Het stoppen met roken topic.

Skanti

Baard
Voor de één stelt het niet veel voor en voor de ander is het de hel op aarde, Stoppen met roken. Wellicht is het een idee om hier een plekje te maken om er over te praten en ervaringen te delen.

Voor mij is het tot nu toe altijd een hel geweest om te proberen te stoppen met roken, het is dan ook nog steeds niet gelukt. Ik rook in meer en mindere mate al zeker 25jaar, en op het moment rook ik veel uit verveling. Als vrachtwagenchauffeur zit ik uren uit het raam te kijken en is een sigaret zo opgestoken. Het is een zwak excuus maar ik drink geen koffie en de sigaretten/nicotine houden me wakker, tenminste dat heb ik mezelf wijsgemaakt.

Vroeger heb ik liters alcohol gedronken en zakken wiet gerookt, daar ben ik van de één op de andere dag zonder problemen mee gestopt. Maar stoppen met roken is voor mij toch andere koek, ik krijg er echt flinke ontwenningsverschijnselen van, heel onrustig, snel geïrriteerd, chagrijnig, opvliegerig, slecht slapen enzovoort.

Morgen word ik gebeld door Medipro en die gaan me hopelijk goed begeleiden naar een rookvrij, gezonder en goedkoper leven.


Heb je tips of trucs of ben je aan het stoppen of wil je stoppen, brand geen sigaret maar brandt los.
 

Skanti

Baard
Medipro heeft al gebeld, maandag heb ik de eerste telefonische afspraak over de start van het traject.
 

zenn

Zware baard
Ben zelf 5 jaar geleden gestopt, zat op een pakje per dag. Dit gebeurde bij na een verjaardag waar een biertje & een peuk hand-in-hand gingen. De dag erna smaakte het niet, die dag er op ook niet en toen besloten dat ik er klaar mee was.

Wat mij erg heeft geholpen bij 'de kriebel' naar een sigaret waren (Wim Hof) ademoefeningen;
- adem diep in door neus, adem diep uit door mond.

 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ik ben er vorig jaar september mee gestopt, hoofdzakelijk gedaan voor de voordelen voor mijn baard en snor zodat deze niet worden aangetast door tabaksrook.
Ik ben overgestapt op E-sigaretten, en dan zonder smaakje, alleen vloeistof met 18 mg nicotine, het voordeel is dat je behoefte aan nicotine wordt vervuld en toch blijft nu alles fris en ook in huis geen rookgeur en ook niet in de auto en de baard en snor blijven mooi wit.
Soms vergeet ik gewoon om de E-sigaret te gebruiken omdat je toch wel langzaamaan een beetje afkickt van die vreselijke behoefte aan die sigaret met tabak en vieze teer zooi. Als het je met de nieuwe training niet lukt om te stoppen dan zou je dus ook kunnen proberen om de E-sigaret te gebruiken en dan langzamerhand helemaal te stoppen. Ik heb veel gerookt en ben blij dat ik met tabak en die teer die erin zit dat ik daarmee gestopt ben. Ik wens je veel succes met je nieuwe uitdaging om te stoppen en hoop voor je dat het je gaat lukken. (Y)
 

Texman

Koning Baard
Voor de één stelt het niet veel voor en voor de ander is het de hel op aarde, Stoppen met roken. Wellicht is het een idee om hier een plekje te maken om er over te praten en ervaringen te delen.

Voor mij is het tot nu toe altijd een hel geweest om te proberen te stoppen met roken, het is dan ook nog steeds niet gelukt. Ik rook in meer en mindere mate al zeker 25jaar, en op het moment rook ik veel uit verveling. Als vrachtwagenchauffeur zit ik uren uit het raam te kijken en is een sigaret zo opgestoken. Het is een zwak excuus maar ik drink geen koffie en de sigaretten/nicotine houden me wakker, tenminste dat heb ik mezelf wijsgemaakt.

Vroeger heb ik liters alcohol gedronken en zakken wiet gerookt, daar ben ik van de één op de andere dag zonder problemen mee gestopt. Maar stoppen met roken is voor mij toch andere koek, ik krijg er echt flinke ontwenningsverschijnselen van, heel onrustig, snel geïrriteerd, chagrijnig, opvliegerig, slecht slapen enzovoort.

