Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Laurent1965

Zware baard
Ik moest vanmiddag met een cliënt ( werk in specifieke zorg) naar de vaccinatie-locatie in Maastricht.
Kom binnen in het Mecc, giga locatie, roept plotseling een jongere gast die er stond als soort beveiliger, met een vlassig baardje in onvervalst Maastrichts,

Lui, loer ins dao waat dae menieeer ne sjoene baard aon zien geziech haet hange...
Mensen, kijk eens daar wat die meneer een mooie baard aan zijn gezicht heeft hangen....

Ok, ik werd zo rood als een tomaat maar mijn dag was helemaal "sjoen".!
 

Giant

Zware baard
Ik werd in een winkel e.d. vaak aangesproken als ze mijn naam niet weten in de trant van “die lange”. Mijn lengte van 2.04 meter telt blijkbaar niet meer want het is nu “de man met de snor”geworden. Terwijl ik toch vaak niet de enige besnorde ben.
Ik zie het als een compliment.
 

Texman

Koning Baard
Ik moest vanmiddag met een cliënt ( werk in specifieke zorg) naar de vaccinatie-locatie in Maastricht.
Kom binnen in het Mecc, giga locatie, roept plotseling een jongere gast die er stond als soort beveiliger, met een vlassig baardje in onvervalst Maastrichts,

Lui, loer ins dao waat dae menieeer ne sjoene baard aon zien geziech haet hange...
Mensen, kijk eens daar wat die meneer een mooie baard aan zijn gezicht heeft hangen....

Ok, ik werd zo rood als een tomaat maar mijn dag was helemaal "sjoen".!
Dat zijn toch echt gave opmerkingen (Y):)(Y):):)>
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ik moest vanmiddag met een cliënt ( werk in specifieke zorg) naar de vaccinatie-locatie in Maastricht.
Kom binnen in het Mecc, giga locatie, roept plotseling een jongere gast die er stond als soort beveiliger, met een vlassig baardje in onvervalst Maastrichts,

Lui, loer ins dao waat dae menieeer ne sjoene baard aon zien geziech haet hange...
Mensen, kijk eens daar wat die meneer een mooie baard aan zijn gezicht heeft hangen....

Ok, ik werd zo rood als een tomaat maar mijn dag was helemaal "sjoen".!

Wat een prachtig compliment! Maar ook zeker verdiend! :)>(Y)
 

zenn

Zware baard
Liep het speelplein van de week bij mij over om naar huis te gaan. Zit er een heel klein meisje, pakweg een jaar of 4/5, op de wipkip met naast haar haar oma.
Opeens uit het niets keihard "Zo, die meneer heeft een grote baard!" :D:D Oma helemaal in shock, gelijk zich verontschuldingen.:p

Ja, vind ik mooi.(Y)
 

Peter1960

Baard
Ik moest vanmiddag met een cliënt ( werk in specifieke zorg) naar de vaccinatie-locatie in Maastricht.
Kom binnen in het Mecc, giga locatie, roept plotseling een jongere gast die er stond als soort beveiliger, met een vlassig baardje in onvervalst Maastrichts,

Lui, loer ins dao waat dae menieeer ne sjoene baard aon zien geziech haet hange...
Mensen, kijk eens daar wat die meneer een mooie baard aan zijn gezicht heeft hangen....

Ok, ik werd zo rood als een tomaat maar mijn dag was helemaal "sjoen".!
Dat had die kerel goed gezien, je hebt een prachtig exemplaar (Y)
[DOUBLEPOST=1627718549][/DOUBLEPOST]
Gisteren commentaar gekregen, van vrouw van de foodbar
Ze zei, de man met de mooie baard .Bekijk bijlage 19437
Klopt helemaal, mooie vorm, mooi egaal van kleur.
[DOUBLEPOST=1627719187][/DOUBLEPOST]
Van de week kwam er een collectant aan de deur de erg verrast was dat ik voor hem de deur opendeed.
Het was een jongeman met een stoppelbaard van Marokkaanse afkomst.
Zelf had hij zijn baard er onlangs afgehaald omdat hij erg nare ervaringen had gehad tijdens het collecteren.
Hij vertelde mij dat er voor hem vaak niet open werd gedaan of erger nog dat hij bij de deur werd weg-gescholden.
Ik heb even met hem staan praten en na een tijdje zij hij dat hij mijn baard erg mooi vond en dat hij later ook graag zo'n baard wilde hebben :).
Mijn dag was weer goed (Y).
Tja, mensen pinnen zich vaak vast op het uiterlijk bij de eerste indruk. Zelf heb ik al enkele opmerkingen gekregen van familie en collega's, maar het blijft (nog) leuk: kerstman, missionaris, Mohammed, pelgrim op weg naar Santiago... Maar ook positieve, dus dat comenseert.;)
 

