Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Laurent1965

Zware baard
Toen ik begon met kweken kreeg ik regelmatig opmerkingen van collega-dames, staat je goed tot zelfs sexy....
Ben stug doorgegaan met laten groeien, veel positieve reacties in mijn directe omgeving, maar ja die weten dat ik toch gewoon mijn ding doe en mij weinig aantrek van anderen...
Hen nu een flinke met een dito handle-bar snor.
Negatieve vooral van dames van ongeveer mijn leeftijd (50+) in de trand van O Sinterklaas met een donkere baard.., ronduit beledigend, zeg je iets terug over hun geverfde haar met uitgroei of hun dikke plamuur of vette reet zijn ze enorm gepikeerd...
Wat wel leuk is, lopen in een drukke winkelstraat, regelmatig staren mensen me aan (mannen en vrouwen).
:)> nu op een punt gekomen dat mensen om me heen mij niet anders kennen, laten mij in hun waarde.:)>:)>
[DOUBLEPOST=1552330970][/DOUBLEPOST]Was wat snel, bedoel natuurlijk in MIJN waarde.
 

Hartenheer

Zware baard
Toen ik begon met kweken kreeg ik regelmatig opmerkingen van collega-dames, staat je goed tot zelfs sexy....
Ben stug doorgegaan met laten groeien, veel positieve reacties in mijn directe omgeving, maar ja die weten dat ik toch gewoon mijn ding doe en mij weinig aantrek van anderen...
Hen nu een flinke met een dito handle-bar snor.
Negatieve vooral van dames van ongeveer mijn leeftijd (50+) in de trand van O Sinterklaas met een donkere baard.., ronduit beledigend, zeg je iets terug over hun geverfde haar met uitgroei of hun dikke plamuur of vette reet zijn ze enorm gepikeerd...
Wat wel leuk is, lopen in een drukke winkelstraat, regelmatig staren mensen me aan (mannen en vrouwen).
:)> nu op een punt gekomen dat mensen om me heen mij niet anders kennen, laten mij in hun waarde.:)>:)>
[DOUBLEPOST=1552330970][/DOUBLEPOST]Was wat snel, bedoel natuurlijk in MIJN waarde.

Dit herken ik meteen.
Daar heb ik een tijd geleden ook wat over geschreven :D
Hier zijn het meestal de toeristen die naar het strand komen van het binnenland.
 

Olav1975

Volle Baard
Tja...als je net zo grof reageert als ze naar ons doen soms...dan hebben wij het gedaan. Die baard is echt geen gezicht meer. Doe er wat aan. Als jij wat aan dat kapsel van jou doet....prima! En dan boos zijn..

Of zeggen dat het veel mooier was toen het korter was. Jij was ook mooier toen je 30 kilo lichter was :)
 

Laurent1965

Zware baard
Mooi trouwens om te lezen dat iedereen zo'n beetje dezelfde ervaring heeft.. en hoe er mee omgegaan wordt.
Is weleens mijn punt dat ik wat kortaf kan reageren bij opmerkingen over mijn uiterlijk/baard, vaak werkt negeren beter bij bepaalde mensen.
Zijn ze niet gewoon jaloers op onze baarden??
Moet je eigenlijk boven staan.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb hier al eens eerder geschreven dat als je je baard laat staan er mensen zijn die je in eerste instantie niet serieus nemen en denken dat het een bevlieging is.
Dus door allerlei negatieve en jaloerse opmerkingen proberen ze te kijken hoe sterk je in je schoenen staat. Sterk dus want met baard sta je altijd sterk in je schoenen.
Daarnaast zijn er ook mannen die wel willen maar niet durven omdat een baard een behoorlijke verandering te weeg brengt. Er is dus moed voor nodig om je baard te laten staan en de wereld te laten zien wie je werkelijk bent. Helaas zijn er ook nogal wat vrouwen die er moeite mee hebben. Heel jammer want deze vrouwen beseffen niet dat een baard voor een man bijdraagt aan zijn levensgeluk.
Zelf heb ik nooit last gehad van echte negatieve opmerkingen maar wel van wat onschuldige plagerijtjes waar ik dan zelf ook weer om moest lachen.
Ik trek mij nergens wat van aan en ga mijn eigen gang omdat ik het belangrijk vind dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn en daar op een heel eigen manier uiting aan moet kunnen geven. Als mensen aan mij vragen waarom draag jij een baard dan zeg ik altijd "Ik ben nu eenmaal een man met een baard ook toen ik deze nog niet liet staan".:)>
 

