hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

Zwollenaar

Zware baard
Maar op je avatar heb je een andere op, is dat hetzelfde model?

De hoed op de avatar is een Barmah (australische hoed) Deze hoed draag ik alleen maar als ik op chique ga.
Voor de rest alleen Tilley hoeden in model t3 en diverse kleuren. De kleuren zijn afhankelijk van de gelegenheid.
De reden waarom ik Tilley hoeden draag is dat deze gewoon in de wasmachie gewassen kunnen worden
 

Joep

Zware baard
De hoed op de avatar is een Barmah (australische hoed) Deze hoed draag ik alleen maar als ik op chique ga.
Voor de rest alleen Tilley hoeden in model t3 en diverse kleuren. De kleuren zijn afhankelijk van de gelegenheid.
De reden waarom ik Tilley hoeden draag is dat deze gewoon in de wasmachie gewassen kunnen worden
Ah, zo zie je maar dat ik er helemaal geen verstand van heb. Die Barmah staat je ook heel goed!
Bedankt voor je informatie. (Y)
 

Joep

Zware baard
Heeft iemand een idee uit welke landen ik mijn Tilley kan bestellen i.v.m. corona vertragingen van een maand of langer?
In Nederland kan ik mijn maat/kleur niet vinden. Op websites uit andere landen zie ik ze wel, maar ik heb geen zin om 2 maanden te moeten wachten op een pakketje.

Amerika gaat niet, weet ik, of is dat inmiddels veranderd?
Canada, heeft ze natuurlijk wel, daar worden ze gemaakt, maar hebben die gasten dezelfde vertraging als de VS?
Engeland heeft ze ook, maar geen EU meer, dus ook lastig, of valt het mee met pakketten?
Duitsland heeft ze misschien, daar moet ik nog wat beter zoeken.

Waar haal jij ze vandaan @Zwollenaar ?
 

Hartenheer

Zware baard
Heeft iemand een idee uit welke landen ik mijn Tilley kan bestellen i.v.m. corona vertragingen van een maand of langer?
In Nederland kan ik mijn maat/kleur niet vinden. Op websites uit andere landen zie ik ze wel, maar ik heb geen zin om 2 maanden te moeten wachten op een pakketje.

Amerika gaat niet, weet ik, of is dat inmiddels veranderd?
Canada, heeft ze natuurlijk wel, daar worden ze gemaakt, maar hebben die gasten dezelfde vertraging als de VS?
Engeland heeft ze ook, maar geen EU meer, dus ook lastig, of valt het mee met pakketten?
Duitsland heeft ze misschien, daar moet ik nog wat beter zoeken.

Waar haal jij ze vandaan @Zwollenaar ?
Zit hier niets voor je bij?

https://www.bushcraftshop.nl/brands/barmah-hats/?brand=0&limit=72&min=0&max=80&sort=popular
 

Joep

Zware baard
Nope, geen Tilley's, maar toch bedankt.
Jep, met de volgende zaken heb IKgoede ervaringen
www.schneider outdoor.nl
www.ron advetureshop
Er ging iets mis met de linkjes, maar ik heb ze toch gevonden:
www.schneideroutdoor.nl
www.ronaldadventureshop.nl
Maar helaas niet de modelen/kleuren die ik zoek. Wel bedankt voor de tip.
Sorry Joep, ik kan je hiermee niet helpen. Geen ervaring mee.
Uhh, ja, nou bedankt voor de moeite dan maar :rolleyes:
 
P

Pellie

Guest
Ik zou iig niet uit de usa bestellen. Ikzelf wacht al 3 maand nu op een pakketje :confused:
Geen hoed btw!
 

Joep

Zware baard
Ik zou iig niet uit de usa bestellen. Ikzelf wacht al 3 maand nu op een pakketje :confused:
Geen hoed btw!
Goed om te weten. Ik weet dat dat zo was, maar had de hoop dat we er al weer overheen waren, niet dus.

Toch wel Tilley's niet goed gekeken :eek: maar wederom niet het model/kleur die ik wil. Wel bedankt voor de link.
 

Yainderidoo

Zware baard
Goed om te weten. Ik weet dat dat zo was, maar had de hoop dat we er al weer overheen waren, niet dus.


Toch wel Tilley's niet goed gekeken :eek: maar wederom niet het model/kleur die ik wil. Wel bedankt voor de link.
Volgens mij kleurt Zwollenaar z'n hoeden ook wel zelf? Is dat ook een idee? Koop je het model wat je mooi vind en kleurt hem zelf in de kleur die je mooi vind.:confused::eek::eek:o_O
[DOUBLEPOST=1599768320][/DOUBLEPOST]En misschien heeft een winkel niet die hoed die jij zoekt maar kunnen ze hem voor je bestellen. Hun lijnen van bestellen lopen waarschijnlijk net even anders als die waar wij ons mee moeten bedienen. Niet gevraagd enz.....;)
 

Joep

Zware baard
Nou, dat durf ik niet aan hoor @Yainderidoo en @Zwollenaar , maar dat geeft niet, ik heb al wat gevonden. Ik heb zelfs al een bestelling geplaatst, nu maar hopen dat ik het ook wat vind, jullie weten al hoe kritisch ik kan zijn (denk aan mijn schoenen avontuur). Ik ga het nog laten horen hier.
 

Joep

Zware baard
Wat kan dat toch snel gaan tegenwoordig. Gisteren middag besteld, vanmorgen al binnen met de post.

Ik was eerst nog in twijfel over de kleur/model en had deze twee op het oog:

De T3 Wanderer marine blauw
t3.jpeg
en de TH5 hemp mokka
th5.jpg

Ik ben even wezen plakken met een grafisch programma om te zien hoe ze me zouden staan en daarna hebben we er met de familie naar gekeken :) Uiteindelijk heb ik gekozen voor de TH5 hemp mokka. Eerst vond ik de blauwe ook wel mooi, vooral omdat die mooi kleurt bij mijn spijker kleding die ik vaak draag, maar het doet ook wat nautisch aan en daar heb ik niet (meer) zo veel mee. Bovendien vond ik het idee van een hoed van hennepvezel wel leuk, daar heb ik sowieso wel wat mee. :rolleyes:

Ik heb 3 maten besteld. Eerst heb ik mijn hoofd opgemeten en kwam uit op maat 7 1/8, maar omdat er op internet regelmatig werd gezegd dat je bij dit model beter een maatje groter kan bestellen heb ik ook 7 1/4 besteld en voor de zekerheid een 7. De 7 is duidelijk te klein, de 7 1/4 is duidelijk te groot en de 7 1/8 zit een klein beetje strak, maar verder wel Goed. Ik weet niet of hennep met der tijd nog wat oprekt, maar zo is het ook wel goed. Als ik die grotere maat niet mee besteld had, dan had ik blijven twijfelen of ik wel de goede maat had, ik ken mijzelf, nu weet ik dat het goed is zo :D

Ik ben erg blij met de hoed. Het is mijn eerste hoed, dus wel even wennen. Ik ben er al een paar maal mee de straat op geweest en heb geen rare reacties gehad, maar ook nog geen positieve reacties. Het is niet hetzelfde als met een baard dat iedereen er wat over moet zeggen, of misschien komt dat nog o_O Zelf vind ik het erg leuk staan. Mooie kwaliteit ook. Ze geven levenslange garantie op de hoed en het ziet er ook naar uit dat de hoed heel lang mee kan gaan. (Y)
 
Banner image
Top