hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

Hartenheer

Zware baard
:oops: Mijn zwarte hoed is een enkele reis begonnen met die storm :mad:

Ik ben op zoek naar een hoed model die Humphrey Bogart droeg.

Maar zie nu zo veel merken, welke zijn goed en welke moet ik zeker niet kopen?
Wie kan hierin adviseren?
 
Ik ben fan van 'down under' Akubra.
Ze hebben een mooie Bogart.
https://akubra.com.au/products/bogart-black

Niet schrikken van de prijs, want alle hoeden zijn een stuk voordeliger te verkrijgen.
Wel jammer dat ze geen 100% bever verkopen, kwalitatief toch zo'n beetje het beste materiaal voor een (winter) hoed.

Daarnaast heeft de Deense hoedenmaker van Pellie natuurlijk ook een groot assortiment Bogart style hoeden.


Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
 

Diederik

Volle Baard
Grrr vandaag komt mijn mooie Mayser Gustav Trekking hoed binnen.
Helemaal super, mooi ding en TE GROOT.

Ik heb een Stetson Diaz Outdoorhoed die wat aan de krappe kant zit (maat M). In een overmoedige bui op vakantie gekocht.
Bij de Diaz staat bij: valt een cm groter dus bestel een maat kleiner. Ik heb een M (maat 56/57) die dus valt als een L (58/59).
Dus ik moet een maat groter hebben dan die L, omdat mijn hoed wat aan de krappe kant zit.
Klopt he?

Dus ik denk, ik meet mijn hoofd met een touwtje, kom uit op 60cm en dus ik bestel die 60cm Mayser. Tot zover klopt mijn aanname: mijn hoed zit te krap en ik moet een grotere hebben. En door het meten is dat gestaafd.

Maar die Mayser is dus te groot. hij zakt echt op mijn oren. Ik kan met gemak een stel vingers tussen mijn hoofd en hoed duwen.

Wat nu te doen? Een kurkstrook bestellen voor 99 cent + 5€ verzendkosten?
Of het ding terugsturen en een maat kleiner bestellen? Gevoelsmatig is het met kurk opvullen een lapmiddel...

Dank, reeds!
 

Hartenheer

Zware baard
Ik ben fan van 'down under' Akubra.
Ze hebben een mooie Bogart.
https://akubra.com.au/products/bogart-black

Niet schrikken van de prijs, want alle hoeden zijn een stuk voordeliger te verkrijgen.
Wel jammer dat ze geen 100% bever verkopen, kwalitatief toch zo'n beetje het beste materiaal voor een (winter) hoed.

Daarnaast heeft de Deense hoedenmaker van Pellie natuurlijk ook een groot assortiment Bogart style hoeden.


Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Ik heb op de site gekeken.
Inderdaad @Pellie en @JohnLeeuwis een prachtige hoed.

Heb alleen een probleem.
Doordat mijn gezondheid al jaren hard achteruit is gegaan heb ik alle creditcards afgemeld.

Ik heb toch geen huizen meer in het buitenland, alles verkocht. Kan er toch niet meer heen.
Wordt dus lastig om via het "buitenland"nog te kopen.
Toch bedankt voor de tip
 
P

Pellie

Guest
Grrr vandaag komt mijn mooie Mayser Gustav Trekking hoed binnen.
Helemaal super, mooi ding en TE GROOT.

Ik heb een Stetson Diaz Outdoorhoed die wat aan de krappe kant zit (maat M). In een overmoedige bui op vakantie gekocht.
Bij de Diaz staat bij: valt een cm groter dus bestel een maat kleiner. Ik heb een M (maat 56/57) die dus valt als een L (58/59).
Dus ik moet een maat groter hebben dan die L, omdat mijn hoed wat aan de krappe kant zit.
Klopt he?

Dus ik denk, ik meet mijn hoofd met een touwtje, kom uit op 60cm en dus ik bestel die 60cm Mayser. Tot zover klopt mijn aanname: mijn hoed zit te krap en ik moet een grotere hebben. En door het meten is dat gestaafd.

Maar die Mayser is dus te groot. hij zakt echt op mijn oren. Ik kan met gemak een stel vingers tussen mijn hoofd en hoed duwen.

Wat nu te doen? Een kurkstrook bestellen voor 99 cent + 5€ verzendkosten?
Of het ding terugsturen en een maat kleiner bestellen? Gevoelsmatig is het met kurk opvullen een lapmiddel...

Dank, reeds!
Gewoon een hoed op maat laten maken in je maat 60. Gegarandeerd dat ie goed zit. Wel eerst 2x meten. https://www.hornskovkobenhavn.com/ heeft een sizekit die je kosteloos naar je huis kan laten versturen incl. kleine staaltjes kleur vilt. Ideaal.
Wat die Mayser betreft, als ie echt VEEL te groot is zou ik hem terug sturen. Met kurkjes e.d. kan je een hoed wel iets verkleinen, maar geen grote maat kleiner. Is meer bedoeld om hem net iets beter te laten passen. En je Mayser is 100% wol. Voor iets meer geld heb je bij Hornskov een op maat gemaakte fedora van 50x bever/50x haas vilt en als je nog beter wilt een 100% bever.
[DOUBLEPOST=1609351060][/DOUBLEPOST]
Kinderen, vrienden ...... er is vast wel iemand die het voor je wil doen (hoop/denk ik).

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Wat bedoel je hier precies mee???
 

Diederik

Volle Baard
Gewoon een hoed op maat laten maken in je maat 60. Gegarandeerd dat ie goed zit. Wel eerst 2x meten. https://www.hornskovkobenhavn.com/ heeft een sizekit die je kosteloos naar je huis kan laten versturen incl. kleine staaltjes kleur vilt. Ideaal.
Wat die Mayser betreft, als ie echt VEEL te groot is zou ik hem terug sturen. Met kurkjes e.d. kan je een hoed wel iets verkleinen, maar geen grote maat kleiner. Is meer bedoeld om hem net iets beter te laten passen. En je Mayser is 100% wol. Voor iets meer geld heb je bij Hornskov een op maat gemaakte fedora van 50x bever/50x haas vilt en als je nog beter wilt een 100% bever.
[DOUBLEPOST=1609351060][/DOUBLEPOST]
Wat bedoel je hier precies mee???
Thanks! Ik ga loeren
 
Banner image
Top