Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Ivan

Volle Baard
"Je lijkt wel een landloper."
"Waarom heb je zo graag een baard, vroeg mijn moeder mij eens."
"De vraag is: waarom heb jij een baard, je kunt daar toch op antwoorden: omdat je het mooi vindt?"
"Het is soms wel vies voor ons als uw etensresten daarin zitten. :("
"Ja maar je zei zelf dat je dat eigenlijk niet mooi vindt maar doet voor groepsdruk, dus moest iedereen met een baard rondlopen, dan zou jij geen hebben. :rolleyes:"
"Stel dat ik de pijn in mijn pols zou verliezen als jij hem zou afdoen, zou je het dan doen?"
"Stel dat je mij zou verliezen als je je baard behield, zou je hem dan afdoen, maar dat gaat niet gebeuren, het is gewoon een vraag."

Gisteren opnieuw een lange discussie gehad met mijn beste vriendin via chat over die baard, waarin steeds opnieuw dezelfde vragen gesteld en antwoorden gegeven worden. :rolleyes: Nu is het niet zo dat, indien iedereen een baard zou hebben, ik dan bewust mijn baard zou verwijderen uit protest. Toch is zo'n baard laten staan voor mij wel degelijk ook een manier om me te verzetten tegen de tirannie van de meerderheid. Mensen zijn kuddedieren, die zonder nadenken het gedrag en de opvattingen van hun omgeving overnemen. IK krijg voortdurend de vraag: waarom laat je je baard staan? Maar omgekeerd krijgt iemand die zijn gezicht permanent volledig glad scheert vrijwel nooit de vraag: waarom laat je nooit eens je baard - korte of langere tijd - staan? Dat laatste wordt als een vanzelfsprekendheid gezien. :oops: Volgens mij is het goed mogelijk dat velen graag een baard zouden laten staan, maar die puur vanwege groepsdruk verwijderen. Net zoals velen ook louter door groepsdruk, eigenlijk tegen hun eigen wil in, zijn begonnen met roken, en nu niet meer kunnen stoppen door verslaving.:oops::oops::oops:

Giant

Zware baard
De discussie is mij bekend. Ik hoor zo vaak waarom heb je die krulsnor. Is niet meer van deze tijd.
En dan is onhandig met eten, kost veel tijd om in model te brengen enz enz. En ook wel wil je hem afscheren voor een goed doel? Mijn antwoord is altijd nee. En komt vaak de reactie: waarom niet groeit toch zo weer aan.
De snor hoort bij mij. Hij blijft en ik heb er geen boodschap aan of een ander hem niet mooi vindt.
Overigens krijgen ik op straat ook heel veel complimenten.

Texman

Koning Baard
Ik krijg weinig commentaar over mijn baard behalve als ik deze een keer te kort heb gemaakt.
Mijn familie en vrienden kennen mij niet anders dan met een baard. Wat ik wel merk is mensen soms wat moeite hebben met verandering. Daarnaast ben ik door de jaren heen volkomen immuun geworden voor negatieve opmerkingen dus ....... :)>

K9Beard

Baard
Allemaal bijzonder herkenbaar. Komt bij mij nog bij dat men zich afvraagt waarom ik dan ook nog een kale kop heb. En als ik dan op m'n werk een beanie draag, krijg ik zeker opmerkingen. Maar ja, anders ben ik door die stomme pest airco de volgende dag aan het snuffen.

Het typische is dat veel van de opmerkingen komen van mannen die een gladgeschoren baby-face hebben en hardnekkig vasthouden aan het laatste, doorschijnende dons op hun schedel, wat hun met het jaar meer op Bassie doet lijken.

Gelukkig houdt mijn lief van een 'stoere, kale kop' en mag ik me niet eens scheren, anders mist ze haar 'bontje'..;)

Giant

Zware baard
Het typische is dat veel van de opmerkingen komen van mannen die een gladgeschoren baby-face hebben en hardnekkig vasthouden aan het laatste, doorschijnende dons op hun schedel, wat hun met het jaar meer op Bassie doet lijken.
Dat klopt, waarschijnlijk durven ze geen mooie snor of baard te laten staan. Dan vallen ze buiten de groep.

Giant

Zware baard
Ik krijg de laatste tijd eigenlijk alleen maar complimenten.

Ik krijg ook steeds meer complimenten in de trant van pracht snor. En dan de vraag of het ‘s morgens veel tijd kost om te stylen.
Soms hoor ik ook wel mensen in het voorbij lopen tegen elkaar zeggen heb je die mooie snor gezien.

Ivan

Volle Baard
"Meer en meer mensen spreken mij aan over u, hoe je erbij loopt."
"Misschien is het beter dat ik geen foto's meer maak met u. :oops:"
"Je brengt mij wel in de problemen, wil je dat?"
"Of probeer je misschien mijn populariteit kapot te maken?"
"Misschien is het beter dat we..."
"Is het dan nog wel veilig samen op foto's te staan? Ze zeggen allemaal dat je er onverzorgd uit ziet."
"Dus jij vindt uw baard mooi?"
"Wil jij nog op foto's staan met mij? :oops:"
"Ze spreken mij wel steeds aan, hoe jij eruit ziet, ik begin dat een beetje beu te worden. :oops: En dan nog iets, als ik met u een fietstocht doe, haalt die ook veel minder likes dan een fietstocht met anderen. :oops:"
"Waarschijnlijk omdat jij eigenlijk buiten mij geen sociale contacten hebt."
"Hoeveel vrienden heb jij echt? :oops:"
"Besef jij eigenlijk dat je er onverzorgd uitziet met die baard. :oops: Dat zeggen de meesten, toch ook enkele van mijn beste vrienden."
"Je moet gewoon toegeven dat uw baard er onverzorgd uitziet. :oops: Zo ga ik nog in de problemen komen met anderen. :("
"Als je eerlijk bent, wie vindt uw baard mooi?"
"Je laat toch die baard niet groeien om mij onpopulair te maken?"
"Ik ken mensen met een baard, maar die is mooier. En ik ben het beu dat mensen mij er steeds over aanspreken."
"Omdat ze zeggen tegen mij dat je er onverzorgd uitziet, en er spreekt ook niemand anders af met u buiten ik."

Vandaag weer erg veel Messengerstress gehad over die baard. :(:(:( Je merkt het, dat gezaag is echt eindeloos, ik kán het niet negeren, ze stelt eindeloos dezelfde vragen, maar moest ik er niet meer op reageren, dan zou onze band meteen verbroken zijn. Ik heb nóg maar eens uitgelegd dat ik wéiger te bezwijken voor de tirannie van de meerderheid, dat mensen daar gewoon tegen zijn omdat ze baarden tout court niet kunnen zien, dat dat allemaal aangepraat leed is, idiote goestjes. :mad::mad::mad: Er zijn ergere dingen in de wereld dezer dagen, waarom moeten mensen dan zo moeilijk doen over een (slordige) baard??

Het zal een kwestie zijn van wie het koppigst is, wie het langste weerstand kan bieden aan de druk van de ander. Waarom moet zij mij zoveel stress bezorgen, ze merkt toch dat al dat gezaag niet helpt?? :mad:

K9Beard

Baard
"Meer en meer mensen spreken mij aan over u, hoe je erbij loopt."
"Misschien is het beter dat ik geen foto's meer maak met u. :oops:"
"Je brengt mij wel in de problemen, wil je dat?"
"Of probeer je misschien mijn populariteit kapot te maken?"
"Misschien is het beter dat we..."
"Is het dan nog wel veilig samen op foto's te staan? Ze zeggen allemaal dat je er onverzorgd uit ziet."
"Dus jij vindt uw baard mooi?"
"Wil jij nog op foto's staan met mij? :oops:"
"Ze spreken mij wel steeds aan, hoe jij eruit ziet, ik begin dat een beetje beu te worden. :oops: En dan nog iets, als ik met u een fietstocht doe, haalt die ook veel minder likes dan een fietstocht met anderen. :oops:"
"Waarschijnlijk omdat jij eigenlijk buiten mij geen sociale contacten hebt."
"Hoeveel vrienden heb jij echt? :oops:"
"Besef jij eigenlijk dat je er onverzorgd uitziet met die baard. :oops: Dat zeggen de meesten, toch ook enkele van mijn beste vrienden."
"Je moet gewoon toegeven dat uw baard er onverzorgd uitziet. :oops: Zo ga ik nog in de problemen komen met anderen. :("
"Als je eerlijk bent, wie vindt uw baard mooi?"
"Je laat toch die baard niet groeien om mij onpopulair te maken?"
"Ik ken mensen met een baard, maar die is mooier. En ik ben het beu dat mensen mij er steeds over aanspreken."
"Omdat ze zeggen tegen mij dat je er onverzorgd uitziet, en er spreekt ook niemand anders af met u buiten ik."

Vandaag weer erg veel Messengerstress gehad over die baard. :(:(:( Je merkt het, dat gezaag is echt eindeloos, ik kán het niet negeren, ze stelt eindeloos dezelfde vragen, maar moest ik er niet meer op reageren, dan zou onze band meteen verbroken zijn. Ik heb nóg maar eens uitgelegd dat ik wéiger te bezwijken voor de tirannie van de meerderheid, dat mensen daar gewoon tegen zijn omdat ze baarden tout court niet kunnen zien, dat dat allemaal aangepraat leed is, idiote goestjes. :mad::mad::mad: Er zijn ergere dingen in de wereld dezer dagen, waarom moeten mensen dan zo moeilijk doen over een (slordige) baard??

Het zal een kwestie zijn van wie het koppigst is, wie het langste weerstand kan bieden aan de druk van de ander. Waarom moet zij mij zoveel stress bezorgen, ze merkt toch dat al dat gezaag niet helpt?? :mad:
Nog een reden dat ik niet meer op FB/Messenger/Whatsapp zit.
Sindsdien is mijn digitale leven een oase van rust en heb ik meer tijd over voor het lezen van nuttige dingen.
Na een paar weken van klachten dat ik 'niet bereikbaar' zou zijn, hield ik alleen die contacten over waarbij vriendschap e/o contact van 2 kanten werd gewaardeerd. Sommigen namen zelfs de moeite om eveneens Signal te downloaden of (schrik niet) kwamen zelfs langs. Ook wat dat betreft kwam ik er dus achter: More is less. Less is more.

Danijel

Baard
Wel eens de bijnaam TaliDaan gekregen op mijn werk maar daar lach ik om. Ik ben zelf ook niet op mijn bekkie gevallen dus dan moet je ook kunnen incasseren.
Mensen die echt vervelend doen counter ik met “ van jouw vrouwtje kreeg ik anders pas nog complimentjes”
Mannen zonder baard zijn als patat zonder zout en mayo

Ivan

Volle Baard
Het is vandaag vier weken geleden dat ik mijn baard voor de laatste keer heb laten bijwerken door de barbier. Het gezichtsbos ziet er sindsdien een stuk regelmatiger uit dan in de weken en maanden vóór 16 april. Ik vind het tegenwoordig zélf een stuk mooier. Ik moet zeggen, na 16 april heeft mijn beste vriendin (vrijwel) nooit meer moeilijk gedaan over mijn baard. :cool: :)>

BeardedBoomer

Stoppelbaard
Ik krijg niet zozeer opmerkingen over onverzorgd, ze zijn voornamelijk positief of afwijzend op het feit dat ik daardoor opval. Het gebeurt regelmatig dat ik merk dat mensen wijzen of elkaar aanstoten. Dat geloven vrienden niet als ik het vertel... tot ze met me over straat lopen.
De opmerkingen over Sinterklaas en de Kerstman (wildvreemden die mij dat op straat naroepen, jawel) beantwoord ik ondertussen met 'joh, je bent de eerste die dat zegt, super origineel!' als de situatie dat toelaat.

Wat minder prettig was: vorig jaar tijdens de Airborn kwam een dronken dame op een drafje naar me toe rennen, al roepend 'oh daar wil ik aanzitten', en ging daadwerkelijk aan mijn baard hangen (ik moest haar daadwerkelijk losmaken en van me af duwen). Dat ik daar om meerdere redenen niet van gediend was, kon zij niet begrijpen.

Daartegenover staat de blik van verstandhouding die je hebt met andere baarddragers.

Ivan

Volle Baard
Wat minder prettig was: vorig jaar tijdens de Airborn kwam een dronken dame op een drafje naar me toe rennen, al roepend 'oh daar wil ik aanzitten', en ging daadwerkelijk aan mijn baard hangen (ik moest haar daadwerkelijk losmaken en van me af duwen). Dat ik daar om meerdere redenen niet van gediend was, kon zij niet begrijpen.

:oops: :oops: Dát kan niet, dit valt wat mij betreft onder ongewenste intimiteiten, vergelijkbaar met iemand ongevraagd in het achterwerk knijpen. :mad: Ik weet zeker, moest je als man een onbekende vrouw ongevraagd aan haar haren trekken, dat zou nóóit aanvaard worden, je zou gemakkelijk gerechtelijke problemen kunnen krijgen. Ik krijg het op mijn heupen van die dubbele moraal die in onze maatschappij heerst! :mad::mad:

BeardedBoomer

Stoppelbaard
:oops: :oops: Dát kan niet, dit valt wat mij betreft onder ongewenste intimiteiten, vergelijkbaar met iemand ongevraagd in het achterwerk knijpen. :mad: Ik weet zeker, moest je als man een onbekende vrouw ongevraagd aan haar haren trekken, dat zou nóóit aanvaard worden, je zou gemakkelijk gerechtelijke problemen kunnen krijgen. Ik krijg het op mijn heupen van die dubbele moraal die in onze maatschappij heerst! :mad::mad:
Ik kan je vertellen: zo voelde het ook. Verschil is er natuurlijk ook: ik was op geen enkel moment bang voor m’n veiligheid. Aan de andere kant was ik mij heel erg bewust van dat ik beheerst moest reageren omdat omstanders de situatie waarschijnlijk verkeerd inschatten als ik verkeerd zou reageerden.

Ivan

Volle Baard
Vandaag heb ik eens een góede opmerking gekregen over mijn baard. Ik was vanmorgen samen met mijn beste vriendin in Gent-Sint-Pieters in de lokettenzaal, toen een medewerker van de NMBS me plots zomaar aansprak: "Ge hebt een mooie baard." Zelf had hij een vrij lange, egaal grijze baard die echter lang niet volledig was: het grootste deel van zijn wangen was glad, de baard bevond zich uitsluitend recht onder zijn lippen en kin. Zijn schedel was volledig kaal.

Mijn reisgenote zei: "Dit is de eerste keer in uw leven dat gij een compliment krijgt over uw baard." :cool:

Giant

Zware baard
Ik was gisteren een dagje in Antwerpen.
Ik ben 4 keer aangesproken door mensen die mijn snor mooi vonden.
Een vrouw zei tegen haar man dat hij ook maar eens zijn snor moest laten doorgroeien tot een grote krulsnor. Ze vroeg met welk middel in het model er in houdt. Het was wel duidelijk dat haar man daar geen zin in had.
Altijd leuk. Ik moet zeggen dat ik de laatste erg vaak wordt aangesproken en complimenten krijg over mijn snor.

Gerrit

Baard
Dat is toch leuk voor je Giant!,
ik herinner me dat je ooit gepost hebt dat je stiekem wel van die aandacht houd…..
velen willen toch ook graag een bevestiging dat ze een mooie baard/Sik /snor hebben….??
dat stimuleert alleen maar om m te laten staan,groeien en onderhouden….
Als er champignon’s in gaan groeien krijg je ook commentaar….
dan moet er wel een lampje gaan branden om de boel eens te reinigen..hihi..

Banner image