Azbane

Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Discussie in 'Algemene baardenpraat' gestart door Bastiaan, 24 mei 2016.

1. Laurent1965

Laurent1965 Baard

Toen ik begon met kweken kreeg ik regelmatig opmerkingen van collega-dames, staat je goed tot zelfs sexy....
    Ben stug doorgegaan met laten groeien, veel positieve reacties in mijn directe omgeving, maar ja die weten dat ik toch gewoon mijn ding doe en mij weinig aantrek van anderen...
    Hen nu een flinke met een dito handle-bar snor.
    Negatieve vooral van dames van ongeveer mijn leeftijd (50+) in de trand van O Sinterklaas met een donkere baard.., ronduit beledigend, zeg je iets terug over hun geverfde haar met uitgroei of hun dikke plamuur of vette reet zijn ze enorm gepikeerd...
    Wat wel leuk is, lopen in een drukke winkelstraat, regelmatig staren mensen me aan (mannen en vrouwen).
    :)> nu op een punt gekomen dat mensen om me heen mij niet anders kennen, laten mij in hun waarde.:)>:)>
    --- Dubbele posts samengevoegd, 11 mrt 2019 ---
    Was wat snel, bedoel natuurlijk in MIJN waarde.

Yainderidoo, Texman en Hartenheer vinden dit leuk.
  2. Hartenheer

Hartenheer Volle Baard

Dit herken ik meteen.
    Daar heb ik een tijd geleden ook wat over geschreven :D
    Hier zijn het meestal de toeristen die naar het strand komen van het binnenland.

Laurent1965, Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  3. Olav1975

Olav1975 Baard

Tja...als je net zo grof reageert als ze naar ons doen soms...dan hebben wij het gedaan. Die baard is echt geen gezicht meer. Doe er wat aan. Als jij wat aan dat kapsel van jou doet....prima! En dan boos zijn..

Of zeggen dat het veel mooier was toen het korter was. Jij was ook mooier toen je 30 kilo lichter was :)

Laurent1965, Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  4. Laurent1965

Laurent1965 Baard

Mooi trouwens om te lezen dat iedereen zo'n beetje dezelfde ervaring heeft.. en hoe er mee omgegaan wordt.
    Is weleens mijn punt dat ik wat kortaf kan reageren bij opmerkingen over mijn uiterlijk/baard, vaak werkt negeren beter bij bepaalde mensen.
    Zijn ze niet gewoon jaloers op onze baarden??
    Moet je eigenlijk boven staan.

5. Texman

Texman Baardaap

Ik heb hier al eens eerder geschreven dat als je je baard laat staan er mensen zijn die je in eerste instantie niet serieus nemen en denken dat het een bevlieging is.
    Dus door allerlei negatieve en jaloerse opmerkingen proberen ze te kijken hoe sterk je in je schoenen staat. Sterk dus want met baard sta je altijd sterk in je schoenen.
    Daarnaast zijn er ook mannen die wel willen maar niet durven omdat een baard een behoorlijke verandering te weeg brengt. Er is dus moed voor nodig om je baard te laten staan en de wereld te laten zien wie je werkelijk bent. Helaas zijn er ook nogal wat vrouwen die er moeite mee hebben. Heel jammer want deze vrouwen beseffen niet dat een baard voor een man bijdraagt aan zijn levensgeluk.
    Zelf heb ik nooit last gehad van echte negatieve opmerkingen maar wel van wat onschuldige plagerijtjes waar ik dan zelf ook weer om moest lachen.
    Ik trek mij nergens wat van aan en ga mijn eigen gang omdat ik het belangrijk vind dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn en daar op een heel eigen manier uiting aan moet kunnen geven. Als mensen aan mij vragen waarom draag jij een baard dan zeg ik altijd "Ik ben nu eenmaal een man met een baard ook toen ik deze nog niet liet staan".:)>

Yainderidoo en Laurent1965 vinden dit leuk.
  6. Hartenheer

Hartenheer Volle Baard

En als het een vrouw is die dit vraagt?
    Vraag jij dan, waarom scheer jij je Proest.gif

Yainderidoo, Texman en Laurent1965 vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Laurent1965

Laurent1965 Baard

Top! Super bewoord !!!

Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  8. Yainderidoo

Yainderidoo Volle Baard

Helemaal mee eens! Beter kan niet! (Y):cool:

Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina