hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

P

Pellie

Guest
Nieuwe Hornskov onderweg naar NL. Een camelkleurige teardrop met een 2 tonen hoedenband in navy en donkerbruin. Hoedenrand ook in donkerbruin, zelfde kleur dan in de band. IMG_20201125_153619_173.jpg
[DOUBLEPOST=1606566745][/DOUBLEPOST]Ook mijn vrouw is inmiddels aangestoken foor het hoedenvirus.
Een Hornskov in de kleur cherry blossom, flat brim, center dent met een blauwe tint band erom en een leren koord in naturel. Hoedrand in donkerblauw. Verder een geborduurde ster aan de zijkant van de hoed. Details maken het verschil :)
Screenshot_20201125-123844_Instagram.jpg
 

Joep

Zware baard
Beste hoedmannen....uhhh baardmannen met hoed,

Nu de kou is toegeslagen zit ik met een probleem, koude oren. Ik heb er een hekel aan. Ik was juist zo gewend en gehecht aan mijn Tilley, maar dit is geen doen vind ik, dus heb ik mijn muts maar weer uit de kast gepakt.
iu

Ik vind dit toch een stuk minder leuk staan, zeker nu ik gewend ben om mezelf met hoed te zien als ik in de spiegel kijk. Je kan natuurlijk voor dit gaan.
853406

Maar eerlijk gezegd vind ik dat wat minder charmant.

Wat ik mij dus af vraag, hoe doen jullie dat in de winter? Gewoon die-hard die hoed op houden, of toch een muts? Of hebben jullie misschien een speciale winter hoed?
Ik ben benieuwd.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
In de V.S. zie ik weleens mannen van middelbare leeftijd in de steden, die deze minder charmante variant van oorwarmers aan een hoed dragen. Het ziet er inderdaad niet uit @Joep ! :confused:
Zelf draag ik gewoon de normale hoeden door en waag me alleen aan een wollen muts, als ik ergens in de gierende wind op een schip sta of onder een Land Rover lig te sleutelen.

Voordeel van een hoed is, dat hoe hoger de kroon is des te warmer ze het hoofd houden (vandaar dat de hoge hoed vroeger zo populair was) en je de koude wind uit het gezicht kunt houden door de hoedenrand als een soort van scherm te gebruiken.
Als het regent of sneeuwt wordt je hoofd alsnog koud, als een muts nat wordt, wat met een hoed niet gebeurd.

Voor extreem koude weersomstandigheden is dit misschien een optie:

image.jpeg

Het belletje moet juist wel aan die muts @Yainderidoo , als je nog geen vaccinatie hebt gekregen, want dan ben je de moderne lepra-lijder en kun je mensen waarschuwen, dat je ze nadert, zodat ze kunnen vluchten. :D
 

Joep

Zware baard
Vandaag met 7 à 8 graden ging het alweer een stuk beter met hoed op. Als de temperatuur onder de 5 graden komt, dan is het wat mij betreft te koud voor een hoed. Die bont muts is ook niet echt mijn stijl. Ik zat me net af te vragen of die hoed met ingebouwde oorwarmers nou echt zo slecht was, maar nu heb jij het al bevestigd. De hoed is wel van wol, dat zal allicht een stuk schelen. Ik loop nu met een hoed op met ventilatiegaten, dus een andere (warmere) hoed is wel een overweging. Van mijn eerste hoed heb ik ondanks de prijs geen spijt, dus een tweede hoed is al sneller gekocht :) (Y)
 

Joep

Zware baard
Ja ja en dat is jullie schuld allemaal, net als bij die schoenen. Ik mocht van mijn vrouw al niet meer op dit forum komen, dus nu zit ik stiekem op het forum als mijn vrouw niet thuis is en dan wel incognito natuurlijk. Het is niet alleen een geld kwestie, je moet er ook maar allemaal ruimte voor hebben :p (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een goede oplossing: vrouw wegdoen inclusief haar troep en dan heb je ineens ruimte genoeg voor vele hoeden! :D

…maar mocht je dit te pijnlijk vinden, dan kun je haar natuurlijk ook overtuigen van het feit, dat het Baardforum je persoonlijkheid zeer positief heeft beïnvloed: een stoere baard, mannelijke boots, een fantastische hoed en diverse malen een forse overwinning op je autisme.
Mocht zij dit niet ervaren, dan zijn wij mede-Baardforummers wel trots op je!(Y)
 
Banner image
Top