Rothbeard62

Volle Baard
In Porto (voor een korte vakantie, waar deze baard ernstig aan toe was) werd ik tot twee keer toe door een ober gecomplimenteerd met mijn baard. Hij gaf aan dat hij nog steeds "aan het oefenen'" was om een soortgelijke baard te krijgen, maar dat dat hem niet zou lukken (hij had zelf een aardig kort en donker baardje). Hij was jaloers op mijn "echte" baard ;). Toch wel leuk om te horen. Er is hier trouwens best wel veel gezichtsbeharing te zien, maar vrij weinig van wat forser formaat. Dus deze baard valt hier best wel op :D. Geen probleem!:)>(Y)
 
Ga daar veel moeilijker mee om dan gedacht ! maar ik onthou vooral de laatste reacties van bepaalden hier ! Tja mensen verschillen nu eenmaal in omgaan er mee ik wou dat ik ook wat meer haar op mijn tanden had maar helaas is tegendeel waar..
 

Giant

Zware baard
Ga daar veel moeilijker mee om dan gedacht ! maar ik onthou vooral de laatste reacties van bepaalden hier ! Tja mensen verschillen nu eenmaal in omgaan er mee ik wou dat ik ook wat meer haar op mijn tanden had maar helaas is tegendeel waar..
Ken ik.
Mijn (volgens sommigen) te grote krulsnor levert ook vaak commentaar op. Hoor ook nog wel eens opmerkingen achter mijn rug.
Heb ik lak aan. Ben niet (meer) gevoelig voor negatieve reacties van anderen.
Al een ander het niet mooi vindt is hun probleem. Ik ben een trotse snordrager en wordt er blij van en daar gaat het om.
 

Macx

Baardaap
Het bovenstaande heb ik vandaag toegepast en viel niet in goede aarde. :)
Een buurman van het zakelijk pand loopt al weken over mijn baard te zeiken en valt altijd ongevraagd binnen ook tijdens de vrijdagmiddagborrel, waarmee we de werkweek afsluiten. De buurman ziet er uit als een opgeblazen big met rood haar en weegt ver over de 130 kg. Zijn zgn. humor is altijd tegen anderen gericht en het is duidelijk, dat hij van jongs af aan al een pester is. Na herhaaldelijk door hem Kabouter Plop of Kapitein Iglo te zijn genoemd, was ik het vandaag zat en vroeg hem of hij mijn baard niet mooi vond. Hij antwoordde, dat hij het belachelijk vond staan en dat ik hem dit weekend maar af moest scheren. Ik deelde hem dus mede, dat ik de baard niet voor hem liet groeien. En......toen was hij woedend, voelde zich te kijk gezet, zette zijn drankje neer en verdween. Andere aanwezigen om me heen hielden zich ijzig stil, waarop ik alleen nog maar zei: 'Ja, wat? Denk je dat ik me constant laat beledigen door een uitloper, die gratis mijn drank naar binnen staat te gieten? Rot even snel op!'.
Misschien had ik beter bovenstaande foto kunnen sturen. :D
Ik ben het helemaal met een professor. Goed gereageerd.
 
W

Wanderoe

Guest
Baarden worden nog steeds geassocieerd met "linkse denkers" uit de jaren 70.
Voor wat betreft de conservatieve hoek klopt dat natuurlijk wel :D.

Okeee... ;)
Scheren dus...

Maar tot op heden nog geen commentaar gehad op mijn baardgroei... Ben wel benieuwd naar het commentaar dat ik ga krijgen van de collega's
Vast niet veel goeds maar ik heb n weer woord klaar: Vanmiddag ben ik er niet afspraak bij de politie om aangifte te doen van mijn scheermes.
Dat zullen ze nog minder leuk vinden...

Zwager, ook baardman, die had wel commentaar op mijn stoppels van toen een dag op twee. Er zit ja helemaal niks... Bij hem vergeleken klopte dat ook.

Hahahahahahaha:D
 
Banner image
Top