengen.
En dat zonder dat het echt hard wordt. Je ziet er niks van, en als je je handen door de baard haalt voel je r ook zeer weinig van.

De geur is zoals Barry al aangaf een beetje dropachtig, maar wel erg gekruid. Denk aan laurierdrop. Maar als het eenmaal in de baard zit en je ruikt zo nu en dan jezelf, dan heeft het ook wel iets weg van een lekkere kruidenbitter.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best lekker vind maar niet goed weet of het als dragend geurtje nou ook echt lekker is. Snap je? Een beetje als de warme bakker. Het ruikt heerlijk als je er langs fietst, maar of je dat nu als parfum zou op doen?

Eindoordeel, ik ben zeer enthousiast! Als je het boven beschreven probleem herkent is dit echt een uitkomst!
Het probleem is wel dat dit niet een echt verzorgend product is. Het is niet slecht voor je baard, maar er zit ook weinig goeds in. Het is een puur stylingsproduct.
Ik probeer gewoon elke dag olie of balsem te gebruiken omdat dit de baard goed verzorgt en zacht maakt. Maar soms heb je van die dagen.. dan kun je niet om dit product heen.

Heerlijk dat het bestaat! En Barry, nogmaals enorm bedankt! (Y)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

PUNK-JAZZ

Guest
* OMG *
@Arjay ....wat heb je allemaal ( niet ) staan joh @ home Qua BEARD-GEAR.... HAHAHA...
Recensie is loud n clear :D:)>(Y)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Thnx Barry, ik raad aan af te wisselen. Het is een redelijk sterke geur. Maar samen met een geurloze baardolie is natuurlijk fantastisch. Dat wordt mijn volgende aankoop haha :)
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
@Arjay ...oke2 hahaha...:cool::p:Do_O

Je B eard Gear plank of kast wordt voller en voller :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Banner image
Top