Azbane

Hoe vaak gebruiken jullie baardbalsem?

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door Ricardo90, 25 mrt 2020.

1. Ricardo90

Ricardo90 Baard

Hallo baardmannen:)>!

mij heb nu een baard van 4-5 cm en gebruik 2x per week baardzeep. Aanvullend gebruik ik de baardbalm van damn good soap company en nu ben ik benieuwd hoe vaak jullie baardbalm gebruiken? Ik zou dit het liefst elke dag willen gebruiken, maar heb ergens gelezen dat dit niet goed is. Je eigen baard/huid zou dan geen vet meer aanmaken ofzo?

Wat weten jullie hiervan?

Carlstein11, Texman, JackL78 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Eric65

Eric65 Baard

Ik was mijn baard 1x per week met baardzeep van Honest Amish soms een keer vaker, ligt er een beetje aan wat ik gedaan heb.
    Elke ochtend na het douchen gebruik ik balsem en wat druppeltjes olie die ik in mijn baard masseer. Als ik ‘s avonds ook nog douche masseer ik er alleen een paar druppels baardolie in. Meestal 1 dag in de week doe ik er helemaal niets in. Heb geen last van een droge huid ondanks dat ik er 1 a 2x per dag baardolie en balsem in doe. Ik gebruik eigenlijk altijd een product waar liefst geen parfum aan toe is gevoegd (kan de huid irriteren en uitdrogen).

Carlstein11, Texman, JackL78 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Je kunt er iedere dag van alles insmeren. Je huid heeft geen eigen mening, die denkt, dat het beter is om te stoppen met de aanmaak van huidvet en talg, omdat dit van buitenaf wordt aangebracht.

4. JackL78

JackL78 Baard

Ik gebruik bijna elke dag baardbalsem en olie. Wax gebruik ik ook wanneer het meer “hold “ moet hebben. Sinds 2 dagen heb ik ook beard butter. Nu 1x gebruikt dus nog niet veel ervaring maar viel me wel op dat het de baard lekker zacht houd. Wel weinig “hold”. Het wassen van de baard doe ik gemiddeld 1x per week met dr bronner. En elke dag spoelen met lauw water

5. HrFreek

HrFreek Baard

Ikzelf was de baard 2 x in de week.
    Balsem gebruik ik elke dag en wax ook bijna elke dag.
    Die wax gebruik ik omdat het inderdaad wat meer hold geeft.
    Olie gebruik ik in de avond nadat ik onder de douche ben geweest.
    Dus ik gebruik het allemaal. Heb geen last van droge of jeukerige huid.

6. Texman

Texman Koning Baard

Ik was mijn baard twee maal per week met baardzeep van HA en de overige dagen spoel ik mijn baard grondig uit.
    Ik gebruik iedere dag een klein beetje baardbalsumvan HA en Grooming Tonic van Reuzel meer niet.

Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. zenn

zenn Zware baard

Idem aan de heren hierboven; 2x per week wassen met HA baardzeep & overige dagen grondig uitspoelen.
    En daarbij iedere dag een baardbalsem + 's avonds een klein beetje olie (na het douchen).

Geen last met dit ritueel. :)>

Carlstein11, HrFreek, Texman en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

Voor mijn is less more geworden.
    wassen met Aleppo zeep (what else) HA baardolie en heel af en toe wat HA balsem.
    Verder helemaal niets meer

9. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

ik was het dagelijks met baardzeep !
    1X in de week met shampoo maar ja mijn baard is nog niet zo lang hé
    Dagelijks olie en Balsem

Van jeuk geen last nochtans heb ik een gevoelige huid maar blijkbaar zijn de producten die ik gekocht hebt op mijnbaard.be toch van goeie kwaliteit anders zou ik het al gemerkt hebben !

HrFreek en Carlstein11 vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina