Het off-topic topic - Slow chat

Ardjan

Baardaap
pics_041_clean_790.jpg

Echt wel! :) Vind ik ook! (Y)
 

Laurent1965

Zware baard
Ik hou van massief hout, natuursteen etc.., echte materialen, en dat in een tijd waarin iedereen MDF en (in mijn ogen) geperste troep schijnt te willen, en dan ook nog alles wit maakt.:mad::( Iedereen hetzelfde standaard interieur.
Ik bezoek weleens antiekveilingen, prachtige kasten van 250, 200 jaar oud gaan bijna voor niks weg...., als ze al worden verkocht....

Ok, ieder zijn ding maar ik vind het jammer dat het eigene, alsmede kwaliteit op deze manier in rap tempo verdwijnt!
Moest het ff kwijt.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Behalve dat ik het geheel met je eens ben @Laurent1965 , wat betreft de degelijke antieke meubels versus de geperste composiet troep en de huidige huis-inrichting, waardoor het lijkt of je een steriele operatie-kamer betreedt, maar heb je je wel eens beseft, dat de gehele huizen- en panden-bouw er op gericht is zo'n dertig jaar mee te gaan?
Wij zijn nu nog in staat om de huizen, kathedralen, kerken, landhuizen, boerderijen en kastelen van de ons voorgaande generaties te bekijken, maar alles wat vanaf de jaren '60 van de vorige eeuw tot heden wordt gebouwd is weggevaagd, als opvolgende generaties de wereld bewandelen.
Historisch gezien hebben we over 100 jaar dus gewoon niet bestaan! :(
 

Texman

Koning Baard
Ik hou van massief hout, natuursteen etc.., echte materialen, en dat in een tijd waarin iedereen MDF en (in mijn ogen) geperste troep schijnt te willen, en dan ook nog alles wit maakt.:mad::( Iedereen hetzelfde standaard interieur.
Ik bezoek weleens antiekveilingen, prachtige kasten van 250, 200 jaar oud gaan bijna voor niks weg...., als ze al worden verkocht....

Ok, ieder zijn ding maar ik vind het jammer dat het eigene, alsmede kwaliteit op deze manier in rap tempo verdwijnt!
Moest het ff kwijt.
Onze inrichting bestaat uit een bonte verzameling van meubels in allerlei stijlen uit alle tijden waarbij heel modern niet of nauwelijks aanwezig is.
We vinden het leuk om alles in goede staat te houden en doen bijna niets weg. Wat ik hier heel veel zie is dat zodra een huis verkocht is en er nieuwe bewoners komen dat de keuken, badkamer en toilet er gelijk uitgaan. Vaak verkeert alles nog in perfecte staat en kan je er nog jaren mee vooruit.
 

Laurent1965

Zware baard
Op dit punt staan we nu net, ons huis staat te koop, gaan van een vrijstaande plattelandswoning naar een appartement midden in de stad,
Moet er niet aan denken wat ze hier allemaal eruit gaan slaan straks.
Soit, toch maar de knoop doorgehakt naar meer levenskwaliteit ( meer theateruitvoeringen bezoeken etc ) en minder (geen) werk in en om huis.
Hebben beiden een enerverende fulltime-time baan.
inmiddels zo'n 50 % van de spullen weggedaan, veel tuinornamenten oa.
Was nog een discussie hier om nu meteen wat moderner te gaan, mooi niet :D:D.
De echte antiek, waar ik jaren over heb gedaan, heb wel wat Franse meubelen, 18e-19e eeuws, gaat absoluut mee!
Heb de uitspraak gedaan, het antiek eruit, dan ik ook eruit.:D:D

C'est ça !!!
 

zenn

Zware baard
Was vandaag in archeologisch museum 'Huis van Hilde' omdat 'k wat meer wilde weten over het Oer-ij.

Het Oer-IJ is een open gebied tussen de steden Haarlem, Alkmaar, Zaanstad en Amsterdam. Ruim voor de jaartelling begon, was dit een uitgestrekt landschap met strandwallen, kwelders en kreken. Het is een tot de verbeelding sprekende naam voor een gebied dat nog weinig bekend is bij het grote publiek. De bodem zit vol met fascinerende informatie en verhalen over de geschiedenis (2800BC) van de provincie en over de cultuur van de mensen die er woonden. Het landschap is om meerdere redenen bijzonder. De verschillende ontwikkelingsfasen liggen letterlijk als verschillende lagen over elkaar heen.
vista-kaartjes-1920x702.jpg

93d25d60-20ce-11e6-9318-d1b274d2fb8c.jpg


Een van de vondsten was een zogeheten Baardmannenkruik, die moest 'k natuurlijk wel ff met jullie delen. :)>
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Ook al is het gefotoshopt dan vindt ik het nog altijd een probleem. Er zijn genoeg jongere die zoiets zien en vervolgens op zoek gaan naar een vergelijkbare plek om de foto na te bootsen. Kijk maar na al die idiote challenges die voorbij komen, zo als die waarbij ze tijdens omhoog springen de middelste persoon van groepje van 3 de benen onder lichaam uit schoppen met alle gevolgen van dien.
 
Banner image
Top