Damn Good Soap

Hoe vaak baardolie?

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door Sander, 25 feb 2015.

?

Hoe vaak doe je baardolie in je baard?

1. Ik gebruik geen baardolie

4 stem(men)
    2,9%
  2. Eén keer per week

0 stem(men)
    0,0%
  3. Enkele keren per week

22 stem(men)
    15,9%
  4. Iedere dag

78 stem(men)
    56,5%
  5. Meerdere keren per dag

31 stem(men)
    22,5%
  6. Anders, licht toe...

3 stem(men)
    2,2%
  1. Grad81

Grad81 Stoppelbaard

Kruidvat €2,99

2. zenn

zenn Zware baard

MijnBaard.nl natuurlijk hé...! :)>(Y)

Nils vindt dit leuk.
  3. istawa

istawa Zware baard

En bij het Kruidvat /Etos weg blijven hey

it aint over until the fat lady sings

zenn vindt dit leuk.
  4. Henkie76

Henkie76 Baard

Altijd savonds voor bed en smorgens vroeg ook 3 druppels
    van mijnbaard.nl goed spul (Y)

Nils vindt dit leuk.
  5. DNA76

DNA76 Baard

s'morgens een balsem, s'avonds de olie erin :)>. Zeker met de aanhoudende droogte en zonneschijn schenk ik mezelf wat meer olie uit voor ik ga slapen :D

zenn vindt dit leuk.
  6. Weeble

Weeble Volle Baard

Kruidvat baardolie lekker links laten liggen (zie de reviews her en der op het forum).
    Bij de Etos kun je terecht voor Johnny's Chop Shop baardolie of bij H&B een flesje baardolie van De Tuinen.

Texman vindt dit leuk.
  7. RCM

RCM Baardaap

@Grad81 Ik wil je even 2 TIPS geven: zou je voortaan goed naar de datum willen kijken van de post waar jij op reageerd, deze is namelijk van april 2015. En dan TIP 2: lees eerst eens even heel goed dit forum door voordat je met adviezen komt :oops::eek::D:p:confused::mad:;)

Laatst bewerkt: 28 jul 2018
    Carlstein11 vindt dit leuk.
  8. Cowboy

Cowboy Baardaap Oerbaard

Helemaal gelijk wat baardolie betreft ;)

9. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Ik meld het ieder jaar maar weer eens, als de winter toeslaat:
    waar de Baardforummer in de zomer geen baardolie in de baard moet aanbrengen, voordat men de volle zon ingaat, om het frituren der haren te voorkomen, daar is het wenselijk bij het dalen der temperaturen enige baardolie te gebruiken.
    In de winterse maanden is er weinig tot geen sprake van luchtvochtigheid en de huid weigert te transpireren.
    Bij "schraal weer" dus lekker een favoriete, goedgeurende baardolie gebruiken om de haren soepel te houden.

image.png

Laurent1965, Carlo17, Texman en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Joep

Joep Zware baard

Bedankt voor de tip @ProfessorMelchior en voor mij naar dit topic toe te halen. Deze ga ik vanavond eens rustig helemaal doorlezen :D (Y)

Laurent1965 en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  11. Texman

Texman Koning Baard

Dat is een goede tip Prof want ik merkte van het weekend dat mijn baard ineens droog aanvoelde ;)

Laurent1965, ProfessorMelchior en zenn vinden dit leuk.
  12. Joep

Joep Zware baard

Zou dat echt zo zijn?
    Ik heb op het moment best veel last van de slag in mijn baard, ondanks mijn verbeterde ochtend ritueel. Ik neem het maar voor lief met de hoop dat het beter wordt zodra mijn baard meer lengte krijgt, maar nu ik dit lees ben ik toch wel nieuwsgierig naar deze theorie.

Texman, Laurent1965 en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  13. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Theoretisch zou het mogelijk zijn, maar ikzelf -met aardig wat slagen- heb het nooit gemerkt.
    @Jerry1980 is nog steeds actief op het Baardforum en zou nu na 2 1/2 jaar de uitslag kunnen geven.

Texman, Laurent1965 en Joep vinden dit leuk.
  14. Joep

Joep Zware baard

Nou ik ben erg benieuwd en wacht vol spanning af.......

Of ik moet het zelf gaan proberen, maar daar heb ik niet zo veel zin in, want één ding is zeker, mijn baard voelt heerlijk na de dagelijkse dosis baard olie.

ProfessorMelchior, Texman en Laurent1965 vinden dit leuk.
  15. Carlo17

Carlo17 Baard

Meestal in de ochtend en in de avond na het douchen. Heerlijk

16. Macx

Macx Volle Baard

Tegengesteld tot wat de professor beweert gebruik ik elke dag baardolie en baard balsem ook elke dag, soms ook zelf samengestelde mix van oliën, is niet alleen goed voor je huid onder je baard maar ook voor je baardharen, vooral in de zomer moet je je baard goed verwennen met olie zodat je baard niet te erg uitdroogt door de zon, ik smeer mijn handen droog op mijn lijf. Ik gebruik avocado-olie voor mijn handen, castor-olie voor mijn wenkbrauwen en wimpers en een mix van jojoba olie argan olie en diverse oliën voor mijn baard.
    Ook mix ik diverse baardolie door elkaar. Je moet gewoon een beetje spelen met al die oliën, dat is juist zo leuk om uit te proberen. Van frituren door de zon als je baardolie gebruikt vind ik onzin, maar misschien heb ik het mis.

mischaap, zenn en Texman vinden dit leuk.
  17. mischaap

mischaap Baard

Niet meteen de zon in hè na het aanbrengen van olie in de baard :eek:

Texman vindt dit leuk.
  18. mischaap

mischaap Baard

Nee grapje, zelf wil ik het ook niet testen/ondervinden heb van mijzelf al een vrij droge baard

Texman vindt dit leuk.
  19. Macx

Macx Volle Baard

Ik ga sowieso niet in de zon liggen, en ga er ook niet uren in zitten. Als ik ga wandelen zet ik m'n panama hoed op zodat mijn gezicht niet te veel zonnestralen opvangt, maar beschermt wordt door de hoed. Van veel zon krijg je een ouwe verleppende huid, soms zie je wel van die oudere mensen die de hele dag in de zon liggen, hun huid is totaal uitgerekt lijkt wel, het is zonde van je huid. Ik heb dat gelukkig niet.

mischaap en Texman vinden dit leuk.
  20. mischaap

mischaap Baard

Dat doe je heel goed en verantwoord! :cool:

Macx en Texman vinden dit leuk.
Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina