Het grote frustratie topic

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat is vreemd, want zelfs onder water hoort het uit te harden. Heb je bij aanmaak langdurig en goed gemengd, want er zit een verharder in, die door het roeren geactiveerd wordt.
 

TMG1961

Baardaap
@ProfessorMelchior Volgens de gebruiksaanwijzing hoef je niet te mengen. Je hoeft alleen water in gat te gieten en daarna de snelbeton mix van weber erin te strooien. Als de grond heel zanderig is en het water snel wegzinkt kun je eerst wat snelbeton erin gooien en dan water en daarna rest betonmix. Dat hebben we dus gedaan. Deze heb ik gebruikt.

123
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Vreemd, want ik heb zojuist de handleiding gelezen en het zou binnen een half uur uit moeten harden. Staat er een datum tot gebruik op de verpakking?
Ik ga er vanuit, dat je deze verpakking in een bouwmarkt hebt aangeschaft, dus rij er even langs en leg het probleem voor.
Saint-Gobain is één van de product-supporters van mijn expeditie-avonturen en zijn goed benaderbaar mocht dit nodig zijn.
 

Texman

Koning Baard
Over het algemeen heeft beton minstens 24uur nodig om hard te worden. Snel staat ook niet voor gauw hard maar voor makkelijk te verwerken. Voor het bereiken van de eind-hardheid is meerdere dagen nodig.
Het is ook aan te bevelen om het beton nat te houden dus zo nu en dan licht besproeien.
 

TMG1961

Baardaap
Op de zak stond productiedatum van 20-3-2020. Heb contact gehad met Gamma waar ik het gekocht heb maar heb niets meer gehoord van ze. Het nathouden is na gebruik niet gedaan, ik ga in de avond en nacht niet om de paar uur beton natsproeien. Heb vanochtend water erover gegoten en zojuist ook nog eens. Echt hard is het niet, ik kan met vingernagel erin drukken. IK wacht het wel af, maar ze me absoluut niet verbazen als het nooit echt hard wordt.
 

TMG1961

Baardaap
@zenn We hebben niet teveel water. IK heb er vandaag nog 2 keer water over gesproeid en straks bij wateren tuin nog eens. Mocht het beton niet hard worden dan jammer maar als ik eerlijk ben verbaasd het me absoluut niet. Bij mij gaat zo ongeveer alles wat ik doe op de een of andere manier fout.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welnee, joh. Juist goed, dat je dit zelf doet en niet uit laat voeren. Door schade en schande wordt je wijs is het gezegde.
Ik vind het al respectabel, dat je het zelf probeert, dus petje af.

Om je op te vrolijken wil ik je wel vertellen over de keer, dat ik een oldtimer vrachtwagen geheel in kaal staal had weten te krijgen om opnieuw in de lak te zetten. Netjes een spuitcabine gehuurd bij een bedrijf voor twee dagen, bussen lak opgehaald en beginnen maar.
Two-toned, dus twee kleuren, zoals het origineel hoorde.
Enige uren later staat alles te blinken, ga ik lunchen, kom terug en is de lak nog nat inplaats van plakkerig. Een middag gewacht, nog maar eens eten en checken of de lak begint te drogen, want de volgende dag moest de tweede laag erop aangebracht worden.
Nog steeds zeiknat.
Je begrijpt het al: op maandag terug naar het hoofdkantoor van Sikkens en toen bleek, dat men vergeten was de verharder toe te voegen!!!
Sikkens nam geen enkele verantwoordelijkheid ('Kan gebeuren, mijnheer'), ik kon de gehele vrachtwagen weer kaal gaan halen met behulp van lappen gedrenkt in terpetine, nieuwe lak aangeschaft (ander merk)en de huur van de spuitcabine liep door en enkele dagen later de klus geklaard.
Na enige weken ruzie met Sikkens gaven ze geen krimp en heb ik netjes de overgebleven bussen autolak -die ze weigerden terug te nemen- bij ze afgeleverd…open en ondersteboven op de marmeren vloer van de aankomsthal.

Zo zie je maar, het kan altijd erger en mocht je het cement bij Gamma gaan retourneren…, maar laat ik je niet op slechte gedachtes brengen. ;)
 

TMG1961

Baardaap
@ProfessorMelchior Dat is toch echt een paar kilometer erger dan mijn niet echt uithardend beton. Gekke is dat de schuttingpaal best behoorlijk vast staat.

Ben nooit echt een klusser geweest. Ik weet van veel dingen theoretisch hoe het gedaan moet worden maar op de een of andere manier lukt het me nooit om het goed in de praktijk te brengen. Ook gaat er altijd wel iets fout als ik wat doe. Zo als vanmiddag, stukken hout voor nieuwe poort groen geverfd en geen idee hoe het me gelukt is maar mijn handen waren dus compleet groen, ze hadden dezelfde kleur als het hout.
 

zenn

Zware baard
'K irriteer mij mateloos aan de buurtkinderen; sinds het mooi weer is, worden zij de straat opgetrapt...
Oftewel gillen & schreeuwen. Waarom kunnen zijn niet 'normaal' spelen? :mad::mad:

Ook de afgelopen week veel belletje trek... Opzich niet zo'n moeite mee, gewoon negeren en dan hebben ze geen lol.
Maar op een gegeven moment is het wel leuk geweest en helemaal als de hond van de buurvrouw aanslaat natuurlijk.

