Het grote frustratie topic

Texman

Koning Baard
Had gisteren een soortgelijke dubbele ervaring in het ziekenhuis.
Eerst bij de balie van de interne geneeskunde waar ik formulieren moest ophalen voor bloed en urine controle.
Mijn arts had in zijn verslag niet vermeld wat er van de urine onderzocht moest worden waardoor een van de baliemedewerkster behoorlijk boos werd.
Ook nog naar mij omdat ik zij dat ze even terug moest kijken naar vorige onderzoeken.:confused:
Alles bij elkaar niet echt professioneel. Nou leg ik er niet van wakker want ik zet zelf wel die kruisjes op het formulier.:)
Vervolgens naar de laboratioruim-balie voor twee bokalen. Ik had keurig een volgnummer getrokken en werd ook met dat nummer opgeroepen bij de balie. Maar daar stond nog een andere mevrouw te wachten. Aan mij werd op zeer onvriendelijke toon gevraagd of ik wel een nummertje had. Toen ik dat liet zien bleek dat zij zelf per ongeluk mij had opgeroepen (geen excuus). Daarna maakte ze met het bestickeren van je bokalen er ook nog een puinhoop van.
Het was gisteren heel slecht weer en ik was erg vroeg en het was maandag. Waarschijnlijk hebben deze factoren een negatieve uitwerking op het humeur van de dames gehad. Ik kon het er mee doen. Eenmaal thuis was er koffie dat maakt alles weer goed. :)(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Twee keer niet leuk!
Waarom denkt men bij de diverse instanties en veelal ambtelijke organisaties, dat het geaccepteerd is dit soort gedrag tentoon te spreiden? Men wordt toch indirect betaald door de cliënten?
Als men in een winkel zulk gedrag vertoont, dan draait de klant zich om en vertrekt en daarna kan men de carrière wel op de buik tekenen.:(

Koffie is altijd een prima goedmaker! :)
 

Joep

Zware baard
@Yainderidoo Dat heb je heel goed gedaan, een meltdown inhouden is een bijna onmogelijke opgave. Ik weet daar alles van. Ik heb ook autisme en zie het bij minstens één van mijn kinderen terug. :confused: Het vervelende is dat dit dagen in je systeem kan blijven zitten en dat beseffen dat soort stomme mensen (die balie medewerker in dit geval) zich helemaal niet, zij draaien zich om en ze zijn het gevoel kwijt. Jammer dat je dat soort onbeschofte mensen maar al te vaak tegen komt, dat zie je ook weer terug in het verhaal van @Texman . Ongelooflijk dat zo veel mensen geen idee hebben hoe je je normaal gedraagt tegenover andere. Ik hoop dat je het inmiddels een beetje van je af hebt kunnen zetten.
 

Boof72

Volle Baard
Ik moest laatst ook mijn rijbewijs verlengen, en vond nog een oude pasfoto. Dezelfde als al op mijn rijbewijs zat.
Dus ik heen en toen begon die dame ook te protesteren dat het dezelfde foto was, en dat dat zo maar niet kon.
Ik netjes gevraagd wat het probleem dan is? Of ik er dan echt anders uit zag ?
Hier gaf ze geen antwoord op en bleef sputteren, dus zei nogmaals dat ik het probleem niet zag.
Zij aan een collega gevraagd of dit zomaar kon en die zei dat ze ook geen probleem zag en geen verschil dus dat dit wel kon.
Na nog 3x kijken en mopperen zei ze dat ze het dan toch maar in werking ging zetten, maar wel op mijn geheel eigen risico.

Inmiddels draag ik weer een bril ipv contac lenzen en zit er wat meer haar op m'n kin.
:D:D:D:D
Dus oom agent zal nu zeker 3x moeten kijken.
 

zenn

Zware baard
Zoveel asociale mensen... *zucht*

Laatst hier eentje van de Picnic met zo'n achterlijk elektrisch wagentje tegen mij "Hey, waar is nummer 41..."
Ik kijk 'r aan en zeg zo "Hey is een hoerenbaas uit China". Ze snapte er helemaal niets van... :D
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen "Mag ik u iets vragen, weet u misschien waar nummer 41 is?"
 
Laatst bewerkt:

Gunter

Baard
Ongelooflijk dat zo veel mensen geen idee hebben hoe je je normaal gedraagt tegenover andere.

En dit is volgens mij het probleem in dit soort situaties. Het "normaal" van wie?
Ik had hier vroeger veel last van, en alles bleek op verwachtingen van mijzelf gebaseerd te zijn.

