Het off-topic topic - Slow chat

TMG1961

Baardaap
Ik heb stress van de overkapping. Overal wordt gezegd minimaal afschot van 15 graden, dat zou 27 cm per meter zijn bij gebruik dakshingles. Voor de 3 meter uitval van de overkapping zou dat dus 81 cm zijn, wat ik nogal behoorlijk veel vindt voor een dak van slechts 3 meter diep. Als ik onderkant ligger op 2 meter houdt betekent dit dat de onderkant van dak op 225cm komt aan laagste kant (200cm doorloop+15cm ligger+10cm dwarsbalk). Dat betekent dat op het hoogste punt de onderkant van het dak op 306 cm zit.
 

TMG1961

Baardaap
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1541035666187980800
In dat kader is deze wel interessant.
Vanaf ongeveer 2:15 min. wordt 't wat persoonlijker...

What to say? In elk geval blij dat ik niet meer in Rotterdam Rijnmond woon tegenover de raffinaderijen. :confused:

Ik heb al eens gezegd dat we met een beetje pech nog voor het einde van dit jaar de 3e wereldoorlog hebben en dat tegen die tijd Nederland wellicht al niet meer bestaat. Poetin is gevaarlijker en gekker dan Stalin, Mussolini en Hitler bij elkaar. En de hele Russische militaire top is niet veel beter. Ze willen 1 groot Russisch rijk waar alle huidige Europese landen onderdeel van zijn. Ze kunnen veel praten en proberen het op diplomatische wijze op te lossen maar Rusland luistert naar niemand, die hebben 1 doel voor ogen en dat is de absolute wereldmacht worden en het liefst over de hele planeet regeren. Poetin heeft gewoon gigantische grootheids waanzin en het lijkt alsof iedereen in Rusland zich in de broek schijt voor een ouwe vent van bijna 70.
 

K9Beard

Baard
Ik heb al eens gezegd dat we met een beetje pech nog voor het einde van dit jaar de 3e wereldoorlog hebben en dat tegen die tijd Nederland wellicht al niet meer bestaat. Poetin is gevaarlijker en gekker dan Stalin, Mussolini en Hitler bij elkaar. En de hele Russische militaire top is niet veel beter. Ze willen 1 groot Russisch rijk waar alle huidige Europese landen onderdeel van zijn. Ze kunnen veel praten en proberen het op diplomatische wijze op te lossen maar Rusland luistert naar niemand, die hebben 1 doel voor ogen en dat is de absolute wereldmacht worden en het liefst over de hele planeet regeren. Poetin heeft gewoon gigantische grootheids waanzin en het lijkt alsof iedereen in Rusland zich in de broek schijt voor een ouwe vent van bijna 70.

Ach, grootheidswaanzin is te vinden aan beide zijden van het hek... Meneer Schwab en zijn legertje Young Global Leaders, lusten er ook wel pap van, me dunkt.;)

Zoals altijd: l'histoire se répète. We've been here before. Talloze keren in de menselijke geschiedenis. Big boys with big men's hats. Met telkens weer de onhebbelijke kinderlijke houding om zich het hele schoolplein toe te eigenen als pestkop. En dan kan het soms heel lang duren voordat de meester ingrijpt.
 

TMG1961

Baardaap
Ben nog steeds bezig met planning voor de overkapping. Momenteel bezig met hoe ik de staanders van 2m hoog en 15 bij 15 cm ga vastzetten. Wou eerst een puntpaalhouder nemen en deze in beton zetten maar vrees dat wellicht dit te zwak is, en dan met name overgang tussen punt en bovenste vierkant waar paal in komt.

Daarna gekeken voor betonpoer. Deze is wel sterk genoeg om overkapping te dragen. Maar hier vraag ik me bij af hoe sterk is dat draadeind, zou een M16 draadeind zijn, en de paal staat op slechts dat ene draadeind. Ben er niet gerust op.

Nu dus aan het zoeken voor een sterkere en veiligere oplossing om de 2 palen te verankeren.
 

Yainderidoo

Zware baard
69328a34da73456790326068cafde758.jpg
 

Texman

Koning Baard
Het brutalisme is een stroming binnen de architectuur die is ontstaan vanuit het modernisme. Deze wordt gekenmerkt door vaak grote blokachtige structuren van ruw onafgewerkt gewapend beton of metselwerk. Door het bombastische, soms intimiderende voorkomen is het brutalisme vooral ingezet voor grote openbare gebouwen, zoals concertgebouwen, bibliotheken, rechtbanken en stadhuizen. Het is een stijl die vaak een mening uitlokt en ook sterk bekritiseerd is en zijn hoogtijperiode had van de jaren 50 tot en met de jaren 70 van de twintigste eeuw.
Bron Wikipedia.
Een voorbeeld van wat je je hierbij moet voorstellen zie je op onderstaande foto.

26571c00392b9dab476fd8eba136f983.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ik hou wel van dit soort kunst in de openbare ruimte.
Behalve de slakken zijn er nog veel meer soortgelijke objecten te vinden.
fc2bd40e8f59889fa49b38adc30af311.jpg
 
Banner image
Top