hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

P

Pellie

Guest
De hoed is van 100% konijnenvilt uit Portugal, met een nieuwwaarde van 149,95. Eigen merk van hoedenzaak Jos van Dijck en gemaakt in Italië. Ik heb er 22 euro inclusief verzending voor betaald, dus goed gedaan van mezelf haha...
 
Dat is een koopje.
Proficiat, goed gedaan.
Nu maar hopen dat je er lang van mag genieten.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 
P

Pellie

Guest
Dat denk ik wel. Informatie komt van Jos van Dijck eigenaar zelf. Ik had hem gevraagd om meer informatie.
 
P

Pellie

Guest
Vandaag een donkerbruine Borsalino travelerhat/fedora gekocht op m.plaats voor een bedrag van 32 euro. Denk dat de verkoper niet precies wist wat een Borsalino waard is :)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Wat jullie... Na veel positieve reacties van het bekende hoedje... (Zie foto @Renem) En omdat de huidige eltjepo was en begint te verkleuren van o.a. zweet op zoek gegaan... Zelf lijkt mij de pork pie ook wel iets..... Heb er nog geen kunnen vinden in m'n omgeving om te passen..... Of zou ik terug gaan naar de classic one....

Daarnaast? Iemand goede tips om hem zweet-schoon te houden, maken.... ?
Bij mij is (zeker met dit weer) de koppakking behoorlijk lek.... En als ik dan een duur hoedje aanschaf... You see....
Ben altijd een petten drager geweest en dan met name de echte baseballcap... Alleen door deze verkleuring.... Tja.....
bc500b0bb43fcf48b90ef010b87421a8.jpg
2ac9a223d480fe940de2259cb654d06a.jpg
1c3e23e5419ae6e5e9be74e2dfd22972.jpg
a579d17417d3101252a19de5e6500c33.jpg
74055669c4049055fa503851c3dc7540.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Professor Melchior......???? :)

Ik vind de pork pies niet mooi, maar dat is mijn mening. Als je groot bent staat een hoed met een bredere rand (brim) imo beter. Ook de functie van de hoed, het beschermen tegen zon, regen, sneeuw etc komt dan beter tot zijn recht. Bij een pork pie denk ik gelijk aan een mode grill. Niet mijn kopje thee, maar je moet doen waar jij je het lekkerste bij voelt.
Ikzelf draag in de zomer panama en in de winter wollen en vilten fedora's. Doorgaans met een kroonhoogte van rond de 10cm en een brim van rond de 6cm.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Heb ze altijd leuk gevonden, echter het moet je staan.. Ben ongeveer 1.85 & 90kg... wat bredere schouders, dunne armen... dus... wat is groot haha... De functie... ik draag mijn petten all seasons.. maar ik weet dat het met hoeden anders is... zelf wil ik zoeken naar 2 hoedjes.. winter/zomer zeg maar.. Neig naar een katoen.. en dan idd voor de winter een warme.. :).. @Pellie zelf vind ik de "krul" aan die hoedjes aan de achterkant altijd wel sjiek.. moet niet glad zijn... zoals de flechet die ik liet zien...
 
P

Pellie

Guest
@Pellie zelf vind ik de "krul" aan die hoedjes aan de achterkant altijd wel sjiek.. moet niet glad zijn... zoals de flechet die ik liet zien...

Dan vind je fedora's (Bogart style) ook wel mooi, die hebben ook omhoogstaande brim van achterkant en de voorkant kan je meestal kiezen of je deze naar beneden of omhoog draagt. Ik kies altijd naar beneden. Kies je voor omhoog, dan zet je de hoed wat meer achterop je hoofd.

Google eens op "Akubra Stylemaster" of " Akubra Bogart".
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Akubra Stylemaster & Akubra Bogart na gekeken... Maar iets minder mijn smaak.. voel me dan meteen weer zo'n oude gangster....
 
P

Pellie

Guest
Mijn nieuwe (2de handse) Royal Stetson vintage. Taupe kleur en een iets kleinere brim (rand). Prima hoed! Prima deal op marktplaats! Ja, alweer! IMG_20180811_154656_587.jpg
 
P

Pellie

Guest
Gezien de weinige reacties hier, geen favoriet onderwerp naar mijn idee, maar voor mij toch wel, dus post ik toch mijn nieuwe hoed die onderweg is vanuit de USA. Gemaakt door Mike Miller van Northwesthats. Een fedora van 100% bevervilt IMG_20180823_200350_977.jpg IMG_20180823_200350_967.jpg IMG_20180823_200350_966.jpg IMG_20180823_191140_978.jpg in silvermist kleur, met een rookgrijze hoedband met aan de zijkant 'shark gills met dogears' (voor de kenners onder ons). De hoed heeft een center dent met medium/wide pinches en snap brim en is op maat gemaakt voor mij, tot op een halve cm nauwkeurig. Maat 58,5. Aan de binnenzijde een 100% leren zweetband. Nu nog wachten tot hij bezorgd wordt....
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pellie ,
Wellicht is het onderwerp niet zo populair, neemt niet weg dat anderen er juist enthousiast van kunnen worden en ook gaan voor hoeden en petten.
Blijf ons maar bestoken met je berichten. Ik vind ze in ieder geval wel leuk.
Texman:)>
 
Gezien de weinige reacties hier, geen favoriet onderwerp naar mijn idee, maar voor mij toch wel, dus post ik toch mijn nieuwe hoed die onderweg is vanuit de USA.
Gezien de reacties heb je gelijk.
Aangezien ik even genoeg hoeden heb, post ik hier niet of nauwelijks.
Maar, ik lees het altijd met veel plezier.
Dus ........ wat mij betreft, blijf posten.




Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 
P

Pellie

Guest
Heb gisteren ook mijn tribly besteld van Stretson... Ik ben benieuwd....

Wel posten hier hè? Ben benieuwd welke je hebt besteld!
[DOUBLEPOST=1535287461][/DOUBLEPOST]
Gezien de reacties heb je gelijk.
Aangezien ik even genoeg hoeden heb, post ik hier niet of nauwelijks.
Maar, ik lees het altijd met veel plezier.
Dus ........ wat mij betreft, blijf posten.




Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.

Van mij mag je wel meer posten haha
[DOUBLEPOST=1535287493][/DOUBLEPOST]
Ha @Pellie ,
Wellicht is het onderwerp niet zo populair, neemt niet weg dat anderen er juist enthousiast van kunnen worden en ook gaan voor hoeden en petten.
Blijf ons maar bestoken met je berichten. Ik vind ze in ieder geval wel leuk.
Texman:)>

Zal ik blijven doen dan, thanks!
 

Hartenheer

Zware baard
Tja het is een forum over baarden.
Elke pet die ik aankoop hoef ik toch niet te showen.
Dit is het blad Linda toch niet :p
 
Banner image
Top