hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

Laurent1965

Zware baard
Mooie hoed, ziet er goed uit! (Y)
Ik ben ook van de furfelt, brede rand, een keer een woolfelt Stetson gekocht, vond ik persoonlijk wat vormeloos, was niet mijn ding, gauw weer weg gedaan.
In Spanje (2e woning) heb ik nog een Stetson zomerhoed.
Punt vind ik wel, bij een geklede hoed draag je niet gauw een skinny jeans of een pme- jas of zo.
Ik ga in elk geval weer op zoek naar nieuwe aanwinst.:)
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wolvilt is gewoon troep. Konijnenvilt is goedkoop en niet waterdicht, waardoor de hoed vervormd in de regen. Bevervilt is fantastisch. De haren van een bever hebben vele haakvormige vertakkingen, waardoor het vilt ondoordringbaar is voor vocht. De haren van de bever-buik, de zgn. Silver Belly, zijn het beste en de hoeden gemaakt van dit vilt ook het meest duurzaam en prijzig.

@Laurent1965 Goeie nieuwe avatar!
@Pellie Aangezien je geen Homburgs of Sombreros draagt, maar Fedora's: vorm de voorzijde van je hoedenrand eens grondwaarts.;)
 
P

Pellie

Guest
Ik draag de brim van voren ook altijd naar beneden normaal gesproken, maar bij deze Stetson wil dat niet zo goed, maar is prima zo (Y)

Dat konijnenvilt troep is, ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een konijnenvilten hoed van Kansascity hatters (Jon Aken) en dat is toch wel een kwalitatief goede hoed imho. Maar dat bever het duurste is, is ook wel omdat bevervilt wat schaarser is dan konijn, heb ik me door een kenner laten vertellen. Ik denk dat in ons klimaat (het regent steeds minder) konijnenvilt op zich meer dan prima voldoet. Maar goed.... ieder zijn ding! Bever is wel geweldig idd, maar prijzig!
[DOUBLEPOST=1563707206][/DOUBLEPOST]Btw, je moet toch niet met elke hoed in de stromende regen lopen, is volgens mij nooit echt goed voor een hoed. Maar een buitje kan geen kwaad lijkt mij. Maar dat is mijn redenering ;) en het regent toch steeds minder in NL, dus beter een Panama Montecristi aanschaffen haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pellie

Guest
Als ik lach, ben ik te braaf, als ik normaal kijk, ben ik streng. Ik weet het niet meer hoor... Maarreee..... het gaat om de hoed....  En wie is comm. Maigret???

Edit: ff gegoogled, maar geen straf om met hem te worden vergeleken eigenlijk :)
 
Banner image
Top