Het off-topic topic - Slow chat

Yainderidoo

Zware baard
@zenn Weet jij de titel ook van de film waar Terence Hill in een scene bij een barbier (volgens mij) ipv. een pistool, zijn vinger op de kont zet? Of is dat toch in "My Name Is Nobody" ?
 

TMG1961

Baardaap
Vandaag halfjaarlijkse controle van de bijtertjes. Ze zijn allemaal geslaagd en mogen weer een half jaartje erop los bijten. Zat eerst alleen in wachtkamer, fijne zonder mondkapje, toen iemand er bij, die zat aan andere kant met mondkapje op, toen kwam er nog iemand binnen met mondkapje en daarna nog iemand en toen moest ik ook mondkapje op. Tot 3 personen hoef je binnen in wachtkamer er geen op te hebben, vanaf 4 personen wel. De 4e persoon was heel snel weer weg, heb mondkapje maar opgelaten, had geen zin in op en weer af en weer op. Wel raar dat je er een op moet, de hele praktijd is een grote open ruimte, met alleen een wand tussen wachtkamer en behandelingsruimte en er zit ook nog een open stuk in de wand. Je hebt dus in wachtruimte mondkapje op en vervolgens lig je 10 minuten in de stoel zonder met naast je de tandarts en 3 meter verderop een andere patient en tandarts.
 

TMG1961

Baardaap
Net nog gesprek met kennis. Hadden het ook over dragen mondkapje. Ze vond het raar dat je na de prik bij GGD tijdens de 15 minuten dat je moest wachten als je zat het mondkapje af mocht doen. Ze zat samen met man naast elkaar en rondom haar iedere stoel bezet en iedereen geen mondkapje op. Was dus om haar heen in cirkel met straal van 1,5 meter 8 andere mensen buiten haar en man die alle geen mondkapje op hadden. Is dus 10 personen zinder mondkapje op een oppervlakte van 7m2. Zodra je opstond moest je mondkapje op doen. Ze vond het allemaal maar erg raar en niet echt veilig.
 

zenn

Zware baard
@Yainderidoo 'K ben dat echt helemaal vergeten... :oops: Over westerns gesproken; twee aanraders;


@TMG1961 Vreemd je zou toch wel verwachten bij die prikkerij dat ze striktere regels hanteren. 'K ben beniewd, mag volgende hem halen week...
De vrouw van een collega die had hem vandaag en zei dat het afgeladen druk was. o_O
 

TMG1961

Baardaap
@Yainderidoo 'K ben dat echt helemaal vergeten... :oops: Over westerns gesproken; twee aanraders;


@TMG1961 Vreemd je zou toch wel verwachten bij die prikkerij dat ze striktere regels hanteren. 'K ben beniewd, mag volgende hem halen week...
De vrouw van een collega die had hem vandaag en zei dat het afgeladen druk was. o_O

Afgeladen vol was het niet toen ik op 11 mei eerste prik kreeg. Maar dat was om 19.30, maar in wachtruimte waren toch 80% van stoelen bezet. Als je ging zitten mocht je mondkapje af. Net als in restaurant. Ik heb het toen gewoon opgehouden, ze zaten me wat te dichtbij. Vandaag bij tandarts zat er 5 en 3 meter tussen mensen in wachtkamer.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Vandaag halfjaarlijkse controle van de bijtertjes. Ze zijn allemaal geslaagd en mogen weer een half jaartje erop los bijten. Zat eerst alleen in wachtkamer, fijne zonder mondkapje, toen iemand er bij, die zat aan andere kant met mondkapje op, toen kwam er nog iemand binnen met mondkapje en daarna nog iemand en toen moest ik ook mondkapje op. Tot 3 personen hoef je binnen in wachtkamer er geen op te hebben, vanaf 4 personen wel. De 4e persoon was heel snel weer weg, heb mondkapje maar opgelaten, had geen zin in op en weer af en weer op. Wel raar dat je er een op moet, de hele praktijd is een grote open ruimte, met alleen een wand tussen wachtkamer en behandelingsruimte en er zit ook nog een open stuk in de wand. Je hebt dus in wachtruimte mondkapje op en vervolgens lig je 10 minuten in de stoel zonder met naast je de tandarts en 3 meter verderop een andere patient en tandarts.
Tja...met mondmasker aan op de tandarts-stoel zou wat moeilijk worden denk ik, niet?
 
B

BrotherBeard75

Guest
Net nog gesprek met kennis. Hadden het ook over dragen mondkapje. Ze vond het raar dat je na de prik bij GGD tijdens de 15 minuten dat je moest wachten als je zat het mondkapje af mocht doen. Ze zat samen met man naast elkaar en rondom haar iedere stoel bezet en iedereen geen mondkapje op. Was dus om haar heen in cirkel met straal van 1,5 meter 8 andere mensen buiten haar en man die alle geen mondkapje op hadden. Is dus 10 personen zinder mondkapje op een oppervlakte van 7m2. Zodra je opstond moest je mondkapje op doen. Ze vond het allemaal maar erg raar en niet echt veilig.
Gewoon je eigen verstand gebruiken...en wanneer het jou niet veilig lijkt, het gewoon dragen. Simpel toch?
 