Verwachting.jpg
[DOUBLEPOST=1571741581][/DOUBLEPOST]P.s. Overigens wil ik niet jullie uitlaatklep plek omzeep helpen. Dus blijf vooral lekker spuien, omdat ik zelf veel aan bovenstaande gedachten gang heb gehad, wilde ik hem delen. Als je er wat aan hebt, mooi... en anders ook prima (Y)
 

Texman

Koning Baard
@Yainderidoo Dat heb je heel goed gedaan, een meltdown inhouden is een bijna onmogelijke opgave. Ik weet daar alles van. Ik heb ook autisme en zie het bij minstens één van mijn kinderen terug. :confused: Het vervelende is dat dit dagen in je systeem kan blijven zitten en dat beseffen dat soort stomme mensen (die balie medewerker in dit geval) zich helemaal niet, zij draaien zich om en ze zijn het gevoel kwijt. Jammer dat je dat soort onbeschofte mensen maar al te vaak tegen komt, dat zie je ook weer terug in het verhaal van @Texman . Ongelooflijk dat zo veel mensen geen idee hebben hoe je je normaal gedraagt tegenover andere. Ik hoop dat je het inmiddels een beetje van je af hebt kunnen zetten.
Ik heb de afgelopen jaren op dit gebied het nodige meegemaakt en geleerd waardoor ik niet met lege handen sta als er iets niet helemaal goed gaat.
Ik weet wat er allemaal moet gebeuren en let er ook op dat dat goed gaat. Het is natuurlijk ook eigenbelang want als de onderzoeken niet goed worden uitgevoerd kunnen de artsen ook niets doen. Ik kan het wel van mij afzetten maar het is ontzettend jammer dat je er niet blind op kan vertrouwen.:(
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik weet daar alles van. Ik heb ook autisme en zie het bij minstens één van mijn kinderen terug. :confused: Het vervelende is dat dit dagen in je systeem kan blijven zitten en dat beseffen dat soort stomme mensen (die balie medewerker in dit geval) zich helemaal niet
Dat vermoeden had ik al Joep ;) En inderdaad duurt het het wel even voordat je dat weer kan laten "rusten". :rolleyes: Ik heb er daarna met de boodschappen veel last van gehad. Ik moest heel erg oppassen de mensen om me heen (de drukte) niet aan de kant te walsen.....woehaaaaaaa....:mad::confused: EN inderdaad....wat is normaal? Ik meen zeker te weten dat dat niet bestaat. Want ieders "normaal" is weer anders dan de ander en onderhevig aan allerlei invloeden...bv. cultuur, vorm van de dag en nog een miljard andere dingen of zo. :confused::eek::eek::rolleyes: Misschien mag ik zo vrij zijn om hier een leuk stukje te plaatsen dat autisten hebben geschreven over NTers (Neuro Typicals) oftewel de niet autistische mensen die zich zelf vaak "gewoon" (normaal) noemen.

Over Neurotypicals (NT-ers)
Door: Autismepunt. Begeleiding, reïntegratie en jobcoaching.

Als het over autisme gaat, gaat het meestal over beperkingen. Maar hoe zit het eigenlijk met mensen zonder autisme, de normalen, of om er meteen maar een etiketje op te plakken ‘de neurotypicals. De term neurotypical, oftwel NTer is bedacht door mensen met autisme voor mensen zonder autisme. NTers hebben volgens henzelf geen handicap, maar is dat eigenlijk wel zo?

Neurotypicals zijn met name goed in kletsen over niks en vinden het niet zo erg als iets dat is afgesproken niet doorgaat, Ze nemen het sowieso niet zo nauw met de waarheid en zeggen elke dag weer iets anders. Eigenlijk kletsen ze het liefste maar een eind in de ruimte.

Maar, daar is een reden voor. De NTers verwerken namelijk informatie anders. Mensen mét autisme houden van duidelijk, consequent, eerlijk. NTers zijn liever onduidelijk, nemen een loopje met de waarheid en wijken het allerliefst van afspraken af. “Want, de uitzondering bevestigt immers de regel.”

De NTers vinden dit allemaal niet zo erg omdat hun hersenen wat niet gezegd wordt er zelf wel bij bedenken, met andere woorden, ze verzinnen hun eigen waarheid. De NTers hebben echter één groot voordeel en dat is dat ze met zo velen zijn. Daardoor kunnen ze doen alsof hoe zij zijn héél normaal is.

