Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

drummer

Baard
De laatste tijd valt het me op dat kinderen erg leuk reageren op mijn baard. De jongste van mij beste maat vindt het heerlijk om met mijn baard te spelen als ie bij me zit. Pas geleden, tijdens een etentje in een restaurant, zei een manneke van een jaar of drie aan de tafel naast ons: 'Kijk mamma: die meneer heeft veel haren op zijn gezicht!' En op vakantie in Spanje werd ik op straat spontaan erg enthousiast aangesproken door een Spaans kleutermeisje, volgens mijn vriendin puur door mijn baard. Herkenbaar?
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Zeker herkenbaar... de meeste geven de laatste tijd mooiere complimenten dan eerst... Je merkt ook dat het went...
maar onbekende kijken je soms wat na, sow dat is een grote baard.. goed nu is de mijne ook ginger.. dat die je minder vaak...

Wat ik ook merk is dat mensen dan toch even willen "voelen"... want de meeste denken dat het stug is enzo...
Maar als ze dat doen voelt het zacht en wollig aan.. en dan krijg je de blik van.. oe dat is nog best lekker :)
[DOUBLEPOST=1536042230][/DOUBLEPOST]@Renem gewoon laten staan! "Vooral doorgaan"
 

Texman

Koning Baard
Toen ik nog kleine nichtjes en neefjes had zaten ze ook bij mij op schoot.
Als ze dan mijn aandacht wilde ging er handje omhoog waarmee dan keihard aan mijn baard werd getrokken.:eek:
Dat was natuurlijk een prachtig spelletje en dolle pret.:)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De nog niet één jaar oude zoon van mijn schoonbroer (in Nederland noemen jullie dat zwager geloof ik :oops:) heeft ook de reflex van graag naar mijn baard te grijpen.

tot op heden kan ik de afstand veilig houden, hopelijk wordt hij op termijn minder............grijperig :)>
 
L

LeatherBeardEd

Guest
Nu mijn sik en snor stuk langer zijn krijg ik regelmatig opmerkingen van zowel jong als oud. Meest positief soms negatief. Positief vooral over de durf, negatief over de lengte en kleur. Heb nog donkere snor maar de rest is vooral grijs. Vinden sommigen gemaakt en denken gekleurd. Jammer dan, is niet zo. Positief ook de mannen die zelf niet durven maar het wel lef vinden en er eerst stiekem naar kijken maar er daarna toch over beginnen. Wat het ook is, zegt me weinig en draag het met trots !
 

LuckyBasterd

Volle Baard
De laatste keer was mijn baard te rond, en aangezien ik een "volle kop" heb was het net een bal.. nou.. dus nu de baard waar de lengte in en de randen/zijkanten wat korter.. Dit scheelt veel en meer mooi commentaar, zeker met de kale(re) kop er bij veel leuke en positieve reacties...
Tijdens een markt of in een winkel zie je mensen wel kijken maar zeggen doen ze het niet.. Ik denk dan, mijn trots!
 

Boogaard1976

Stoppelbaard
Laat mensen maar zeiken. elke dag hoor je wel is lid of Jihad ?
gewoon grappig doen en als je er genoeg van hebt ff laten weten dat je zijn gezeik zat ben!
Gewoon laten groeien als je dat wil.

Shaving is for pussy's
 

Texman

Koning Baard
Het commentaar van kleine kinderen is het leukst omdat het zo eerlijk is en recht voor zijn raap.
Moeders weten zich soms geen raad. Ik wordt echter nooit boos.
Het wordt weer Sinterklaastijd en dan komt ook het commentaar weer. Dat wordt dus lachen.:)
 

Hartenheer

Zware baard
Het commentaar van kleine kinderen is het leukst omdat het zo eerlijk is en recht voor zijn raap.
Moeders weten zich soms geen raad. Ik wordt echter nooit boos.
Het wordt weer Sinterklaastijd en dan komt ook het commentaar weer. Dat wordt dus lachen.:)
Ik word alleen pissig als ''volwassen'' personen {meestal vrouwen} roepen: Hallo Sinterklaas icon_achmed.gif.

Als je dan terug zegt: Hallo opgedroogde verfkwast. Dan ben je ineens onbeschoft.
Zelf hebben ze opgedroogde verf op hun kop, gezichtsscheuren dicht geplamuurd en daar mag je niets van zeggen :mad:
 

Nib85

Volle Baard
Heb een poosje geen commentaar gehad op wat reacties na dat hij best weer wat korter kan na...(en dat hij gewoon kort is)

Tot vorige week iemand onder een foto de welbekende en enorm originele verwijzing naar een andere afkomst maakte....
Toen ik daarop reageerde met dat ik hoopte voor hem dat hij ook baardgroei krijgt als hij in de pubertijd komt was ik degene die op mijn teentjes getrapt zou zijn???
Eeeh nee, dan moet je met wat beters komen.
(Bedacht me later dat die jongen, mijn leeftijd of iets ouder, amper baardgroei heeft dus misschien zelf wel enorm op zn pikkie getrapt was...maar goed, dat is dan niet mijn probleem.)
 

Boudi

Baard
Ik krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties. Als er al wat over gezegd wordt... geloof dat mijn baard al zo gewoon 1 met me is geworden dat het niet opvalt dat t iets nieuws is ;)
Alleen mijn vriendin blijft t niks vinden, al lacht ze er wel bij :rolleyes:
Helaas... voor haar dan, want mijn baard gaat er echt niet meer af :)>
 

Texman

Koning Baard
Het klopt @Boudi als je baard een onderdeel van je persoonlijkheid is geworden straal je dat ook uit naar andere mensen.
Negatieve commentaren blijven dan ook meestal uit omdat je met je baard een krachtig signaal afgeeft dat er moet jou niet te sollen valt.
Ook zorgt het er voor dat je je met baard een stuk zekerder voelt wat natuurlijk heel positief is.
Het is dan ook te begrijpen dat je je baard niet meer kwijt wil.
Het gaat dus niet alleen maar om een baard laten groeien maar ook om een stuk persoonlijke groei.
Ga lekker zo door het kan alleen maar beter worden.
 
Banner image
Top