Het off-topic topic - Slow chat

Macx

Baardaap
7 en kat gevonden, dus hier zit het ook wel goed.
2 vrouwen, 2 kinderen, 2 mannen, en één ander persoon waarvan ik de kop niet zie, ik heb een kat maar ik zie ook een hond rechts bovenin.
Nu zie ik de kop wel, eerst dacht ik dat hij naar binnen keek, maar nu zie ik ook een mannenhoofd dat dus niet in een verwachte lijn loopt met zijn gebukte houding. Ik heb niet goed gekeken, anders had ik die kop wel moeten zien. Ik zie nu ook dat hij niet gebukt staat, maar toch is het net of zijn kop in de VW zit, dus kijk je niet verder en zie je wel een figuur zonder kop staan. Gisteren was ik wat moe nu zie ik het direct wel, wat een verschil maakt dat uit, de ene of de andere dag.
 

TMG1961

Baardaap
Vraagje voor de timmermannen hier. Ik ga een schutting maken met robinia palen en douglas schaaldelen. Nu vraag ik me af welke schroeven kun je hier het beste voor gebruiken? Je krijgt verschillende antwoorden als je gaat zoeken online.
 

Texman

Koning Baard
Dit lijkt mij een goed advies
RVS A4 schroeven voor hardhout
Bij RVS schroeven is er nog onderscheid in de het type RVS A2 en RVS A4. RVS A4 is een samenstelling van chroom en nikkel waar ook nog de stof molybdeen aan toe is gevoegd en dat zorgt ervoor dat de schroef nog beter bestand is tegen corrosie dan RVS A2. Bij SchroevenXL vind je een ruim assortiment aan schroeven voor hardhouten vlonders of gewone hardhoutschroeven.
Zie ook:
 

TMG1961

Baardaap
Dit lijkt mij een goed advies
RVS A4 schroeven voor hardhout
Bij RVS schroeven is er nog onderscheid in de het type RVS A2 en RVS A4. RVS A4 is een samenstelling van chroom en nikkel waar ook nog de stof molybdeen aan toe is gevoegd en dat zorgt ervoor dat de schroef nog beter bestand is tegen corrosie dan RVS A2. Bij SchroevenXL vind je een ruim assortiment aan schroeven voor hardhouten vlonders of gewone hardhoutschroeven.
Zie ook:
Ik ga wel ergens anders kijken voor de schroeven. Als ik ze daar bestel ben ik meer kwijt voor de schroeven dan voor het hout.
 

Texman

Koning Baard
Ik ga wel ergens anders kijken voor de schroeven. Als ik ze daar bestel ben ik meer kwijt voor de schroeven dan voor het hout.
Je hebt er ook een vreemde schroevendraaier voor nodig dus inderdaad niet doen.
Maar je weet dat je in ieder geval RVS schroeven nodig hebt.
 

TMG1961

Baardaap
Je hebt er ook een vreemde schroevendraaier voor nodig dus inderdaad niet doen.
Maar je weet dat je in ieder geval RVS schroeven nodig hebt.
Klopt, bitjes heb ik van alle gangbare soorten dus dat is geen probleem. Moet alleen even kijken of ik voor 5x50 of 5x60 ga voor de enkele plank en of ik voor 5x70 of 5x80 ga voor de dubbele plank. Ze worden gelegd zoals dakpannen, dus ze overlappen elkaar. De schaaldelen zijn 20mm dik en de robinia palen zijn 80-100mm dik
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ik heb dit op straat gevonden. Weet iemand wat dit is?
Bekijk bijlage 25517
Ik ben ook nieuwsgierig, ik ga dit even uitzoeken.


Dit lijkt er wel op, maar ik ga nog even verder zoeken.
treet-super-safe-x-salon-razor-1-stuk
image.jpg


Deze lijk er het meest op die ik heb kunnen vinden, en dit is een plastic barber razor.
plastic-barber-razor-500x500.jpeg
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
is er hier misschien iemand die saxofoon speelt? Ik wil graag eentje kopen om te leren spelen. Maar zie door de bomen het bos niet meer zoals ze zeggen. Ik wil voor een tenor sax gaan.
 

TMG1961

Baardaap
De schroeven zijn binnen. Dynaplus AR-Coated constructie schroeven van 6x60 en 6x100mm deeldraad. Normaal zou je voorboren met 3,5mm maar ik heb geen boortje van 3,5mm dat lang genoeg is om door 2 douglas schaaldelen te gaan en vervolgens nog maximaal 60mm in de robinia paal. Kan ook nergens een houtboor vinden van 3,5mm die lang genoeg is, dus minstens 150mm. Nu heb ik weinig verstand van werken met hout dus de vraag, kan ik ook een boortje nemen van 4mm? die kan ik namelijk wel lang genoeg vinden.
 

