Hoi en baardadvies

Razorback

Stoppelbaard
Hoi allen,

leuk forum, zo te zien! Was een beetje aan t browsen naar baardolie en kwam zo via de topic om zelf je baardolie te maken op dit forum terecht. Na wat rondgekeken te hebben zie ik dat veel mensen advies vragen over hun eigen baard, dus ik denk dat doe ik ook even!

Het plan is om de baard is een tijd te laten groeien en dan naar een barbier te gaan om er een zelf te onderhouden model in de zetten. Soms kort ik met een trimmer de écht lange uitschieters even wat bij...

Mijn huidige baard is een week of ... 4-6 onderweg nu, maar kom nu in een fase waar het er toch uit begint te zien alsof ik binnenkort een training ga volgen in het midden-oosten, wat natuurlijk niet gewenst is. Ik heb baardolie besteld (in plaats van zelfgemaakt, dus) in de hoop dat dit de baard wat tot rust brengt en enigzins in een soort model kan houden. Is dit voldoende, of moet ik ook een soort wax gebruiken?

Daarnaast ben ik volgens mij in de beginfase verkeerd bezig geweest door mn neklijn veel te hoog te houden: ik had zelfs alles onder mn kaak weggeschoren. Dit probeer ik nu sinds een week te laten herstellen (gelukkig groeid mijn baard belachelijk snel in de eerste paar weken). Wat is een goeie nekhoogte om aan te houden?

Vragen:
Goed opweg voor een volle baard?
Strategie logisch?
Wanneer een barbier raadplegen?
Barbiertips in Amsterdam?
 

Bijlagen

  • 20151013_123405[1].jpg
    20151013_123405[1].jpg
    263,5 KB · Weergaven: 85
  • 20151013_123412[1].jpg
    20151013_123412[1].jpg
    258,3 KB · Weergaven: 85
  • 20151013_123419[1].jpg
    20151013_123419[1].jpg
    279,4 KB · Weergaven: 80
  • 20151013_123423[1].jpg
    20151013_123423[1].jpg
    255,2 KB · Weergaven: 86

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hoi en welkom op het baardforum ;)

Goed opweg voor een volle baard? ABSOLUUT (Y)

Strategie logisch? Yep, klinkt prima ;)

Wanneer een barbier raadplegen? Eigenlijk zou ik de komende dagen eens langs gaan om alles iets strakker en in model te laten zetten zonder al teveel "af te scheren".
Rest kan je nadien zelf kiezen eens je zelf beslist dat de lengte goed/voldoende is :)>

Barbiertips in Amsterdam? Kan ik je helaas gezien mijn woonplaats niet mee helpen maar de kenners uit de regioç zullen je zeker kunnen adviseren :)
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Welcome @BF:D:)>(Y)

hier zal je sowieso goede tips krijgen van je mede-baarddragers:D

Mijn enige tip is : kies zelf welke model baard jij wilt hebben, kort of lang...maakt niet uit.... als jij er maar blij mee bent.. BEARD ON (Y):cool:
 

Razorback

Stoppelbaard
Thanks voor de reacties tot nu toe! Heb al wel een idee inderdaad wat betreft lengte/ model, maar weet niet goed hoe ik t uit moet leggen en/ of er een naam voor is (vast wel). Maar daar moet ie nog wel een tijd voor doorgroeien!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ziet er al goed uit. En dit gaat zeker weten een hele mooie baard worden.
Je baard vult aan de onderkant al weer mooi in. Dat haar heb je straks ook echt nodig om de baard volheid te gaan geven mocht hij langer worden.

Een barbier is iets wat je moet doen wanneer jij denkt dat het tijd is. Je kunt ook met een stoppelbaard naar een barbershop om deze bij te laten werken. Dus daar zijn geen minimale eisen oid aan verbonden.. ;)
 

maximum

Zware baard
Welkom hier..Dat is echt een goede baard na 6 weken:)Baardolie of wax of balsem kan id helpen je baard wat te bedwingen of shapen(Y)Een barbier is id persoonlijk wanneer je denkt er naar toe te moeten en ligt id wat voor baard je wil..grt:)>
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Dat wordt zeker een pracht baard. Wat een volume zeg!!

Waar je nekharen begint terug te groeien lijkt zich een aardig natuurlijke lijn te vormen die je als lijn kan aanhouden.
Als stelregel lees ik weleens een cm boven de adamsappel, maar die vlieger gaat niet voor iedereen op.
(bijvoorbeeld voor mijzelf omdat zelfs mijn onderkin meerdere onderkinnen heeft.)
 
Banner image
Top