Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Laurent1965

Zware baard
Ik kreeg gisteren een Sinterklaas opmerking van een paar collega's, maar direct daarna wel dat m'n baard er heel goed/vol/verzorgd uitziet. Een van ze vroeg ook hou ik vrouwen kus met zo'n snor. Heel simpel: ik ben homo dus dat doe ik niet :p. Moet nog een keer op zoek naar een man om toch maar eens te testen hoe dat voelt :)>
Superopmerking, bewonder je eerlijkheid! (Y)(Y):)
 

Texman

Koning Baard
Op mijn werk was er een dame die voortdurend liep te roepen dat er meer vrouwen op de werkvloer moeten komen.
Ik ben het daar beslist niet mee eens want ik vindt dat je moet gaan voor de beste kandidaat (ongeacht hoe of wat).
Op een gegeven ogenblik vond ik het erg vervelend worden en heb toen gezegd dat er meer homo's op de werkvloer moesten komen.:p
Iedereen lag ik een deuk en dat werd nog erger toen ik zij dat ik het serieus meende. :mad:
De dame in kwestie keek mij heel boos aan maar ik heb haar niet meer over het onderwerp horen praten.:p
 

Laurent1965

Zware baard
Op mijn werk was er een dame die voortdurend liep te roepen dat er meer vrouwen op de werkvloer moeten komen.
Ik ben het daar beslist niet mee eens want ik vindt dat je moet gaan voor de beste kandidaat (ongeacht hoe of wat).
Op een gegeven ogenblik vond ik het erg vervelend worden en heb toen gezegd dat er meer homo's op de werkvloer moesten komen.:p
Iedereen lag ik een deuk en dat werd nog erger toen ik zij dat ik het serieus meende. :mad:
De dame in kwestie keek mij heel boos aan maar ik heb haar niet meer over het onderwerp horen praten.:p
Helemaal mee eens!!
 

Eric65

Baard
Op mijn werk was er een dame die voortdurend liep te roepen dat er meer vrouwen op de werkvloer moeten komen.
Ik ben het daar beslist niet mee eens want ik vindt dat je moet gaan voor de beste kandidaat (ongeacht hoe of wat).
Op een gegeven ogenblik vond ik het erg vervelend worden en heb toen gezegd dat er meer homo's op de werkvloer moesten komen.:p
Iedereen lag ik een deuk en dat werd nog erger toen ik zij dat ik het serieus meende. :mad:
De dame in kwestie keek mij heel boos aan maar ik heb haar niet meer over het onderwerp horen praten.:p
Ik sluit me er helemaal bij aan :)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Idem!
Uiteindelijk moeten er voor gender-neutrale, necrofiele, visueel gehandicapte, extreem religieuze, PTT's'ers van Aziatisch-Negroïde herkomst met bindingsangst gekoppeld aan pleinvrees en een lichte vorm van botverkalking ook eens meer kansen op de arbeidsmarkt gecreëerd worden.
o_O
 

Rothbeard62

Volle Baard
Vandaag werd er bij mij een nieuw straatje in de voortuin gelegd. De stratenmaker had een fraaie, volle en goed verzorgde rossige baard. Ik moet toegeven dat ik er wel een paar keer naar moest kijken. Blijkbaar had hij hetzelfde, want op een gegeven moment zei hij: "Wat heb jij een mooie baard! En ik ben jaloers op je dikke snor, hoe krijg je die zo mooi? Verzorg je 'm zelf?" Ik heb 'm uitgelegd dat ik m'n baard altijd zelf verzorg en moet toegeven dat ik het een geweldig compliment vond, vooral van iemand die zelf zo'n mooie baard heeft! :cool:
 

Laurent1965

Zware baard
Krijg weer links en rechts van die opmerkingen van: eindelijk, dat staat veel beter dan die lange baard...... :mad: "Veel frisser"...:mad: Wie zegt dat ik er "fris" wil uitzien??:eek::eek:
Meteen lik op stuk, "voor iedereen die dit zegt straks een centimeter extra....."
En het verhaal erbij waarom ik er nu zo afgeracheld bij loop kunnen ze ook krijgen!
Mensen die mij kennen weten dat ik het nog doe ook.... :D:D
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
Kom ik vanmiddag op straat een oudere vrouw tegen die ik ken en mij nog niet met baard gezien had;
Ik: "Goeiemiddag"
Zij: "goeiemiddag....??.....Oh jij bent het, Joep. Jezus, je hebt een hele.....je hebt een hele baard! Je lijkt wel een Marokaan!" en ze kijkt weg. Daarna ging het gesprek wel verder, maar de toon was gezet.
Ik heb maar gereageerd met "Nou mooi, dan lijk ik in ieder geval ergens op." Ik bedoel, wat moet je nou met dit soort stomme reacties? Mijn Marokkaanse pakketbezorger vind mijn baard overigens prachtig :) Toffe peer is dat.

Ik moet wel herhalen dat ik over het algemeen bijna alleen maar positieve reacties krijg op mijn baard, behalve van familie, daar komt het meeste commentaar "grapjes" vandaan.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, fantastisch! 'Je lijkt wel een Marrokkaan'.