Omdat het ‘neurotypical zijn’ in de hersenen zit, is het onzichtbaar en kun je ze dus niet zomaar herkennen. Daarbij doen ze de hele dag buitengewoon hun best om al hun onbegrip, onduidelijkheid en inconsequentie te verdoezelen en te verbloemen, wat het nog eens extra lastig maakt.

Neurotypicals doen de hele dag alsof ze weten waar het allemaal over gaat, niets hen ontgaat en ze altijd precies weten wat hen te doen staat. Niets is echter minder waar, stel ze een paar gerichte vragen en ze vallen hopeloos door de mand. De wereld van de NTers bestaat voor 95% uit gebakken lucht.

Ze denken dat de hele wereld is zoals zij zelf zijn en hebben veel moeite om zich te verplaatsen in mensen die anders zijn. Ze hebben er bovendien een handje van om te liegen, al hebben ze de meeste tijd niet eens door dat ze liegen. Vraag een neurotypical of hij autisme begrijpt en hij zal zeggen; ‘jazeker’, terwijl ze er toch echt erg weinig van begrijpen. Tot op heden zijn neurotypicals niet te genezen, gelukkig kun je er wel gewoon oud mee worden.

Maar onthoud; de meeste NTers zijn net als mensen mét autisme van goede wil. Mensen met autisme moeten vooral begrip blijven hebben voor de NTers en in zijn goede bedoelingen blijven geloven. Ook al lijkt het er niet altijd op, de meeste Nters doen echt hun best om het goed te doen. Ach, elk mens heeft zo zijn eigenaardigheden.
 

Joep

Zware baard
En dit is volgens mij het probleem in dit soort situaties. Het "normaal" van wie?
Daar heb je ook wel weer een goed punt.
Dat vermoeden had ik al Joep
Hahaha, dat vind ik leuk. Ik heb het idee dat wij autisten elkaar altijd heel snel herkennen :D
En je verhaal over NTers vind ik prachtig, eindelijk iemand die het begrijpt (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ik heb een paar jaar een collega gehad met autisme en veel met hem gesproken over zijn problemen daarom begrijp ik wat beter hoe iemand met autisme in het leven staat. Ook heb ik gezien hoe ongelooflijk bot en dom sommige van mijn collega's hiermee omgingen. Ik vond dat heel vervelend want deze collega had een fantastische gave als het ging om precisie en het uitwerken van technische vraagstukken.
Mijn chef zag dat gelukkig ook en heeft er toen voor gezorgd dat hij zich kon terugtrekken in een rustigere omgeving.
Zo kan het dus ook met een klein beetje hulp komen we samen een heel eind.
[DOUBLEPOST=1571757833][/DOUBLEPOST]
Ik moest laatst ook mijn rijbewijs verlengen, en vond nog een oude pasfoto. Dezelfde als al op mijn rijbewijs zat.
Dus ik heen en toen begon die dame ook te protesteren dat het dezelfde foto was, en dat dat zo maar niet kon.
Ik netjes gevraagd wat het probleem dan is? Of ik er dan echt anders uit zag ?
Hier gaf ze geen antwoord op en bleef sputteren, dus zei nogmaals dat ik het probleem niet zag.
Zij aan een collega gevraagd of dit zomaar kon en die zei dat ze ook geen probleem zag en geen verschil dus dat dit wel kon.
Na nog 3x kijken en mopperen zei ze dat ze het dan toch maar in werking ging zetten, maar wel op mijn geheel eigen risico.

Inmiddels draag ik weer een bril ipv contac lenzen en zit er wat meer haar op m'n kin.
:D:D:D:D
Dus oom agent zal nu zeker 3x moeten kijken.
Al die bombarie die ze maken is alleen maar om zichzelf belangrijk te maken. En zeker als je bedenkt wat er van die pasfoto overblijft als hij op je rijbewijs zit.
Dan ga je pas echt lachen :eek:
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb een paar jaar een collega gehad met autisme en veel met hem gesproken over zijn problemen daarom begrijp ik wat beter hoe iemand met autisme in het leven staat. Ook heb ik gezien hoe ongelooflijk bot en dom sommige van mijn collega's hiermee omgingen. Ik vond dat heel vervelend want deze collega had een fantastische gave als het ging om precisie en het uitwerken van technische vraagstukken.
Mijn chef zag dat gelukkig ook en heeft er toen voor gezorgd dat hij zich kon terugtrekken in een rustigere omgeving.
Zo kan het dus ook met een klein beetje hulp komen we samen een heel eind.
[DOUBLEPOST=1571757833][/DOUBLEPOST]
Al die bombarie die ze maken is alleen maar om zichzelf belangrijk te maken. En zeker als je bedenkt wat er van die pasfoto overblijft als hij op je rijbewijs zit.
Dan ga je pas echt lachen :eek:

Ja, dit klopt inderdaad, van de foto blijft weinig over.
[DOUBLEPOST=1571764439][/DOUBLEPOST]
Kijk eens aan!
Warme woorden onder elkaar! (Y)

Wat is dit forum toch leuk.:)

Mag ik hier HEEL LEUK van maken?
Dit forum kleurt mijn dag regelmatig een stuk meer!!!!:)
 

Hartenheer

Zware baard
Ik moest afgelopen week mijn rijbewijs laten verlengen. Tegenwoordig een heel gedoe met die pasfoto's. :rolleyes: Niet lachen...kijken sus en zo.
Ok, dat gehad en vervolgens naar het gemeentehuis.
Er was één wachtende voor me en kijken op een scherm of mijn nummertje aan de beurt is. De persoon voor me is weg en het scherm plots blanco..:eek: Ik hoor een deur open en dicht gaan....misschien even naar de wc? o_O Baliemedewerkster loopt naar achter en loket mevrouw is inmiddels weer terug. "Heb je het niet gezien op je scherm?....nog een klant...." (zeurderige toon) "nee niet gezien...hoe kan dat nou?" (Ik geloof er niet een ruk van....opgevoerd toneelstukje voor klanten). "excuses meneer....komt U maar." :mad::mad::mad:
Afijn ik loop naar het loket en geef haar de pasfoto en mijn oude rijbewijs. Ik zal het maar niet allemaal hier opnoemen en het korter samenvatten...ze is een stuk of drie keer naar achter gelopen om met iemand daar te overleggen of het vergelijk met de oude foto en de nieuwe foto wel klopte. Test apparaatjes in en uit. Mond niet goed te zien. Lijnen van het gezicht. "We weten niet of U het wel bent?" Mij heel erg wantrouwend aankijkend op een manier of ik een of andere fraudeur ben.
Ik stond op mijn oude rijbewijs zonder Baard. En nu mèt.
De stoom kwam uit mijn oren en de autist in mij kreeg bijna een meltdown. "Ik scheer de Baard echt niet af...zodat jullie het ook kunnen zien" liet ik haar weten.
Maar ik ben er in geslaagd om, toen het eindelijk geaccepteerd was...me in te houden.
In mijn gedachten had ik de vrouw als een vod achter die balie weg willen trekken en haar als Bambam van de Flintstones op en neer te klappen.
Elke onnozelaar kon zien dat ik het was. EN ja ik begrijp dat ze secuur moeten zijn. Maar dat kunnen ze gvd toch wel wat "leuker" doen. :mad:

Een klopje op mijn eigen schouder omdat het gelukt is een meltdown in een openbare ruimte te voorkomen.....zucht. (Y)

[DOUBLEPOST=1571685606][/DOUBLEPOST]@ProfessorMelchior hoe is het trouwens met je mondelijke binnenwerk?

Waaaaaaaaaaaah herkenbaar :D:D

Vorige maand mijn rijbewijs verlengd.
Een hoop gesteggel over de foto. Je gezicht moet precies in het midden staan.
Zegt die muts, ik keur de foto's af. Uw kin is niet te zien en kan niet oordelen of u portret in het midden staat.

Je denk toch niet dat ik mijn baard ga afscheren omdat u zo dom bent.:mad: Kreeg gelijk te horen dat ze me niet meer wilde helpen.

Zei alleen, als je in de krant wil komen met dit incident dan moet je zo door gaan, getuigen genoeg.
En toen heeft een andere ambtenaar het afgehandeld.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
"Uw kin is niet te zien"??? Hahahaha, ik word gek!:D
Waar halen ze die wijsheid vandaan? :confused::rolleyes:

Enige tijd geleden moest ik me ergens identificeren, wat ik met mijn rijbewijs deed, waarop een foto zonder baard.
Na me aangekeken te hebben en daarna wederom op het rijbewijs zei de dame met volle overtuiging: 'Dit bent u helemaal niet!'
'Klopt', zei ik 'dit WAS ik'.
De dame was te verbouwereerd om te reageren en overhandigde me mijn rijbewijs en de zaak werd geregeld.:p
 
Banner image
Top