Het off-topic topic - Slow chat

Texman

Koning Baard
Burning Man is een evenement dat jaarlijks wordt gehouden in de Black Rock Desert in Nevada, Verenigde Staten.
Burning Man is vernoemd naar het feit dat het evenement altijd wordt afgesloten met het verbranden van een Wicker Man( in dit geval man en vrouw).
Burning Man wordt door deelnemers omschreven als een experimentele samenleving, radicale zelfuiting en radicale zelfvoorziening. Burning Man focust zich niet op een bepaald onderwerp of gebeurtenis zoals muziek of kunst. De achterliggende gedachte is dat men gedurende Burning Man tijdelijk een gemeenschap opbouwt waar iedereen die zich de toegangsprijs kan veroorloven welkom is, ongeacht ras of afkomst, en waar iedereen zichzelf kan uiten in waar hij of zij het beste in is.

Deelnemers worden geacht zelfvoorzienend te zijn in hun behoeften zoals voedsel, water en een slaapplek. Mensen worden aangemoedigd een gemeenschap te vormen. Gifting, oftewel geven, is hier een onderdeel van. Let op dat geven iets anders is dan ruilen. Bij een ruil is altijd een tegenprestatie betrokken, terwijl bij geven juist centraal staat dat er géén tegenprestatie verlangd wordt. Geldtransacties worden vermeden, behalve bij enkele verkooppunten van koelijs (voor ijskoelers, geen consumptie-ijs dus) en de enige koffiebar op Burning Man, die in Center Camp staat. De stad die tijdens Burning Man ontstaat, staat bekend onder de naam Black Rock City. De stad heeft een karakteristieke C-vorm. De straten liggen radiaal evenwijdig aan elkaar en liggen in dezelfde, steeds groter wordende, C-vorm. Op de straten zijn de themakampen te vinden, elk met eigen thema.

Burning Man kent maar een aantal verboden, waarvan de meeste betrekking hebben op commerciële uitingen, geweld, wapens, kampvuren, drugs en huisdieren. Mensen zijn vrij zichzelf te uiten. Dit kan bijvoorbeeld door het dragen van kleding (of juist geen kleding) die anders als ongepast zou worden aangemerkt. Tevens geldt het principe dat deelnemers altijd het terrein schoon houden. Drinkbekers, as van sigaretten, peuken, glitters, lekkende olie of broodkruimels worden allemaal opgevangen, ingepakt en meegenomen.

Burning Man is voor een zeer groot deel afhankelijk van de inzet van vrijwilligers.
Bron. Wikipedia
177869414e190032299da5830a38fb04.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
Zou die kat het (als het een levende is)....echt...ècht leuk vinden? Ziet er wel heel erg grappig uit. Hij zit in een of ander harnasje zo lijkt het.
 

Texman

Koning Baard
Ik denk het niet, katten begrijpen hier niets van en kunnen enorm in paniek raken.
Ik vraag mij dan ook af of dit niet een knap staaltje photoshop is.
Vindt het wel een grappig plaatje (stoere motorrijder +kat) maar zou het zelf niet doen.
 

Texman

Koning Baard
Ook voor anderen dieren, bijvoorbeeld honden, zouden er niet vrolijk van worden.
De windruis alleen al moet oorverdovend zijn voor die dieren :eek:
Ik zat te denken het kan ook een tanktas zijn die eruit ziet als kat dan vind ik het wel leuk.
 
Banner image
Top