Texman

Koning Baard
De schroeven zijn binnen. Dynaplus AR-Coated constructie schroeven van 6x60 en 6x100mm deeldraad. Normaal zou je voorboren met 3,5mm maar ik heb geen boortje van 3,5mm dat lang genoeg is om door 2 douglas schaaldelen te gaan en vervolgens nog maximaal 60mm in de robinia paal. Kan ook nergens een houtboor vinden van 3,5mm die lang genoeg is, dus minstens 150mm. Nu heb ik weinig verstand van werken met hout dus de vraag, kan ik ook een boortje nemen van 4mm? die kan ik namelijk wel lang genoeg vinden.
Ha Theo,
Deze borenset kwam ik tegen bij Amazon misschien is dit iets voor jouw,
Texman :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha Theo, @TMG1961
Ja dat is waar, jaren geleden hebben wij een nieuwe hardhouten vlonder voor ons balkon gemaakt en daar moesten ook voorboren. Ik had toen ook een speciale boor gekocht.
Maar die werden heel snel bot of braken af. Uiteindelijk had ik er 4 nodig.
Ik zat te denken kan je de schaaldelen en palen niet afzonderlijk voorboren dan heb je geen lange boor nodig. Kijk ook even naar deze video ik denk dat je daar veel aan hebt want ik denk dat je helemaal geen lange boren nodig hebt.
 

TMG1961

Baardaap
Ha Theo, @TMG1961
Ja dat is waar, jaren geleden hebben wij een nieuwe hardhouten vlonder voor ons balkon gemaakt en daar moesten ook voorboren. Ik had toen ook een speciale boor gekocht.
Maar die werden heel snel bot of braken af. Uiteindelijk had ik er 4 nodig.
Ik zat te denken kan je de schaaldelen en palen niet afzonderlijk voorboren dan heb je geen lange boor nodig. Kijk ook even naar deze video ik denk dat je daar veel aan hebt want ik denk dat je helemaal geen lange boren nodig hebt.
Ik vindt dat hij een vrij korte schroef pakt voor de schroef die door beide planken heen gaat, 70mm is vrij kort, je zit dan slechts 30mm in de paal. Als ik uitga van 2,5 keer de dikte van materiaal wat je bevestigd dan kom ik op 2,5x40 (20 per plank)=100mm. Dan zal ik ook een boor moeten hebben die een gat kan maken van 100mm. Voor de schroeven die door een enkele plank gaan is een standaard 3,5mm houtboortje genoeg.

Alles apart voorboren kan wel, maar dan moet je wel heel goed uitlijnen anders zit je er zo naast. Als ik geen langere 3,5mm houtvoor kan vinden dan ga ik wel voor een 4mm, die kun je tenminste langer krijgen. Heb nog geen enkele 3,5mm houtboor gevonden die lang genoeg is. Las wel dat je voor hardhout, waar robinia ook bij hoort ook een metaalboor kunt gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik vindt dat hij een vrij korte schroef pakt voor de schroef die door beide planken heen gaat, 70mm is vrij kort, je zit dan slechts 30mm in de paal. Als ik uitga van 2,5 keer de dikte van materiaal wat je bevestigd dan kom ik op 2,5x40 (20 per plank)=100mm. Dan zal ik ook een boor moeten hebben die een gat kan maken van 100mm. Voor de schroeven die door een enkele plank gaan is een standaard 3,5mm houtboortje genoeg.

Alles apart voorboren kan wel, maar dan moet je wel heel goed uitlijnen anders zit je er zo naast. Als ik geen langere 3,5mm houtvoor kan vinden dan ga ik wel voor een 4mm, die kun je tenminste langer krijgen. Heb nog geen enkele 3,5mm houtboor gevonden die lang genoeg is. Las wel dat je voor hardhout, waar robinia ook bij hoort ook een metaalboor kunt gebruiken.
Je moet nog even goed kijken Theo want volgens mijn bevestig hij de eerste plank op de paal. De volgende plank weer aan de paal en waar de planken overlappen bevestigd hij alleen de planken aan elkaar en niet aan de paal. Ik ben het wel met je eens dat hij erg dunne schroeven gebruikt.
 
Banner image
Top