Het off-topic topic - Slow chat

OerWout

Baard
Net een dakloze weggestuurd. Lag te slapen in de hal onder de brievenbussen. Misschien had ik 'm wat eten moeten meegeven, bedenk ik nu. Wat zouden jullie gedaan hebben?
 

Laurent1965

Zware baard
Net een dakloze weggestuurd. Lag te slapen in de hal onder de brievenbussen. Misschien had ik 'm wat eten moeten meegeven, bedenk ik nu. Wat zouden jullie gedaan hebben?
Goeie vraag, hangt vaak van de persoon af, vaak verslaafd, agressief, laten (willen) zich niet laten helpen terwijl hulp in dit land toch nog altijd van alle kanten klaarstaat.
Ik heb wel eens gehoord dat een bewoner van een wooncomplex een doek met pure ammoniak in zijn brievenbuskastje (lucht is niet te harden, niemand komt erbij om het weg te pakken) had gelegd om zodoende een notoire nachtelijke bezoeker die flink overlast veroorzaakte weg te krijgen.
Vent was meteen vertrokken.
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die tussen wal en schip raken en "gewoon" de weg kwijt zijn, misschien in bepaalde situaties toch voorzichtig je zakje met boterhammen aanbieden en verder geen confrontatie aangaan.
In veruit de meeste gevallen staan deze mensen uitgebreid bekend bij hulpverlening, politie etc.
 

OerWout

Baard
Hij was timide, maar kan ook zijn omdat ie wakker werd toen ik hal instapte. We zitten hier niet in daklozenroute. Meesten blijven in Amsterdam. Deze was verdwaald. In de vier jaar dat ik er woon een keer eerder voorgekomen. Denk niet dat ie terugkomt.
 

Boof72

Volle Baard
Het is inderdaad altijd lastig, welke keuze maak ik.
Aan de ene kant wil je graag iemand helpen, maar aan de andere kant heb je geen zin in problemen of gezeur.
Spreek je hem/haar aan en wordt diegene agressief of vervelend, dan denk je had ik het er maar bij gelaten.
Maar krijg je een andere reactie en kan je iemand ergens mee helpen dan geeft het wel een goed gevoel.
Het probleem is alleen je weet van te voren niet wat de reactie is en speel je vaak op "save" door door te lopen.
Dus heel herkenbaar die twijfels.
 

Yainderidoo

Zware baard
Als ik later groot ben wil ik net als deze Claus zijn........

540


Naaaaaaah....bij nader in zien......beter van niet.....maar het is een prachtige plaat...
 
Banner image
Top