Het grote frustratie topic

Giant

Zware baard
Ja pakketdiensten. Laatst presteerden ze bij mij een pakket in stromende regen voor mijn voordeur te zetten. Je kunt mijn voordeur bereiken via een overdekte buitentrap waar een pakket droog neergezet kan worden.
Ook had ik nog in de app van de bezorgdiensten aangegeven dat het pakket halverwege de trap neergezet mocht worden.
Gelukkig kon de inhoud van het pakket tegen water.
 

stefke

Baard
over pakjes leveren : enkele jaren geleden is UPS bij ons driemaal aan de deur geweest om een pakje te leveren. We hadden helemaal niets besteld. De derde maal waren we thuis en we kregen een uitbrander want hij had telkens een briefje in de bus gestoken wanneer ie terug kwam. Toen ik het pakje bekeek kwam ik tot de vaststelling dat ie in de verkeerde straat was.
 

Texman

Koning Baard
Wij nemen heel vaak pakjes aan voor onze buren omdat wij meestal thuis zijn en de buren werken.
De vaste postbezorger van PostNL is hier altijd heel blij mee want die hoeft niet terug te komen.
Van andere postbezorgers nemen wij ook pakjes aan maar dat gaat vaak niet goed, geen briefje in de bus, geen mailtje of sms bericht e.d. waardoor de buren hun pakje niet op komen halen.
Een van mij buren vroeg mij laatst of wij het niet vervelend vonden om steeds een pakje aan te nemen.
Ik zij tegen hem zolang je geen paard hebt besteld vinden wij het prima, waarbij hij toen zei, nou die kan je toch in de gang zetten :D:D:D.
 

TMG1961

Baardaap
Gisteravond kreeg ik melding dat mijn bestelling vandaag tussen 17.30 en 19.30 bezorgd zou worden door Postnl. Krijg ik vandaag rond de middag melding dat het tussen 18.50 en 20.50 bezorgd zou worden, nou prima, dan ben ik toch thuis.

Ik ga dus om 14 uur met de hond wandelen en om 15 uur krijg ik een mailtje. Postnl was om 14.55 bij mij aan de deur geweest met het pakket maar niemand was thuis. Het wordt nu dus bezorgd in een Postnl punt in een andere stad, terwijl we hier ook 2 Postnl punten hebben die vlak bij me in de buurt zijn.

Het is inmiddels 20.20 en nog altijd geen melding wanneer ik het pakket kan gaan ophalen. Het wordt morgen in de loop van de dag pas bezorgd bij het pakketpunt. Hopelijk hebben ze het goed behandeld aangezien er een camera lens in zit. Vorige pakket wat ik kreeg zag er uit alsof er mee gevoetbald was. Heb het geweigerd, foto ervan genomen en foto gestuurd naar afzender. Inhoud bleek bij aankomst bij hem kapot te zijn en was rijp voor de afvalbak. Die was dus niet blij met Postnl
 

zenn

Zware baard
Ja die aflevertijden kloppen soms echt voor geen meter; of alles wordt van te voren gescanned alsof het lijkt dat het is afgeleverd. Of er word niets geleverd en dan veranderd opeens de tijd naar de volgende dag.

'K geef nu meestal een pick-up-point aan, zodat ik het kan ophalen wanneer het mij uitkomt.
 

TMG1961

Baardaap
Ja die aflevertijden kloppen soms echt voor geen meter; of alles wordt van te voren gescanned alsof het lijkt dat het is afgeleverd. Of er word niets geleverd en dan veranderd opeens de tijd naar de volgende dag.

'K geef nu meestal een pick-up-point aan, zodat ik het kan ophalen wanneer het mij uitkomt.
Dat doe ik vaak ook maar dat was deze keer niet mogelijk. Pakketje is echter nog steeds niet aangekomen bij postnl punt, ze hebben ook geen idee waar het is.
 

zenn

Zware baard
Dat doe ik vaak ook maar dat was deze keer niet mogelijk. Pakketje is echter nog steeds niet aangekomen bij postnl punt, ze hebben ook geen idee waar het is.
Contact opnemen met de verzendende partij; deze is verantwoordelijk tot de aflevering.
 

TMG1961

Baardaap
Contact opnemen met de verzendende partij; deze is verantwoordelijk tot de aflevering.
Heb ik al gedaan. Het pakketje is uiteindelijk boven water gekomen. Bezorger was het vergeten af te geven bij pakketpunt. Maar pakket zag er weer uit alsof hij het als vervanger van een rugby bal gebruikt had. Is dus terug naar afzender en die zal een schadeclaim bij Postnl indienen.
 

Texman

Koning Baard
Heb ik al gedaan. Het pakketje is uiteindelijk boven water gekomen. Bezorger was het vergeten af te geven bij pakketpunt. Maar pakket zag er weer uit alsof hij het als vervanger van een rugby bal gebruikt had. Is dus terug naar afzender en die zal een schadeclaim bij Postnl indienen.
Jammer dat het steeds zo mis kan gaan, zelf heb ik eigenlijk best goede ervaringen.
Alleen zijn sommige (niet PostNL) bezorgers wat ongeduldig.
 

TMG1961

Baardaap
Jammer dat het steeds zo mis kan gaan, zelf heb ik eigenlijk best goede ervaringen.
Alleen zijn sommige (niet PostNL) bezorgers wat ongeduldig.
hier juist slechte ervaringen met Postnl en goede ervaringen met andere bezorgers. Postnl neemt zich nog niet eens de moeite om te wachten tot mensen opendoen. Vaak lopen ze direct na aanbellen weg, alsof ze menen dat iedereen maar achter de deur moet staan om deze direct te openen.
 

zenn

Zware baard
@TMG1961 of het duurt gewoon te lang todat je open doet... :p

Heb zelf eigenlijk geen slechte ervaringen met vervoersbedrijven; DPD, GLS, UPS, DHL, PostNL. Het enige wat ik irritant vind bij alle vervoerders is dat een tijd word aangegeven, welke altijd wel afwijkt. En soms helaas weleens een hele dag. Of dat ze ondanks een 'gesloten verklaring' toch proberen af te leveren, en dat het pakket op een pick-up-point belandt welke in the middle of nowhere ligt. o_O
 

TMG1961

Baardaap
@TMG1961 of het duurt gewoon te lang todat je open doet... :p

Heb zelf eigenlijk geen slechte ervaringen met vervoersbedrijven; DPD, GLS, UPS, DHL, PostNL. Het enige wat ik irritant vind bij alle vervoerders is dat een tijd word aangegeven, welke altijd wel afwijkt. En soms helaas weleens een hele dag. Of dat ze ondanks een 'gesloten verklaring' toch proberen af te leveren, en dat het pakket op een pick-up-point belandt welke in the middle of nowhere ligt. o_O
Ik vindt 10 seconden wachten totdat iemand opendoet niet te lang. Niet iedereen staat achter de deur te wachten en niet iedereen is even mobiel. Ik heb ze hier regelmatig aan zien komen lopen, ze bellen aan en lopen gelijk door zonder ook maar 1 seconde te wachten.

Heb ook in verleden bezorgers gehad die kwaad werden omdat je een pakje niet aannam van iemand anders. heb geen probleem er mee als het voor de buren is, maar niet voor mensen die een huis of 10 verderop wonen.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Het kan ook gekker. DHL bezorger belt aan, ik doe open, hij kijkt op zijn DIAD en zegt, o dit moet morgen bezorgd worden en loopt weg met pakket om het vervolgens een dag later bij de buren voor de deur te zetten.
 

Michael86

Baard
:p Dat is inderdaad wel heel idioot. En van die ophaalpuntenproblematiek hebben wij ook. Dikwijls nemen ze dan de kortste in vogelvlucht. Ik mijn geval liggen hier dan 2rivieren en 1 kanaal tussen:oops: ook zo’n slimme mannen:)>:)
 

Baardsterdam

Volle Baard
:p Dat is inderdaad wel heel idioot. En van die ophaalpuntenproblematiek hebben wij ook. Dikwijls nemen ze dan de kortste in vogelvlucht. Ik mijn geval liggen hier dan 2rivieren en 1 kanaal tussen:oops: ook zo’n slimme mannen:)>:)
Dat ligt aan de software. Die geeft aan waar ze af moeten leveren.
 

Michael86

Baard
Dat ligt aan de software. Die geeft aan waar ze af moeten leveren.
Ik weet dat dit de software is en dat dit ook niet de koerier zijn schuld is, maar het is gewoon een beetje dom. Laat staan de verspilling van brandstof waar diezelfde software mede voordient. Maar heeft geen belang is gewoon een beetje dom om een dikke 20min om te rijden voor beide partijen.
 

zenn

Zware baard
Bah, zonnig weer. *ugh*

x4r5qly31el61.jpg
 
Banner image
Top