Waarschuwen helpt niet/ouders interesseert het niet want "ja, ies kinderen hé boerman..."
Wijkagent hebben we wel, maar nog nooit gezien in dit gedeelte van de buurt... *zucht*
 

Joep

Zware baard
'K irriteer mij mateloos aan de buurtkinderen; sinds het mooi weer is, worden zij de straat opgetrapt...
Oftewel gillen & schreeuwen. Waarom kunnen zijn niet 'normaal' spelen? :mad::mad:

Ook de afgelopen week veel belletje trek... Opzich niet zo'n moeite mee, gewoon negeren en dan hebben ze geen lol.
Maar op een gegeven moment is het wel leuk geweest en helemaal als de hond van de buurvrouw aanslaat natuurlijk.

Waarschuwen helpt niet/ouders interesseert het niet want "ja, ies kinderen hé boerman..."
Wijkagent hebben we wel, maar nog nooit gezien in dit gedeelte van de buurt... *zucht*

Ik ken dat helaas wel. Als je geen zin hebt om ze op te voeden begin er dan ook niet aan. Sommige mensen denken dat als je je kind de hele dag de straat op schopt dat dat opvoeden is :( Het geschreeuw gaat vaak ook tot de late uurtjes door, zelfs nog als ik zelf al naar bed ga.
 

zenn

Zware baard
Ja, zo jammer... Van mij mag er eerst wel een soort 'geschiktheidstest' komen, overtreed je die, aanpakken die hap. :cool:
Misschien heel erg, maar doe mij dan maar in de namiddag/avond aub regen... Dan zijn ze tenminste niet op straat. :oops:

*'k kreeg zelf altijd te horen "niet zo schreeuwen, denk aan de buren" maar dat zit er tegenwoordig blijkbaar niet meer bij.
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
Van mij mag er eerst wel een soort 'geschiktheidstest' komen, overtreed je die, aanpakken die hap.
Nu vraag ik me af hoe je dat dan ingevuld ziet? Zoiets van als je zakt voor de test dan ballen eraf? Zoja, moet dat dan meteen? Je zou zelfs bij een schriftelijke test een soort stoel kunnen hebben waar meteen het gereedschap (een aangepaste kleine guillotine) klaar staat voor als je vaalt, alles natuurlijk direct op de computer ingevulde en verwerkt, dus vol automatisch. Hopen dat er niet een virus in het systeem binnendringt........Tja, of bedoelde je het anders?
 

zenn

Zware baard
Haha, nee meer een soort van 'rijbewijs' voor ouderschap. :p Haal je het niet, dan ook geen toestemming voor kinderen.
Overtreed je de wet, een 'rij ontzegging' en fikse boete. Puur zodat mensen 'bewust' kinderen nemen en niet voor het 'plaatje'.

Tevens ook de kinderbijslag afschaffen, dat kan allemaal naar de ouderenzorg.
 

Joep

Zware baard
Oh je was serieus? :confused:

Ik begrijp je frustratie helemaal. Zoals ik al aangaf kan ik mij er ook aan irriteren, maar een soort van rijbewijs voor het krijgen van kinderen lijkt mij niet de oplossing. Ik moet er niet aan denken dat een ander mij gaat vertellen wat ik wel en niet moet doen met mijn kinderen. Wie gaat dat dan bepalen? en wat worden de voorwaarden? Nee, dat is een onderdeel van onze vrijheid en die mag wat mij betreft niet aangetast worden. Als kinderen overlast bezorgen, dan moeten die desbetreffende kinderen of ouders daarop aangesproken worden.. Mij zie je dat niet snel doen, voor je het weet ben je de lul in je eigen buurt en wordt je het mikpunt van allerlei pesterijen. Ik vind het beter dat daar een agent, buurtconciërge of zo voor ingeschakeld wordt.
 

zenn

Zware baard
Haha, daar heb je wel weer gelijk in. Ben wel opgelucht dat het er ff uit is. ;)

Weet je wat het is, dit kleine buurtje is geklemd tussen een autorijbaan aan een kant en sloot aan de andere kant, en is onderdeel van een grotere buurt. Het is een doorloop om richting het centrum te gaan, maar wordt vaak vergeten qua teams van de gemeente. Ook is het soort bewoners ontzettend veranderd sinds het fuseren met het woningaanbod van de gemeente A'dam, ze plempen er maar van alles en nog wat in. Terwijl je vroeger aan strikte voorwaarden moest voldoen, kan je nu beter een terugkeerindemaatschappij-junkie/gelukzoekende-asielzoeker/oost-europese-onderverhuurder/steuntrekkende-asotokkie zijn, want dan wordt alles voor je geregeld binnen de gemeente Zaanstad en krijg je nog geld toe. Jammer om zo'n nette buurt te zien verpauperen.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top