Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Texman

Koning Baard
Voor mij is het simpel we leven in een land waar gelukkig iedereen zich vrijelijk kan uitspreken zonder gelijk op gepakt te worden.
En ik loop met een wat langere baard rond waardoor ik opval. En ja soms beginnen mensen daarover. Zo lang het vriendelijk is heb ik er geen moeite mee en kan je er meestal een leuk gesprek aan overhouden. Het wordt anders als je op een vijandige manier aangesproken wordt, maar dat heb ik echter nog nooit meegemaakt.
Maar het is wel zo dat wie kaatst kan de bal terug verwachten.:D
 

Ardjan

Baardaap
Iemand zei vandaag: ,,U bent veranderd!" (bedoelde dus, met baard)
Ik zei: ,,Dat klopt! Van buiten ben ik mooier geworden en van binnen ben ik hetzelfde gebleven!" :D


Eigenlijk ben ik (door de baard) van binnen blijer geworden, ...maar dat heb ik er maar niet bij verteld! :eek::)o_O
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Loop gisterochtend een winkel op Rotterdam-Zuid binnen, zegt het meisje (jaar of 20): "Wat heeft u een geweldig mooie baard, mijnheer'.
Zit 's middags te lunchen op een terras in het centrum van Rotterdam, komt er een vrouw (jaar of begin 30) ineens tegenover me zitten en deelt me mede: 'Ik kon niet voorbij lopen, zonder te laten weten, dat ik uw baard prachtig vind'.
Na een druk overleg ga ik begin avond even een peukje opsteken aan de oever van de Maas, als er twee meiden (jaar of half 20) aan komen wandelen en tijdens het passeren even opmerken: 'Wat ziet u er interessant uit met die baard'.

Ik heb me ernstig afgevraagd of ik niet beland was in een programma met een verborgen camera of dat enkele vrienden om een straathoek stonden te gieren van het lachen, nadat ze al die dames een tientje verstrekt hadden om mij in de maling te nemen en anders…steek ik de complimenten maar bij me en heb gisteren goede commentaren ontvangen.
 
Mensen blijken altijd plots een mening te moeten hebben als je een baard laat staan. Alsof je dat moet uitleggen, mooi, leuk, aardig steevast reactie ik niet.
Dan zeg ik waarom laat je je haar grijs.... Nou ik niet.
Bizar eigenlijk alsof je verantwoording moet afleggen heeft plots iedereen een mening.

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Bekend is vertrouwd en veel mensen hebben moeite met verandering. Andersom gebeurd het ook.
Jaren geleden had ik een collega die een aardige baard had. Op een gegeven moment besloot hij zijn baard eraf te scheren.
Dat bracht een stoom van zowel positieve als negatieve reacties te weeg. Ook hier was het de verandering.
Je ziet dat effect op allerlei gebied. Zodra er iets veranderd geeft dat op de een of andere manier onrust.
Het is dus niets anders dan menselijk gedrag. En zeg nu zelf als mensen je volkomen zouden negeren is dat ook weer niet leuk.
Zelf vind ik het allemaal niet zo vervelend als mensen iets over mijn baard zeggen. Met een een wat langere baard val je nu eenmaal op.
Wat dat aangaat is de missie geslaagd :cool:
 

Laurent1965

Zware baard
Kreeg gisteren nog een opmerking waarom ik mijn baard de laatste tijd kleurde van een schoonzus, weet dat ze baarden haat....
Meteen stelde ik haar de vraag, wat is jouw natuurlijke haarkleur momenteel?:D
Gelijk enorm gepikeerd en beledigd, wat zeg ik verkeerd, stel de vraag gewoon terug....!:)
 
Banner image
Top