Het off-topic topic - Slow chat

Texman

Koning Baard
Al zou ik haring lekker vinden mag ik het niet eten omdat het veel te zout is.:eek:
Verse vis die ik zelf kan klaar maken zoals zalm, kabeljauw en tonijn e.d die eet ik wel maar in geringe mate.
 

Hartenheer

Zware baard
Ze zijn er weer! Heerlijk voor in de baard..

Bekijk bijlage 12276
Allang gegeten :D
Al heel snel nadat het eerste vaatje geveild werd. :)

De haring die je in het binnenland krijgt vinden wij niet te eten.
Slap en futloos.

Nu mag het niet meer, maar in mijn jeugd gingen we naar de schepen om groene haring te halen. Zo werd de haring genoemd die nog niet zo lang op het zout gestaan had, en niet ingevroren geweest was.
Heerlijk stevig, niet zo'n hap snot die ze in het binnenland verkopen.
 

Texman

Koning Baard
In deze warme tijden beschikken wij over allerlei koelapparaten zoals koel- en vrieskasten.
Vroeger was dat natuurlijk heel anders en als mijn koeling nodig had dan kocht men ijs bij een ijsfabriek.
Wij hadden vroeger in onze straat een café die het bier e.d. koelde met grote ijspalen.
Deze ijspalen werden regelmatig aangevoerd door mensen van de ijsfabriek in Scheveningen.
Als kind stond ik daar vaak naar te kijken en soms viel er wel eens een stuk ijs af dat nam ik dan mee.
IJsdragers.jpg
https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsfabriek
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ga me heel bejaard voelen, maar…in Australië hadden we zo'n ijskast!
Iedere paar dagen kwam de ijsman en die kwakte dan zo'n ijsstaaf in de kast en dan maar hopen, dat het voedsel een beetje eetbaar bleef.

image.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Hele rijke families hadden deze ook in de jaren 50 hier in Nederland. En al gauw kwamen de eerste koelkasten van Frigidaire naar ons land.
serveimage
 

Texman

Koning Baard
Mijn zoon en ik.....die veel lol hebben gehad met een dagje Muiderslot en een tocht naar Pampus. (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)
Ja, dat had ik natuurlijk wel door, behalve dat jullie veel lol gehad hebben samen en dat is gaaf :):):)
[DOUBLEPOST=1562489936][/DOUBLEPOST]
Ik verwacht de speelfilm! ;)
[DOUBLEPOST=1562444945][/DOUBLEPOST]
Dan zul je wel interesse hebben in hoe mijn voertuig er momenteel uitziet. :cool:

Bekijk bijlage 12365
Ziet eruit als een stevige renovatie, degelijk werk hoor.:cool:
Doe je dit zelf of doet een bedrijf dit voor je (Y)
 
Banner image
Top