Hoe fix ik die rare haar richting aan ene kant kaaklijn?

Goede avond baarden & snorren mensen... inmiddels heb 4 weken niet geschoren en sinds vandaag lijkt het alsof ik schurft aan mij bek heb door dat het kriebelt en jeukt. Zijn daar goedkope middeltjes voor met jullie ervaring?
 

Bijlagen

  • IMG20220914170036.jpg
    IMG20220914170036.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 39
  • IMG20220914165922.jpg
    IMG20220914165922.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 40
  • IMG20220914165856.jpg
    IMG20220914165856.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 39
  • IMG20220914165909.jpg
    IMG20220914165909.jpg
    3,2 MB · Weergaven: 40

Macx

Baardaap
Hoi Popeye, door het gebruik van baardolie zal dat jeukerig gevoel verdwijnen.
's Morgens na het douchen maak je je baard handdoek droog, dan doe je een acht druppels baardolie op je handpalm en wrijf dat tot op de huid in je baard. Hierdoor zal de jeuk stoppen en bovendien voedt je je baard met de nodige voeding waardoor je baard nog beter zal groeien.
Je baard ziet er verder goed uit en zal alleen nog maar mooier en mooier worden.(Y):)
 
Hoi Popeye, door het gebruik van baardolie zal dat jeukerig gevoel verdwijnen.
's Morgens na het douchen maak je je baard handdoek droog, dan doe je een acht druppels baardolie op je handpalm en wrijf dat tot op de huid in je baard. Hierdoor zal de jeuk stoppen en bovendien voedt je je baard met de nodige voeding waardoor je baard nog beter zal groeien.
Je baard ziet er verder goed uit en zal alleen nog maar mooier en mooier worden.(Y):)

Oke dankje @Macx . Ik hoop dat mijn wangen wat voller worden. Er zitten nog steeds wel best veel puber haartjes tussen de volwassen rode haren. Hopelijk gaan die ook een keer aan het werk haha bestaat er toevallig geen baard app met kunstmatige intelligentie die een baarden voorspelling voor de man die op baard reis is kunnen doen?
 

Macx

Baardaap
Zoals ik het nu kan bekijken dan gaan je wangen volledig meedoen en heb je over een tijdje een prachtige volle baard.
Zo'n app bestaat niet je kunt beter reken op het advies van ervaren baardmannen hier op het forum, deze mannen hebben al honderden baarden voorzien van advies en tips, en weten waar ze over praten. Veel succes met de baard en het gebruik van de baardolie, laat ons maar weten of het je heeft geholpen.(Y)
 

Nib85

Volle Baard
4 weken is niets (qua groeitijd)…Ziet er prima uit, dit kan een mooie baard worden!

Mbt jeuk: baardolie. mijnbaard.nl heeft relatief goedkope van hun eigen (huis)merk waar veel mensen erg tevreden over zijn.
Zelf ben ik niet laaiend enthousiast over die olie, ik gebruik liever Proraso baardolie. Ook niet duur (maar na een aantal jaren “baarden” gebruik ik nog vaker helemaal niets).

Pas wel op dat je niet te veel olie gebruikt. Een paar lullige drupjes is meer dan genoeg op jouw baard. Je wil niet dat de huid/poriën er onder verstopt raken, dan krijg je uiteindelijk alleen maar meer jeuk.
Probeer je baard goed uit te spoelen. Alleen water is prima op de lengte. Wil je graag shampoo gebruiken, pak dan vooral geen gewone shampoo maar iets van Aleppo zeep of Dr. bronners. In ieder geval een natuurlijk iets…

Probeer er ook zo weinig mogelijk aan te zitten. Zal best een paar dagen moeilijk zijn, maar het wordt beter.


Succes! :)> (Y)

*toevoeging:
Ren morgen niet te snel naar de plaatselijk Kruidvat ofzo. Het huismerk baardolie daar is echt troep.
Je kan wel één en ander vinden hier met de zoekfunctie.
 
4 weken is niets (qua groeitijd)…Ziet er prima uit, dit kan een mooie baard worden!

Mbt jeuk: baardolie. mijnbaard.nl heeft relatief goedkope van hun eigen (huis)merk waar veel mensen erg tevreden over zijn.
Zelf ben ik niet laaiend enthousiast over die olie, ik gebruik liever Proraso baardolie. Ook niet duur (maar na een aantal jaren “baarden” gebruik ik nog vaker helemaal niets).

Pas wel op dat je niet te veel olie gebruikt. Een paar lullige drupjes is meer dan genoeg op jouw baard. Je wil niet dat de huid/poriën er onder verstopt raken, dan krijg je uiteindelijk alleen maar meer jeuk.
Probeer je baard goed uit te spoelen. Alleen water is prima op de lengte. Wil je graag shampoo gebruiken, pak dan vooral geen gewone shampoo maar iets van Aleppo zeep of Dr. bronners. In ieder geval een natuurlijk iets…

Probeer er ook zo weinig mogelijk aan te zitten. Zal best een paar dagen moeilijk zijn, maar het wordt beter.


Succes! :)> (Y)

*toevoeging:
Ren morgen niet te snel naar de plaatselijk Kruidvat ofzo. Het huismerk baardolie daar is echt troep.
Je kan wel één en ander vinden hier met de zoekfunctie.

Hallo, bedankt voor je reactie. Ik gebruik niveau deep face en beard wash dat verwijderd talk en andere onzuiverheden en dat bevalt me opzich wel, maar baardolie wil ik zeker gaan kopen. Maar ik wil die gewoon goedkoop in de winkel ergens kunnen kopen, dus niet online. Weet jij toevallig welke winkels dat aanbieden? Want waarom is de baardolie van de kruidvat troep? Welke ervaring heb jij daar mee?
 
Banner image
Top