Het grote frustratie topic

Jofa

Baard
Heb het telefoontje al gehad... In de rouw.....

Bekijk bijlage 15115


En 20 minuten later, 6 jaar weggegooid....


Bekijk bijlage 15116

K#tzooi....., sorry moest het even kwijt, maar hij komt terug!!

Ik vind dat je bijzonder veel durft op te geven voor het welzijn van een ander. Je baard groeit aan, maar het is toch ook een stukje eigen identiteit, wat je inleverd. Respect dat je het doet
 

Laurent1965

Zware baard
Wat mij alweer wordt bevestigd is dat ouderen en conservatieven het zo beter vinden...., je lijkt jaren jonger...... Yeah, sure..., geven dan ook nog aan, die snor, moet dat.... :eek:

Mensen die wat meer diepgang hebben vinden het jamme, stond je zo goed...
Eigenlijk wel voorspelbaar dit..... ;)
Bij beide meningen geef ik meteen aan waarom dat hij tijdelijk weg is en dat hij er zo snel mogelijk weer is. :D

Heb inmiddels spijt ervan, maar gezien mijn werksituatie kon ik gewoon niet anders.
 
Laatst bewerkt:

JackL78

Zware baard
Wat mij alweer wordt bevestigd is dat ouderen en conservatieven het zo beter vinden...., je lijkt jaren jonger...... Yeah, sure..., geven dan ook nog aan, die snor, moet dat.... :eek:

Mensen die wat meer diepgang hebben vinden het jamme, stond je zo goed...
Eigenlijk wel voorspelbaar dit..... ;)
Bij beide meningen geef ik meteen aan waarom dat hij tijdelijk weg is en dat hij er zo snel mogelijk weer is. :D

Heb inmiddels spijt ervan, maar gezien mijn werksituatie kon ik gewoon niet anders.
Ja inderdaad. Die opmerkingen krijg ik zo nu en dan ook nog wel naar m’n hoofd geslingerd...
Hopen dat deze situatie zo snel mogelijk weer achter de rug is zodat het kweken van je baard weer kan beginnen.
 

Laurent1965

Zware baard
Vandaag een vrije dag, vanochtend de wekelijkse boodschappen gehaald en even snel door de stad, valt mij nu echt op hoe afstandelijk iedereen met elkaar omgaat, ik voelde mij voor het eerst in de Corona-tijd bekeken of ik een besmettelijke ziekte heb of zo...
Er kan nu echt geen lach of een prettig weekend meer vanaf bij sommigen.
Bij de Appie een buitengewoon bitsige opmerking van zo'n gefrustreerde ( kijk eens hoe belangrijk ik ben) vrouwelijke winkel-kapo die ik er nog nooit eerder heb gezien, kom er wekelijks, omdat ik even 3 meter van mijn winkelkarretje wegliep met niemand in de buurt om een pot jam te pakken.... "Dat is niet de bedoeling meneer....", u moet het karretje bij u houden....
Had bijna gezegd, u hebt helemaal geen karretje...
In plaats van het samen te doen werkt deze situatie het individualisme juist in de hand.
Gaat het nog wel goed....? :eek::eek: Wat een koude bedoening.
Ik kan goed relativeren voor mijzelf, is mijn vak, maar velen zullen ondersneeuwen.
En dit gaat nog lang duren...., ben bang dat velen gaan doorslaan.
 
Laatst bewerkt:

zenn

Zware baard
Het valt mij op dat sommige winkels echt alles volgens 'de regels' doen, maar andere winkels het totaal aan hun laars lappen. :confused:o_O

Bijvoorbeeld; de lokale restaurants zijn netjes dicht, maar de shoarmatent zitten mensen aan tafeltjes vreten naar binnen te proppen.
En de ene supermarkt gaat het gemoedellijk en volgens protocol, terwijl in de andere er schijt aan hebben en personeel niet corrigeren.

"Moeimakers, jullie maken mij moei.'K ken niet meer, ik - ken - niet - meer. " :p:rolleyes:

 

Texman

Koning Baard
Bij ons gaat alles heel redelijk maar ik vind het helemaal niet zo leuk meer om boodschappen te doen en koop alleen de dingen die ik nodig heb en dan ben ik weg.:confused:
Voorheen ging ik altijd op zaterdag ochtend maar dat doe ik nu niet meer om de werkende mensen meer ruimte te geven:).
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vandaag een vrije dag, vanochtend de wekelijkse boodschappen gehaald en even snel door de stad, valt mij nu echt op hoe afstandelijk iedereen met elkaar omgaat, ik voelde mij voor het eerst in de Corona-tijd bekeken of ik een besmettelijke ziekte heb of zo...
Er kan nu echt geen lach of een prettig weekend meer vanaf bij sommigen.
Vreemd dat jij het op deze manier ervaart.
Ik stel juist het omgekeerde vast.
Inderdaad, er is afstand, .....................minimaal 1,5 meter om precies te zijn ;).
Maar verder zeggen in mijn buurt de mensen juist vlotter en vaker hallo, maken een praatje en wensen elkaar het beste (en dus ook een fijn weekend).
 

Laurent1965

Zware baard
Vreemd dat jij het op deze manier ervaart.
Ik stel juist het omgekeerde vast.
Inderdaad, er is afstand, .....................minimaal 1,5 meter om precies te zijn ;).
Maar verder zeggen in mijn buurt de mensen juist vlotter en vaker hallo, maken een praatje en wensen elkaar het beste (en dus ook een fijn weekend).
In het begin was dit zeker het geval, maar nu het langer duurt raken veel mensen helaas sneller geïrriteerd heb ik de indruk.
Ik werk zelf in de (langdurige) begeleiding thuis van mensen met veelal psychiatrische problematiek en ook hier zie ik nu langzaam een verandering in stemmingen. Jammer, juist nu hebben we elkaar meer dan nodig......, al is het dan op 1,5 meter.
 

Texman

Koning Baard
Vreemd dat jij het op deze manier ervaart.
Ik stel juist het omgekeerde vast.
Inderdaad, er is afstand, .....................minimaal 1,5 meter om precies te zijn ;).
Maar verder zeggen in mijn buurt de mensen juist vlotter en vaker hallo, maken een praatje en wensen elkaar het beste (en dus ook een fijn weekend).
Dat is iets wat je nu juist zelf moet doen. Ik doe het volgende. Iedereen die ik op straat tegenkom groet ik. Maakt iemand voor mij de weg vrij dan bedank ik die persoon ervoor en zeker in de winkels. Met de buren en kennissen praten we gezellig maar houden wel afstand.
Heel veel dingen vonden we voor kort vanzelf sprekend maar dat is nu toch wel anders daarom spreek ik ook nadrukkelijk mijn waardering uit voor mensen die mij helpen. Zoals woensdag toen ik naar het ziekenhuis moest om bloed te laten prikken. Bij binnenkomst werd ik opgevangen door 4 stevig ingepakte verpleegkundigen die wilde weten wat ik kwam doen en mijn temperatuur opnamen. Toen het goed was mocht ik verder. Het is niet echt leuk maar we kunnen het wel een beetje prettiger maken :).
 

Laurent1965

Zware baard
Waar ik het over heb is juist de vluchtige ontmoetingen op straat, in de winkel met "vreemden".
Mensen die ik ken om mij heen veranderen niet.
Zo was ik zojuist even in de Landbouwwinkel hier, ook daar uitgebreide maatregelen als overal.
Een oudere man stoorde zich er niet aan of kon het niet volgen allemaal, of slechthorend... (..) kwam te dicht bij de verkoopster.
Waarschijnlijk was dit zijn enige uitje dit weekend.
Hij werd echt afgesnauwd om afstand te houden, meneer, wilt u direct. een meter teruggaan, anders word u verwijderd, ik wil niet ziek van u worden.... Hij schrok er duidelijk ontzettend van.
Ik snap de situatie wel, maar snapt zo'n man dit ook?
Dit soort situaties maak ik de laatste tijd vaker mee, ik denk dat het nog steeds op een andere manier mag/kan.
We moeten elkaar niet nog eenzamer maken..... ;)
 

TMG1961

Baardaap
Heb het gevoel alsof ik geramd ben door een goederentrein, vervolgens uit vliegtuig gegooid op hoogte van 10 km en paar keer op de grond gestuiterd en daarna door een stevige legertank aangereden. Oorzaak van dit alles? Zie hier onder.

Fijn als een paal van de schutting rot is en bij de grond afbreekt. Nog fijner is als diegene die de paal gezet heeft deze eerst in de paalhouder geschroefd heeft en de paalhouden vervolgens de grond in geramd heeft. Ben 2,5 uur bezig geweest om zoveel mogelijk rot vastzittend hout uit de paalhouder te krijgen. Paalhouder krijg ik helaas niet uit de grond, zit stevig vast dmv van de lange punt.

Heb provisorisch een andere paal erin gezet en aan schutting vastgemaakt. Is niet perfect maar voor nu gaat het.
Gat zal een cm of 15-20 breed, de paal staat in vierkant van paalhouder en zit ongeveer een cm of 10-15 onder grondniveau. Vraag me dus af of het mogelijk is om snelbeton te nemen en dit in gat te doen. Of gaat dat niet werken? Kan geen andere oplossing bedenken.
 

Boof72

Volle Baard
Dit kan hoor.
Misschien eerst de paap nog insmeren om hem een soort can waterdicht te maken.
Er is tegenwoordig een soort verf voor heb ik wel eens gezien.
Komt er een soort plastic leeg op te zitten tegen het intrekken van vocht.
Hooud de paalxhet net ff langer vol voordat die weer afbreekt.
 

TMG1961

Baardaap
Niet echt happy. Gisteren zak snelbeton gehaald en in de avond samen met buurman gebruikt. Had eigenlijk gedacht dat beton hard is maar dat valt vies tegen. Lijkt wel alsof de beton gewoon niet uithard, zelfs na 14 uur is het nog niet compleet hard. Maar past eigenlijk wel bij mij, ik kan namelijk niets maar dan ook niets goed doen :(
 
Banner image
Top