Het grote frustratie topic

TMG1961

Baardaap
Loop ik net met hond aan openbare kant van hekwerk van europarcs te wandelen begint er eentje van het park gif tegen eikenprocessierups te spuiten met een soort van spuit kanon wat achter een tractor hing. Kijkt ook niet of er toevallig mensen rondlopen of hoe de wind staat. Gevolg is dat ik die hele nevel over me heen krijg. Een kleine 10 minuten later weer hetzelfde, weer de hele nevel van die troep over mij en mij hond heen.

Ik heb gebeld met ze, krijg je te horen dat het een of ander biologisch spul is ter preventie/bestrijding eikenprocessierups. Ik moest me maar even wassen en als ik ;of hond lichamelijke problemen krijg naar huis of dierenarts gaan. Geen enkel begrip, geen enkele waarschuwing buiten rondom park

is lekker, tussen moment dat het gebeurde en dat ik thuis kwam zat ongeveer 1 uur. geen idee wat ze spoten, geen idee of het gevaarlijk is voor mij en mijn hond, kon park me ook niet vertellen.

zenn

Zware baard
...maar op het moment dat je dat ziet/gebeurt dan loop je toch direct de andere kant op en laat je het toch zeker geen 2e keer gebeuren!? o_O

Teven word er niet meer met gif gespoten, omdat dit verboden is. Maar met een biologisch middel; een mengsel van gevriesdroogde onschadelijke bacteriën welke de eetlust van de processierupsen sterk afremmen waardoor ze na enige dagen sterven (spaart alle andere nuttige insecten). Voor mensen en huisdieren heeft het middel geen nadelige effecten.

TMG1961

Baardaap
...maar op het moment dat je dat ziet/gebeurt dan loop je toch direct de andere kant op en laat je het toch zeker geen 2e keer gebeuren!? o_O

Teven word er niet meer met gif gespoten, omdat dit verboden is. Maar met een biologisch middel; een mengsel van gevriesdroogde onschadelijke bacteriën welke de eetlust van de processierupsen sterk afremmen waardoor ze na enige dagen sterven (spaart alle andere nuttige insecten). Voor mensen en huisdieren heeft het middel geen nadelige effecten.
Ik liep ook de andere kant uit, maar ik moet aan de achterkant van het park weer de heide verlaten en toen kwam die ook opeens aan die kant en voordat ik ook maar kon reageren kreeg ik de 2e laag over me heen.

Ik weet niet precies wat ze gebruikt hebben, wel weet ik dat ik 2 dagen barstende hoofdpijn heb gehad, last van kortademigheid en mijn hond ook 2 dagen niet in orde geweest is, diarree en overgeven. Was dus geen onschuldige iets wat ze daar gespoten hebben.

Texman

Koning Baard
Er is op dit moment veel aandacht voor (plastic zwerfafval) dat dit een probleem is weten we zo langzamerhand allemaal wel.
Vooral de plastic patatbakjes kom je overal tegen. Hoe komt het toch dat dat vroeger geen probleem was.
De onderstaande foto maakt dat wel duidelijk. De puntzak van jawel papier o_O.
40f9d1144b4de8302b22abd60c1dfbfc.jpg

TMG1961

Baardaap
Er is op dit moment veel aandacht voor (plastic zwerfafval) dat dit een probleem is weten we zo langzamerhand allemaal wel.
Vooral de plastic patatbakjes kom je overal tegen. Hoe komt het toch dat dat vroeger geen probleem was.
De onderstaande foto maakt dat wel duidelijk. De puntzak van jawel papier o_O.
Bekijk bijlage 25646
En de friet smaakt ook nog eens beter dan in een plastic bakje.

zenn

Zware baard
Nu heb ik zin in een pataje mayo... :rolleyes:

Maar over het plastic en tevens uitstoot probleem; laten ze maar beginnen bij alle 3e & 2e wereld landen. Daar valt daadwerkelijk verandering te halen. Wat wij doen is een druppel op een gloeiende plaat.

Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Nu heb ik zin in een pataje mayo... :rolleyes:

Maar over het plastic en tevens uitstoot probleem; laten ze maar beginnen bij alle 3e & 2e wereld landen. Daar valt daadwerkelijk verandering te halen. Wat wij doen is een druppel op een gloeiende plaat.
Plastic op zich is niet het probleem zolang je het blijft gebruiken. Het wordt pas een probleem als mensen het gewoon ergens neergooien ipv het op de juiste manier aan te bieden om te recyclen.

Baardsterdam

Volle Baard
Wij scheiden afval hier. In mijn vuilnis bak komt alleen plastic. Ik kan wekelijks een vuilnuszak plastic wegbrengen.

De slager: vlees in plasticfolie, in een plastic bakje dat dichtgeseald wordt; dat is twee keer onnodig plastic.

Losse broodjes bij de supermarkt: alleen plastic zakjes.
Idem met groente.

Melk zat vroeger in een glazen fles, nu een plastic fles. Frisdrank, zelfde verhaal.

Nee, wij in de eerste wereld zijn niet het.probleem.

Texman

Koning Baard
Wij scheiden ook alles, Ik haal zelfs het plastic plakband van kartonnen dozen.
Ik zie dat er veel mis gaat omdat sommige mensen van alles op straat gooien en denken dat alles voor ze opgeruimd wordt door de gemeente. En dat is gelukkig nog steeds zo alleen moeten we er steeds meer voor gaan betalen.

stefke

Baard
Zwerfvuil zal altijd een probleem blijven . Bij ons in Mol (België) kunnen verenigingen zich aanmelden om een straat of buurt netjes te houden. 3 of 4x per jaar kuisen die dan de buurt op. Ze krijgen daarvoor materiaal van de gemeente en ze worden er ook voor betaald zodat de clubkas er beter van wordt.

Baardsterdam

Volle Baard
We wonen op de looproute van middelbare school naar winkelcentrum. Sinds de invoering van het statiegeldblikje is het zwerfaval gehalveerd. Wat blijft is de irritatie over de plastic zakjes voor de luxebroodjes, en chipsverpakking.
Ik mag het niet zeggen, maar hoe lager de leerprestatie, hoe hoger het afvalpercentage...

Texman

Koning Baard
Ik woon tegenover een VMBO-school het gebouw is vorig jaar opgeleverd en de omgeving is mooi ingericht met veel groen. Al vanaf het begin van dit schooljaar gaan de leerlingen van de school met gele vestjes en onder begeleiding van een docent iedere week de hele omgeving van de school schoonmaken. Al het zwerfafval wordt in vuilnis zakken gedaan en meegenomen. Vroeger zat op ongeveer dezelfde locatie een lyceum en een basisschool met een groot speelplein waar s'avonds hangjongeren het eten wat zij bij de supermarkt haalde zaten op te eten. De rommel lieten zij gewoon achter. Ook vonden wij geregeld plastic afval in onze voortuin. Bij de VMBO laten ze zien hoe het wel kan en de leerlingen vinden het nog leuk ook.(Y):)

TMG1961

Baardaap
Het probleem begint al bij een gebrek aan opvoeding van veel kinderen. Ouders zijn meer bezig met zichzelf dan met hun kinderen. Tel daarbij op dat veel ouders niet echt een voorbeeld zijn voor hun kinderen en je weet wat er uitkomt. Als je je kind nooit leert dat afval in een prullenbak thuis hoort en niet op de stoep moet je niet verbaasd opkijken als het zo een rotzooi overal is.

Gelukkig zijn er ook voldoende ouders die hun kinderen wel opvoeden en ze waarden en normen meegeven, alleen zijn die in de minderheid.

zenn

Zware baard
Das waar en vuilnisbakken moeten tijdig geleegd worden door de gemeentes. Anders gaan zeemeeuwen ermee aan de haal en ligt het alsnog overal... Die krengen zijn brutaal & groot trouwens.

694

TMG1961

Baardaap
Geen last van meeuwen hier, wel van prullenbakken die niet tijdig leeggemaakt worden door de gemeente. En als je belt dan duurt het vaak dagen voordat er iets gedaan wordt.

Texman

Koning Baard
Das waar en vuilnisbakken moeten tijdig geleegd worden door de gemeentes. Anders gaan zeemeeuwen ermee aan de haal en ligt het alsnog overal... Die krengen zijn brutaal & groot trouwens.

694
Als je in Scheveningen bent en je wil aan de boulevard of de haven een harinkje happen dan loop je een grote kans dat een zeemeeuw hem al vliegend uit je hand rukt. :eek:
In Den Haag zijn bijna overal ondergrondse afvalcontainers waardoor de meeuwenoverlast behoorlijk is afgenomen. Toch zijn er in een aantal wijken grote problemen met afval en dat komt door de grote hoeveelheid vuil die als de containers vol zitten ernaast gezet wordt. En dan komen de meeuwen weer huishouden. Daarnaast zijn er regels voor het aanbieden van afval en die gelden voor iedereen maar voor een klein groepje niet :mad::mad:.

Banner image