Het off-topic topic - Slow chat

Boof72

Volle Baard
IK heb van mijn eerste salaris heeeeeeel lang geleden een Hitachi ( de licht groene kleur variant) boormachine gekocht. Kosten toen rond de 400 gulden. En inmiddels 25 jaar oud, maar werkt nog steeds.
Nu vorig jaar ook een decoupeerzaag van dit merk gekregen voor m'n verjaardag. Perfect spul wat lang mee kan bij 'normaal' gebruik. Maar valt qua prijs wel boven 'betaalbaar', maar hier is de kwaliteit ook naar.
 

Texman

Koning Baard
Zo'n 25 jaren geleden heb ik van mijn ouders een hamerslag boormachine gekregen van Metabo (met sds-boren).
Het is echt een wapen en vreet zich met het grootste gemak in de hardste betonnen muur. Ik heb hem niet vaak nodig maar ben er nog steeds heel blij mee.
Ook nu heeft Metabo nog prachtige gereedschappen. Dit soort boormachines zijn behoorlijk zwaar dus ik raad je aan ze eerst te gaan bekijken in de winkel voordat je er een koopt.
https://www.metabo.com/nl/nl/machin...gen/boor-en-beitelhamers/boorhamers-sds-plus/
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ook ik schafte precies 25 jaar geleden een Metabo aan. Het "beest" heeft zich uitgeleefd op meerdere schepen, enkele woningen en diverse wagens. Vorig jaar bij de restauratie van een Land Rover en enkele dagen meerdere uren onafgebroken gebruikt te zijn om schuurschijven aan te drijven liepen de kogellagers vast door oververhitting.
Ik telefoneerde met Metabo of er een reparatie-set bestond, die ik er dan zelf in zou kunnen knutselen en de technische dienst deelde me mede, dat het model reeds uit productie was. Helaas.
Een dag later werd ik gebeld door de marketing-manager, die het verhaal vernomen had en op onderzoek was gegaan en ontdekt had, dat de machine meerdere historisch waardevolle schepen had bewerkt.
Twee dagen later kreeg ik een nieuw exemplaar bezorgd!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De man, die The Batman tekenaars Bob Kane en Bill Finger inspireerde tot hun stripverhaal was Bill Smith, een landbouwer uit Dallinghoo, Suffolk, Verenigd Koninkrijk, die vanuit Liverpool per stoomboot naar New York vertrok om een betere toekomst op te bouwen.

Bill Smith begon een winkel in voedselwaren, maar deze werd regelmatig overvallen, tot hij er op 43-jarige leeftijd genoeg van kreeg en een winkeldief onderhanden nam en toen was The Batman een feit.
Smith maakte een masker en ging 's nachts over de straten achter misdadigers aan. Naar alle waarschijnlijkheid niet in een Batmobile, maar te voet of in het gunstigste geval te paard.

Bill Smith overleed in 1896 op 66-jarige leeftijd op straat aan onderkoeling

Het is duidelijk, waar de moed en heldhaftigheid van The Batman zijn oorsprong had, aangezien hij in het bezit was van een zeer forse baard.

image.jpeg
 

zenn

Zware baard
Even over Batman gesproken, er is een 'alternate timeline' waarin niet z'n ouders maar Bruce Wayne wordt doodgeschoten...
Wat er voor zorgt dat z'n vader Thomas Wayne, de Batman mantel oppakt. Z'n moeder Martha Wayne van het padje raakt, en de Joker is.

De aankomende Batman (2021) wordt ook nogwel een dingetje hoor... :)
Het wapen die is gebruikt om z'n ouders te vermoorden zit in het pak verwerkt als logo op z'n borst. Ook is het pak zelf is meer 'samengesteld' uit diverse onderdelen die vervangbaar zijn. En de verhaallijn wordt meer een 'Detective Noir', vanuit het persoonlijke oogpunt van Batman.

 

Texman

Koning Baard
De man, die The Batman tekenaars Bob Kane en Bill Finger inspireerde tot hun stripverhaal was Bill Smith, een landbouwer uit Dallinghoo, Suffolk, Verenigd Koninkrijk, die vanuit Liverpool per stoomboot naar New York vertrok om een betere toekomst op te bouwen.

Bill Smith begon een winkel in voedselwaren, maar deze werd regelmatig overvallen, tot hij er op 43-jarige leeftijd genoeg van kreeg en een winkeldief onderhanden nam en toen was The Batman een feit.
Smith maakte een masker en ging 's nachts over de straten achter misdadigers aan. Naar alle waarschijnlijkheid niet in een Batmobile, maar te voet of in het gunstigste geval te paard.

Bill Smith overleed in 1896 op 66-jarige leeftijd op straat aan onderkoeling

Het is duidelijk, waar de moed en heldhaftigheid van The Batman zijn oorsprong had, aangezien hij in het bezit was van een zeer forse baard.

Bekijk bijlage 16146
Mooi verhaal weer Prof (Y)(Y)(Y)(Y).
 

zenn

Zware baard
Mooi. :)

pics_012_clean_790.jpg
 
Banner image
Top