hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het is meer een practische regel. Als het zeer warm is, dan draagt men graag een lichte hoed van stro-achtig materiaal en als het koud is, dan zorgt een vilten hoed voor meer warmte en bescherming tegen regen, wind en sneeuw.
Pasen is naar alle waarschijnlijkheid gewoon gekozen als viering voor de lente, aankomende zomer en het achterlaten van de grauwe winter. Rond Labour Day wordt de zomerhoed weer ingewisseld voor de vilten winterhoed.
 
Deze topic lezend komen wel veel mooie hoeden voorbij. Maar ik zal niet met een hoed te vinden zijn in de straten van Nederland.
Dat is mij toch een brug te ver. Als het heel warm is dan draag ik om mijn kale schedel te beschermen een baseballcap . En in de winter een lekkere warme zwarte muts met amerikaanse honkbal teams erop.
Daar heb ik er wel 3 van.
Het liefste zou ik een beanie dragen zoals The Edge van U2. Maar zo'n passende beanie heb ik nog niet gevonden. Maar respcect voor jullie hoedendragers
 

TMG1961

Baardaap
Een baseball cap , muts of flatcap gaat nog maar een hoed staat mij voor geen meter. Heb er ooit een geprobeerd in een hoedenzaak en kwam bijna niet meer bij van het lachen. Zag er voor gheen meter uit. Heb hem snel weer terug gegeven aan de verkoopster die zelf ook moest lachen en toegaf dat een hoed mij dus echt niet staat.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hoeden zijn niet zo flamboyant, aangezien tot de jaren '60 van de voorgaande eeuw iedereen een hoed droeg en men zich in het geheel niet afvroeg of het wel of niet goed stond.

En ik heb eens goed gekeken, maar je hebt echt wel een zgn. hoedenhoofd @TMG1961
Er is wel een factor, die men in de gaten dient te houden: hoe langer en forser de baard, hoe groter de hoed zal moeten zijn, omdat anders de verhouding hoofd/hoofddeksel uit balans raakt.
 
Ik ben eigelijk wel benieuwd naar jullie stijl met hoofddeksels misschien dat een paar fototjes de twijfelaars onder ons van gedachten doen switchen.

Zal vanmiddag er eentje maken met mijn baseballcap.
En misschien kan de jury onder leiding van Professormelchior zijn adviezen dan geven.
 
Zoals beloofd. Hier een Foto met cap.
Geen fanatieke supporter van de club bovenop maar gehad van mijn oudste zoon toen hij nog thuis woonde.

3.1/2 maand staat de baard nu. Vanmorgen even een krul op de kin gekort, verder lekker laten groeien. Benieuwd naar jullie favorieten hoofdtooien.
 

Bijlagen

  • 20200624_153923.jpg
    20200624_153923.jpg
    1 MB · Weergaven: 27

Yainderidoo

Zware baard
Die baseball caps mogen van mij op de vuilnisbelt. :D De flatcap staat al een stuk beter, maar een hoed maakt alles toch wel veel meer af
Ik haat hoeden
iu
 
Banner image
Top