Hoi medebaardjes

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
In militaire dienst kreeg ik ooit een peleton Friezen toebedeeld en het heeft me enkele weken gekost, voordat ik kon begrijpen, wat die kerels onder elkaar brabbelden.:confused:
Spijtig voor hen, want toen was hun periode van "geheimtaal" voorbij.;)
 

Laurent1965

Zware baard
Ik ben in het Limburgs opgevoed, van vaderskant (ook oa familie in Rotterdam), afkomstig uit Frankrijk, Frans, en de bijbehorende (eet)cultuur dus ook geen enkel probleem bij ons thuis.
Binnen 15 minuten in Duitsland, binnen 5 minuten in België.
Limburgs, Nederlands, Frans, -Duits (ok, was een beetje not-doen vanwege oorlogstraumas in de familie)- spelenderwijs en later Engels op school.
Kan alleen maar zeggen dat ik deze meertaligheid altijd als zeer positief heb ervaren in het verdere leven.
Vanuit mijn Limburgs kan ik veel Nederlandse streektalen en ook Luxemburgs prima volgen.:)
Maar volgens mij dwalen we hier wat van het thema af??
 

Macx

Baardaap
Welkom op dit superleuke forum!!

Ziet er goed uit, ik zou zeggen, STAAN LATEN, vaak is het idd jaloezie, wennen moeten aan of -het missen van goede smaak-...
Als je hier eenmaal doorheen bent kennen mensen je niet anders.
Bij mij was het, hij wordt nu wel wat erg lang, toen hij mijn kin voorbij groeide, nu heb ik vaak zo n 10 cm hangen en kennen mensen mij niet anders.
Een baard voegt iets toe aan je leven, wat je met iets anders niet bereikt, zo ervaar ik het in ieder geval.

Nog een kleine waarschuwing, baard alsmede op dit forum zitten kan verslavend werken....
Groet, Laurent.
Keep on BEARDING!

Dat klopt wel een beetje, ja je hebt wel gelijk daarin Laurent
 
Banner image
Top