Hartenheer

Zware baard
Ik trek mij nergens wat van aan en ga mijn eigen gang omdat ik het belangrijk vind dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn en daar op een heel eigen manier uiting aan moet kunnen geven. Als mensen aan mij vragen waarom draag jij een baard dan zeg ik altijd "Ik ben nu eenmaal een man met een baard ook toen ik deze nog niet liet staan".:)>
En als het een vrouw is die dit vraagt?
Vraag jij dan, waarom scheer jij je Proest.gif
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb hier al eens eerder geschreven dat als je je baard laat staan er mensen zijn die je in eerste instantie niet serieus nemen en denken dat het een bevlieging is.
Dus door allerlei negatieve en jaloerse opmerkingen proberen ze te kijken hoe sterk je in je schoenen staat. Sterk dus want met baard sta je altijd sterk in je schoenen.
Daarnaast zijn er ook mannen die wel willen maar niet durven omdat een baard een behoorlijke verandering te weeg brengt. Er is dus moed voor nodig om je baard te laten staan en de wereld te laten zien wie je werkelijk bent. Helaas zijn er ook nogal wat vrouwen die er moeite mee hebben. Heel jammer want deze vrouwen beseffen niet dat een baard voor een man bijdraagt aan zijn levensgeluk.
Zelf heb ik nooit last gehad van echte negatieve opmerkingen maar wel van wat onschuldige plagerijtjes waar ik dan zelf ook weer om moest lachen.
Ik trek mij nergens wat van aan en ga mijn eigen gang omdat ik het belangrijk vind dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn en daar op een heel eigen manier uiting aan moet kunnen geven. Als mensen aan mij vragen waarom draag jij een baard dan zeg ik altijd "Ik ben nu eenmaal een man met een baard ook toen ik deze nog niet liet staan".:)>
Top! Super bewoord !!!
 

Laurent1965

Zware baard
Merk vaak dat wildvreemde mensen mij eerst aanstaren en dan groeten, daar waar je het totaal niet verwacht, in de stad.
Net of er een zeker respect is, weet zeker dat ze mij zonder baard straal voorbij zouden lopen!
Trouwens "groepjes jeugd" waar ik vroeger met een boog omheen had gelopen reageert ook duidelijk anders, blik vooruit en doorlopen!!

Ik woon zelf in zo'n gat waar iedereen elkaar kent, waar ik ook nog eens ben geboren een straat verderop, daar ben ik dat groeten overigens wel gewend.
Toen ik met mijn baardreis bezig was kreeg ik in het dorp vaak opmerkingen van, nu is die baard toch wel lang genoeg...., niet dus:D:D
 

Ardjan

Baardaap
Merk vaak dat wildvreemde mensen mij eerst aanstaren en dan groeten, daar waar je het totaal niet verwacht, in de stad.
Net of er een zeker respect is, weet zeker dat ze mij zonder baard straal voorbij zouden lopen!
Mooi man; mag aannemen dat ze binnenkort toch wel in de houding zullen springen voor jouw baard! :D:D:D
[DOUBLEPOST=1555691089][/DOUBLEPOST]
Ik kreeg deze week voor het eerst de vraag of ik mijn baard liet staan om religieuze redenen.
Heel herkenbaar! Ook ik ben de afgelopen weken al een keer 'imam geweest' en een keer 'rabbijn geweest'! Wat een carrière! :D
 
Laatst bewerkt:

Yainderidoo

Zware baard
Zou de kleur ook nog verschil maken? Ik hoor nooit wat. Laatst in de werksituatie heeft iemand mijn Baard mooi gevonden :)....maar op straat hoor ik nooit wat? Ik val trouwens ook het liefst zo weinig mogelijk op. De meeste Baard mannen kijken ook niet op of om....:rolleyes:. De streek maakt misschien ook nog verschil....die Friezen zijn wel erg nuchter. ;)
 

Texman

Koning Baard
Ik heb jaren lang gewoond en gewerkt in Den Haag en nu woon ik in Voorburg wat tegen Den Haag aan ligt.
In Den Haag is het dragen van een baard heel gewoon omdat er veel mannen wonen die vanuit hun culturele of religieuze achtergrond een baard dragen.
Ik val dus niet zo op. Wel wordt ik vaak op straat gegroet door Turkse of Marokkaanse mannen en dat vind ik best wel leuk.:)
Als je bij ons wil opvallen moet je een hele grote en indrukwekkende baard hebben;)
 

TMG1961

Baardaap
Hier geen reacties op de baard. Wordt ook niet vaker gegroet dan zonder baard. Door turkse of marokkaanse mannen wordt ik al helemaal niet gegroet.
Eigenlijk lijkt het alsof ik veelal onzichtbaar ben voor mensen. Heel veel zeggen zelfs niets terug als ik als eerste iets zeg, wat ik overigens bijna altijd doe.
Ook mensen die ik ken reageren niet op de baard, heb soms het idee dat die alleen voor mij zichtbaar is.
 

Laurent1965

Zware baard
Helemaal mee eens, Bolt, punt is dat ik in zo een dorp woon waar een houding is van, doe maar gewoon, allemaal naar de zelfde kapper en zo...
Was dus wennen enkele jaren geleden, nu is men over het algemeen eraan gewend.
Diegene die het niks vind durft geen commentaar (meer) te leveren, ze weten dat ik altijd een raak antwoord klaar heb, zelfs ooit na een zeer ongepaste opmerking over mijn baard tegen mijn haaibaai (Duitse...) schoonzus gezegd dat ze haar haar dan ook niet meer pisgeel moest verven, dat ziet er niet uit... :D.( vond het stiekem wel leuk om van de gelegenheid gebruik te maken, maar dat onder ons...)
Heeft een halfjaar niets meer tegen mij gezegd, was lekker rustig, super:)(Y)
Er zijn weleens mensen die denken dat ze een opmerking MOETEN maken, juist deze mensen kunnen zelf totaal geen tegencommentaar verdragen
Ik laat iedereen in zijn waarde als ze dit bij mij ook doen, anders !!
Groetjes, Laurent.
 
Banner image
Top