Morgen word ik gebeld door Medipro en die gaan me hopelijk goed begeleiden naar een rookvrij, gezonder en goedkoper leven.


Heb je tips of trucs of ben je aan het stoppen of wil je stoppen, brand geen sigaret maar brandt los.
In mijn familie waren een paar mensen met ernstige longproblemen en als kind heb ik hier het nodige van gezien. Om die reden ben ik nooit begonnen met roken. Dus ik ken het probleem van een rookverslaving niet. Maar ik vind het wel heel stoer dat je het probleem nu aanpakt en wens je daarbij dan ook alle succes.
Texman :)>
 

Skanti

Baard
@zenn dit kan zeker van pas gaan komen de komende tijd thanks.

@Macx de E-sigaret heb ik tijdens een vorige poging geprobeerd, de e-sigaret zonder smaak vond ik vies, met smaak vond ik te lekker en ben toen doorgeslagen op het vapen want ook niet erg gezond is.

@Texman ik ga mijn uiterste best doen om het deze keer te laten slagen. Het is genoeg geweest.
 

Smeetske

Baard
Ik ben nu 8,5 jaar geleden gestopt met roken. Op mijn hoogtepunt zat ik vlot aan 1 pakje per dag en bij het uitgaan kon dit zelf richting 2 pakjes gaan.
De laatste jaren rookte ik al minder omdat ik niet langer binnen of in de auto rookte (op het werk mocht al niet meer).

Uiteindelijk volledig gestopt toen mijn vriendin zwanger was van onze zoon. Het pakje sigaretten dat toen in mijn bezit was heb ik nog opgerookt en daarna geen sigaret meer aangeraakt.
De eerste jaren was de verleiding vooral groot bij het uitgaan, voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad.

Een 18-tal jaar geleden was ik ook al eens gestopt (lees in een dronken bui mijn sigaretten weggegooid), toen ben ik helaas na een 2-tal jaren opnieuw begonnen.

Voor mij was dus de zwangerschap de belangrijkste drijfveer.
 

Texman

Koning Baard
Ik ben nu 8,5 jaar geleden gestopt met roken. Op mijn hoogtepunt zat ik vlot aan 1 pakje per dag en bij het uitgaan kon dit zelf richting 2 pakjes gaan.
De laatste jaren rookte ik al minder omdat ik niet langer binnen of in de auto rookte (op het werk mocht al niet meer).

Uiteindelijk volledig gestopt toen mijn vriendin zwanger was van onze zoon. Het pakje sigaretten dat toen in mijn bezit was heb ik nog opgerookt en daarna geen sigaret meer aangeraakt.
De eerste jaren was de verleiding vooral groot bij het uitgaan, voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad.

Een 18-tal jaar geleden was ik ook al eens gestopt (lees in een dronken bui mijn sigaretten weggegooid), toen ben ik helaas na een 2-tal jaren opnieuw begonnen.

Voor mij was dus de zwangerschap de belangrijkste drijfveer.
Dat is een hele goede motivatie en als je kinderen hebt is dat om dezelfde reden ook weer een goede reden. Een goed voorbeeld doet volgen. In een tijd dat iedereen rookte deden mijn ouders dat ook niet.
Er was dus ook geen sprake van meeroken. ;)
 

Baardsterdam

Volle Baard
Een verslaving is tweeledig.

Lichamelijie afhankelijkheid. Deze is opgelost als je lichaam niet meer vraagt om de receptor (nicotine, alcohol thc...) Hoe gek het ook klinkt, hier kom je het makkelijkst van af.

Geestelijke afhankelijkheid. Daar zit voor de iedereen de crux. Nancy Reagan (opa verteld) had hier de oplossing voor:
just san NO

Zodra je nee kan zeggen ben je genezen.

Ik wens iedereen veel sterkte met nee zeggen.
 

Skanti

Baard
Maandag had ik de eerste telefonische afspraak, waar we vanalles hebben besproken. We(ik) hebben de keuze gemaakt om te beginnen met nicotinell pleisters 21mg, die zijn gisteren binnengekomen.
Toen ik vanacht thuis kwam van mijn werk heb ik op m'n gemak de (hopelijk) laatste sigaretten gerookt, en vanochtend om 11uur de eerste pleister geplakt.

Tip voor de mensen die willen stoppen, via oa Medipro krijg je alles 100% vergoed, maar dat mag ook wel voor al dat geld dat we door het roken in de staatskas hebben gestopt
 

Baardsterdam

Volle Baard
Het moeilijkste aan stoppen is niet opnieuw beginnen.
Werkgever heeft ooit acupunctuurbehandeling aangeboden. Iedereen superenthousiast; het hielp echt: alle geprikten taalden niet meer naar een sigaret.
Een jaar later rookte iedereen weer.
 

Skanti

Baard
Tijd voor een update.

Sinds vorige week woensdag(26-4) niet meer gerookt. Een enkele keer heb ik 's ochtends wel behoefte gehad, het eerste wat ik altijd doe als ik beneden kom is kijken bij de koi vijver, voor heen met een sigaret in de hand en nu dus zonder. Één keer heb ik een sigaret in m'n mond gedaan, had de aansteker al in m'n hand en heb alles weer weg gelegd, 2de keer ging ik zitten legde een sigaret en aansteker voor me neer heb even een paar minuten de Wim Hof ademhaling gedaan en het spul weer weg gelegd.

Ik heb 21mg pleisters die ik 24u p/d op moet hebben, maar ik heb wat last met slapen dus doe het s'nachts zonder, en soms doe ik het zelfs 14 uur zonder, dan vergeet ik het de volgende morgen.

Dinsdag heb ik weer een telefonisch consult en dan denk ik dat ik maar ga vragen om lichtere pleisters.

Voorlopig gaat het dus nog goed, ik had het niet verwacht maar wel gehoopt. Ik moet zeggen dat mijn mindset er nu ook wel echt klaar voor was, maar ik ben er uiteraard nog niet.
 

Macx

Baardaap
Hoi Skantie, wat fijn om te lezen dat het goed gaat met je poging om van het roken af te komen.
Het voelt goed hé, om niet meer afhankelijk te zijn van sigaretten en om te beseffen dat je gezonder bezig bent.
Je weet dat er nog moeilijke momenten zullen komen, zoals wanneer je bij vrienden bent die roken of in stress volle situaties.
Maar je bent vastbesloten om vol te houden en te blijven werken aan een gezondere levensstijl.
Je zult ook wel merken dat je ademhaling al beter is geworden en je smaak en reukvermogen beginnen te verbeteren.
Het zijn allemaal tekenen in de goede richting en je mag trots op jezelf.
Op naar de volgende update en hopelijk kan je dan zeggen dat je al een maand gestopt bent!(Y)(Y)(Y)
 

tijn

Zware baard
Tijd voor een update.

Sinds vorige week woensdag(26-4) niet meer gerookt. Een enkele keer heb ik 's ochtends wel behoefte gehad, het eerste wat ik altijd doe als ik beneden kom is kijken bij de koi vijver, voor heen met een sigaret in de hand en nu dus zonder. Één keer heb ik een sigaret in m'n mond gedaan, had de aansteker al in m'n hand en heb alles weer weg gelegd, 2de keer ging ik zitten legde een sigaret en aansteker voor me neer heb even een paar minuten de Wim Hof ademhaling gedaan en het spul weer weg gelegd.

Ik heb 21mg pleisters die ik 24u p/d op moet hebben, maar ik heb wat last met slapen dus doe het s'nachts zonder, en soms doe ik het zelfs 14 uur zonder, dan vergeet ik het de volgende morgen.

Dinsdag heb ik weer een telefonisch consult en dan denk ik dat ik maar ga vragen om lichtere pleisters.

Voorlopig gaat het dus nog goed, ik had het niet verwacht maar wel gehoopt. Ik moet zeggen dat mijn mindset er nu ook wel echt klaar voor was, maar ik ben er uiteraard nog niet.
Goed man, voor de een is het makenlijk om te stoppen, en voor de ander moeilijk. Maar het blijft voor iedereen knap. Sucses
 
Banner image
Top