Texman

Koning Baard
Toen ik gevaccineerd werd was dat absoluut niet aan de orde.
Ik vond de organisatie van het hele vaccinatie gebeuren op de locatie erg goed en er werd niets aan het toeval overgelaten.
Tijdens het hele proces moest het mondkapje op blijven.
Pas toen ik buiten kwam mocht het mondkapje af.
Wat me wel opviel was dat niet iedereen 15 min bleef zitten wat ik erg dom vond.
Als er iets mocht misgaan dan was er gelijk een medisch team paraat.
Ben je eenmaal buiten dan kan je het zelf uitzoeken.
 

Laurent1965

Zware baard
Toen ik gevaccineerd werd was dat absoluut niet aan de orde.
Ik vond de organisatie van het hele vaccinatie gebeuren op de locatie erg goed en er werd niets aan het toeval overgelaten.
Tijdens het hele proces moest het mondkapje op blijven.
Pas toen ik buiten kwam mocht het mondkapje af.
Wat me wel opviel was dat niet iedereen 15 min bleef zitten wat ik erg dom vond.
Als er iets mocht misgaan dan was er gelijk een medisch team paraat.
Ben je eenmaal buiten dan kan je het zelf uitzoeken.
Ik heb ook de ervaring dat het allemaal -heel- goed geregeld was.
Ik had vrijwel direct een rare tinteling in de hand van de arm waarin ik geprikt werd.
Scheen vaker voor te komen, na een kwartier was het weg, blij dat ik niet meteen ben gaan rijden, vanuit Maastricht een half uurtje naar huis.
 

berendgr

Volle Baard
Ik had mijn 2de vaccinatie op 20 februari .Mijn zoon kreeg corona en vlot daarna mijn vrouw .Daardoor kon ik niet naar mijn werk en moest ook een corona test doen .Dat vond ik wel een beetje overdreven ,maar wat bleek ook ik was besmet .Een paar dagen later werd ik ziek . Mijn zoon en vrouw waren een paar dagen ziek en vlot daarop weer de oude . Bij mij gaat het minder vlot .Volgende week doe ik weer een test om te kijken of ik geen anderen meer kan besmetten . Tip ook al ben je gevaccineerd corona regels blijven volgen .
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb er al eens over geschreven, Ik ben positief getest op 15-11, vreemde gewaarwording, was bij mij alsof ik inwendig werd overgenomen en gescand op "zwakke plekken".
Ik werk in een sfeer van hoog risico op besmetting, weet ook waar ik besmet ben en door wie.
Nu, een half jaar later, nog steeds niet alle geuren terug, dagelijks last van brandend maagzuur en eerder en vaker vermoeid...
Ik ben blij dat ik nu ben gevaccineerd. :)
En.., ZEKER gewoon de regels blijven volgen.

Berendgr: veel beterschap en sterkte !!!
 

TMG1961

Baardaap
Toen ik zelf op 11 mei de eerste prik kreeg mocht tijdens de 15 minuten dat je moest wachten na prik als je zat het mondkapje af doen. Er liep ook iemand rond die dat tegen de mensen vertelde. Er waren er die deden het af maar ook mensen die het ophielden. Ik heb het toen zelf ook opgehouden. Heb het pas buiten afgedaan. Vindt het wel vreemd dat er op de ene locatie het mondkapje af mag als je zit en ergens anders niet. Je zou toch verwachten dat de regels op iedere prik locatie hetzelfde zijn. Krijg de tweede prik op 15 juni om 18.30 uur.
 

Texman

Koning Baard
Ik had mijn 2de vaccinatie op 20 februari .Mijn zoon kreeg corona en vlot daarna mijn vrouw .Daardoor kon ik niet naar mijn werk en moest ook een corona test doen .Dat vond ik wel een beetje overdreven ,maar wat bleek ook ik was besmet .Een paar dagen later werd ik ziek . Mijn zoon en vrouw waren een paar dagen ziek en vlot daarop weer de oude . Bij mij gaat het minder vlot .Volgende week doe ik weer een test om te kijken of ik geen anderen meer kan besmetten . Tip ook al ben je gevaccineerd corona regels blijven volgen .
Heel goed dat je dit met ons deelt @berendgr , ik merk in mijn omgeving dat veel mensen zich veilig wanen als ze de tweede prik hebben gehad.
Helaas is dat niet zo :confused:.
 

zenn

Zware baard
Om even terug te komen op die vaccinatie; het was best druk en het viel op dat merendeel van alle daar 60+ of hulpbehoevend waren.
Terwijl 'k de enige 'jonkie' was, niet erg hoor, lekker kunnen ouwehoren met jan en alleman, daar niet van... :D

giphy.gif
 
Banner image
Top