Sommige personen kunnen zo hersenloos bot zijn.
Ik kwam ooit op een feestje, waar ook de schoonmoeder van de organisator was en we mochten elkaar niet, maar hadden elkaar al jaren niet gezien.
De vrouw stiefelt op me af en zegt hardop: 'Wat ben je oud geworden!'.
'De tijd is ook niet ongemerkt aan jou voorbij gegaan zie ik', deelde ik fijntjes mede.
Woedend was ze en heeft een kwartier naar adem staan happen.
 

Joep

Zware baard
Leuk! een gevatte respons kan veel goed maken, maar het blijven rot opmerkingen.

Overigens plaats ik soms een post en ga dan 's nachts in bed liggen piekeren of ik mezelf wel duidelijk heb uitgedrukt, zo ook deze keer. :confused:

De opmerking "Je lijkt wel een Marokkaan" is per definitie natuurlijk geen belediging, maar ze bedoelde het wel als zodanig, wat eigenlijk een dubbele belediging is, voor mij en voor alle Marokkanen. Waar ik over inzat is dat ik misschien niet duidelijk ben geweest in het feit dat ik een gruwelijke hekel heb aan racisme. Ook ik heb helaas wel eens slechte ervaringen met bepaalde culturen gehad, sommige culturen duidelijk meer dan andere, maar ik weiger om een racist te worden, daar ligt nooit de oplossing van problemen. Het toeval wil dat één van mijn beste collega's een Marokkaan was, een gouden kerel! Ik hintte al naar deze opvatting met de opmerking over mijn pakketbezorger, maar nu is het voor eens en voor altijd duidelijk. :cool:

Poe hee, dat lucht op, kan het weer uit mijn systeem. :) :) :)
 
Laatst bewerkt:

Rothbeard62

Volle Baard
Ja Joep, soms zeggen mensen de gekste dingen! Niet leuk, en zeker niet verkeerd om ze erop aan te spreken. Ik was jaren geleden bij een familielid op bezoek. Daar ontmoette ik een vriendin van de gastvrouw en die riep uit het niets: "Bent u ook gastarbeider?" Mijn familielid werd vuurrood van schaamte en riep naar haar vriendin: "waarom zeg je zoiets raars?", waarop de vrouw antwoordde: "nou vanwege zijn krullen!" Zo zie je maar, toen had ik nog geeneens een baard. Zulke uitspraken zeggen meer over degene die het zegt dan over jou! ;)(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Fantastisch! @Rothbeard62 'Bent u ook gastarbeider?'
'Nee, mevrouw, ik ben werkloos. Mag ik bij u komen wonen?'

Racisme ontstaat uit domheid en de eigen onzekerheid, waardoor men anderen beoordeelt op ras, religie, sexuele voorkeur, uiterlijk, sociale status en ga zo nog maar even door, om de eigen tekortkomingen te verbergen.
Als een neger met rood haar, een bril, homofiele neigingen, grote voortanden, stinkvoeten en met het formaat van een dwerg heb je het pas écht moeilijk.
Het zal altijd blijven bestaan en als het niet het onderscheid in ras is, dan is het wel voetbalclub, politieke stroming, vegetarisch of vlees-etend, man of vrouw, etc. dus we kunnen nog even vooruit.
;)
 

Yainderidoo

Zware baard
Leuk! een gevatte respons kan veel goed maken, maar het blijven rot opmerkingen.

Overigens plaats ik soms een post en ga dan 's nachts in bed liggen piekeren of ik mezelf wel duidelijk heb uitgedrukt, zo ook deze keer. :confused:

De opmerking "Je lijkt wel een Marokkaan" is per definitie natuurlijk geen belediging, maar ze bedoelde het wel als zodanig, wat eigenlijk een dubbele belediging is, voor mij en voor alle Marokkanen. Waar ik over inzat is dat ik misschien niet duidelijk ben geweest in het feit dat ik een gruwelijke hekel heb aan racisme. Ook ik heb helaas wel eens slechte ervaringen met bepaalde culturen gehad, sommige culturen duidelijk meer dan andere, maar ik weiger om een racist te worden, daar ligt nooit de oplossing van problemen. Het toeval wil dat één van mijn beste collega's een Marokkaan was, een gouden kerel! Ik hintte al naar deze opvatting met de opmerking over mijn pakketbezorger, maar nu is het voor eens en voor altijd duidelijk. :cool:

Poe hee, dat lucht op, kan het weer uit mijn systeem. :) :) :)
Heel herkenbaar en helemaal met je eens!!!! Ook de "poe hee" is voelbaar hier ;)
 

Hartenheer

Zware baard
Ach soms moet je subtiel reageren.
Nu er geen toerisme hier is, lekker rustig.

Die droeftoeters roepen je van alles toe.
Meestal vrouwen, die zo iets roepen van afgrijselijk een baard.
Alleen antwoorden, die zou jou ook niet staan.

Boos worden helpt niet, gewoon {sarcastisch} antwoorden wel. :D
 

Bart1986

Baard
Mama vond in de eerste weken dat ik er uitzag als een "ontsnapte gevangene"... Toen papa dacht, "een baard groeien? dat kan ik ook" en een paar weken verder ook in die fase zat, was ik degene met de mooie baard en had papa "wat lengte nodig zoals zijn zoon" ;)
 
Banner image
Top