Het off-topic topic - Slow chat

Texman

Koning Baard
Ik had vroeger een collega die nogal hardhandig de hoorn op het toestel gooide.
Op en dag werd hij tijdens een telefoongesprek zo boos dat hij de hoorn extra hard op het toestel gooide.
Helaas kon de hoorn daar niet tegen en brak in tweeën :D:D:D.
5f6dfd03411aa78c61c97339a958960f.jpg

Zelf heb ik nog een oud wit toestel van een soort bakeliet het toestel en de haak zijn heel zwaar.
Zelfs als je de hoorn op het toestel legt dan maak dat al een enorm geluid laat staan als je hem er op gooit.
upload_2021-4-15_17-33-50.png
 

Texman

Koning Baard
Ja dat kan ik mij ook nog herinneren :).
Heel lang gelden hadden op mijn werk alle chefs zo'n witte telefoon en als de onderschikten al een eigen telefoon mochten hebben was dat een zwarte.
Gelukkig leven we niet meer in die bekrompen tijden.:confused:
 

zenn

Zware baard
@Texman iemand in de wacht? Of een directe verbinding naar een bepaald nummer?
Geen idee of dat mogelijk was btw, mijn overgrootoma had alleen een draaischijftelefoon, die was beige trouwens...

Wij hadden hier thuis vroeger een 'vaste' druktoetstelefoon, in het rood met daarop 'ptt telecom'.
Kan mij nog wel herinneren dat wij gingen 'oefenen' als kind; opa en oma bellen, je eigen huis bellen, die telefoonnummers vergeet ik nooit meer.

cam00818.jpg

(alleen zonder dat rode blokdingetje bovenaan)
 

Texman

Koning Baard
Het is zoals @ProfessorMelchior zegt, als ik op kantoor iemand aan de lijn kreeg en ik wilde hem doorverbinden met een andere collega dan drukte ik op de witte knop en draaide het toestelnummer van die collega en vroeg hem dan om het gesprek over te nemen. Hierna drukte hij op de witte knop en had het gesprek.
Op de zelfde wijze kon ik het gesprek ook terug geven aan de telefoniste van de centrale.:)
Volgens mij werkte het alleen zo in combinatie met een interne telefooncentrale.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik had vroeger een collega die nogal hardhandig de hoorn op het toestel gooide.
Op en dag werd hij tijdens een telefoongesprek zo boos dat hij de hoorn extra hard op het toestel gooide.
Helaas kon de hoorn daar niet tegen en brak in tweeën :D:D:D.
Bekijk bijlage 19207

Zelf heb ik nog een oud wit toestel van een soort bakeliet het toestel en de haak zijn heel zwaar.
Zelfs als je de hoorn op het toestel legt dan maak dat al een enorm geluid laat staan als je hem er op gooit.
Bekijk bijlage 19208

Zo'n zwart toestel heb ik toevallig vorige week gekocht.
Maar dan met druktoetsen.
Nu snapt mijn vrouw ook weer hoe ze een telefoon moet beantwoorden.

En hij staat leuk:D
 

Texman

Koning Baard
Als we vroeger ten strijde trokken en we konden het betalen dan deden we dat in stijl met dit soort prachtige helmen ;).
Met daaronder natuurlijk een woeste baard :)>.

eaf96377b22941e8d458002f8ed442ca.jpg
 

TMG1961

Baardaap
Vandaag online afspraak kunnen maken voor corona vaccinatie. Na er goed over nagedacht te hebben de afspraken gemaakt. Eerst prik op 11 mei en 2e prik op 15 juni. Krijg het Pfizer vaccin. Moet nu alleen nog kijken hoe ik de gezondheidsverklaring moet invullen op de telefoon, heb geen printer in huis.
 
Banner image
Top