Het grote frustratie topic

Laurent1965

Zware baard
Ik voel hier een beetje een anti-kinderen sentiment :eek:
Ik heb ook kleine kinderen en ze kunnen ook heel lief zijn hoor :)
Niet alle kinderen/ouders zijn zoals de hierboven beschreven figuren.[/QUOTE)


Het ligt ook niet aan de basis bij de kinderen, de opvoeding doet het hem grotendeels en wat wij onze kinderen bijbrengen.:)
Ik ken mensen zat die het prima doen qua opvoeding, helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij.... :p
Wil niemand bekritiseren persoonlijk hoor. :):)/QUOTE]
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Komen doen ze er zeker @Laurent1965 , doordat ze inderdaad financieel gepamperd worden, maar…mocht het een keer fout gaan, dan hebben ze geen enkele vaardigheid om weer zelfstandig op de been te komen.

Het andere onderwerp @Joep :het anti-kindersentiment is het niet echt. Het is meer een "hoe voed ik mijn kinderen sociaal op"-overdenking.
Zonder nageslacht krijgen we nooit opvolgende Baardforummers.;)
 

Yainderidoo

Zware baard
"ik houd niet van kakkers"
iu
 

Hartenheer

Zware baard
Komen doen ze er zeker @Laurent1965 , doordat ze inderdaad financieel gepamperd worden, maar…mocht het een keer fout gaan, dan hebben ze geen enkele vaardigheid om weer zelfstandig op de been te komen.

Het andere onderwerp @Joep :het anti-kindersentiment is het niet echt. Het is meer een "hoe voed ik mijn kinderen sociaal op"-overdenking.
Zonder nageslacht krijgen we nooit opvolgende Baardforummers.;)
Waarom denk je dat vele jongeren al financiële problemen hebben.
Ze zijn zo gewend te wentelen in luxe dat ze het niet eens meer door hebben.
Zodra ze op eigen benen komen te staan en het zelf moeten verdienen. En geven het geld uit alsof het allemaal gratis is.
Ze hebben ze geen idee van enig financieel beleid.

Een soort Nederlandse regering dus
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zojuist in de supermarkt sta ik bij de kassa, als er achter me een of andere onbeschoft snoeihard vraagt: 'Waarom heb je zo'n belachelijk lange baard?'
Ik schoot eigenlijk in de lach en antwoordde: 'Omdat ik geen meisje ben.'
'Ik ook niet of denk je soms, dat ik een homo ben?', brulde de man nu.
Nu moest ik nog meer lachen, omdat ik zijn redenatie totaal niet begreep en antwoordde: 'Als je daar blij van wordt, dan moet je dat doen'.
'Ik ben géén homo!', spoog hij me nu toe en de kassièrre en overige klanten begonnen nu ook te grinniken.
Ondertussen had ik al afgerekend en ingepakt, dus ik deelde hem nog mede: 'Nou, dat is een hele geruststelling, dat ik dat nu weet Chantal' en vertrok. Bij de uitgang aangekomen hoorde ik de man nog steeds naar me roepen.

Ik heb geen alcohollucht waar kunnen nemen, dus ik vermoed, dat "Chantal" eens een afspraak bij de psychiater moet maken.
 

Laurent1965

Zware baard
(Y)
Zojuist in de supermarkt sta ik bij de kassa, als er achter me een of andere onbeschoft snoeihard vraagt: 'Waarom heb je zo'n belachelijk lange baard?'
Ik schoot eigenlijk in de lach en antwoordde: 'Omdat ik geen meisje ben.'
'Ik ook niet of denk je soms, dat ik een homo ben?', brulde de man nu.
Nu moest ik nog meer lachen, omdat ik zijn redenatie totaal niet begreep en antwoordde: 'Als je daar blij van wordt, dan moet je dat doen'.
'Ik ben géén homo!', spoog hij me nu toe en de kassièrre en overige klanten begonnen nu ook te grinniken.
Ondertussen had ik al afgerekend en ingepakt, dus ik deelde hem nog mede: 'Nou, dat is een hele geruststelling, dat ik dat nu weet Chantal' en vertrok. Bij de uitgang aangekomen hoorde ik de man nog steeds naar me roepen.

Ik heb geen alcohollucht waar kunnen nemen, dus ik vermoed, dat "Chantal" eens een afspraak bij de psychiater moet maken.
Super!!(Y)(Y)
Ik snap nog steeds niet waarom mensen zo'n commentaar durven te leveren...
Do not mess with our prof !! :D:D:D
[DOUBLEPOST=1568307827][/DOUBLEPOST]
(Y)
Super!!(Y)(Y)
Ik snap nog steeds niet hoe mensen zo'n commentaar durven te leveren...
Do not mess with our prof !! :D:D:D
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Voor de tweede keer deze week een klein frustratie-momentje. Het moet geen gewoonte worden! :eek:

Het Amsterdams Museum stapt af van de naam Gouden Eeuw en noemt het voortaan de 17e eeuw, aangezien er in die tijd ook sprake was van armoede en slavernij en het niet voor iedereen een gouden tijd was.
In eerste instantie denk ik dan: noem het lekker zoals je zelf wilt en als je ooit eens van je luie, kantoor-reet afkomt en over de wereld zou durven reizen, dan wil ik je wel meenemen naar de huidige armoede-omstandigheden in Bombay of naar de wekelijkse slavenmarkt op vrijdagmiddag in Khartoem, want dat is door jouw hoge wereld-moraal ook nog niet echt opgelost.

Maar dit is mijn frustratie niet!
Het idee voor bovenstaande historie-ontkenning is gedaan door de gastconservator van het Amsterdam Museum (maar eigenlijk artistiek leider van muziekthéater Urban Myth) de heer Jörgen Tjon A Fong, een Surinamer van Chinese afkomst.
Groot publiekelijk voorstander van zijn idee is het voormalig Groen Links Kamerlid van Turkse afkomst Zihni Özdil.
Als Rotterdammer heb ik onder het burgemeesterschap van Ahmed Aboutaleb van Marokkaanse afkomst de wethouder van cultuur Saïd Kasmi van Marokaanse afkomst veel historische gebouwen en ook nog eens het Scheepvaartmuseum ten gronde zien richten met als reden, dat het zonde zou zijn om gemeenschapsgeld te spenderen aan onbelangrijke cultuur.

Ik ben geen nationalist, geen chauvinist, geen monarchist, geen patriot en hier komt mijn frustratie-puntje:
is het misschien mogelijk, dat iedere buitenlander, die geen ruk te maken heeft met onze historie en cultuur en waarvan zijn of haar voorouders in geen enkel opzicht hebben bijgedragen tot de geschiedenis van ons land, zich voortaan bezig gaat houden met het verleden van de armzalige gebieden, waaruit zij stammen en zich onthoudt van enig commentaar betreffende ons verleden?

Nederlanders zijn rationeel genoeg om de eigen historie te beoordelen en ik kan me nauwelijks voorstellen, dat er ooit een Nederlander als Minister van Cultuur zal worden aangesteld in Turkije, die even de barbaarse daden van de Ottomanen op gaat sommen, in China de Keizer-dynastiëen vervloekt of in Italië het Colloseum laat slopen, omdat de Romeinen ook niet van die lieverdjes waren.

:mad::mad::mad:

Mocht onze historie verdwijnen, dan hebben we gelukkig de baarden nog!

image.jpeg

Bij de weg: een schilderij uit de Gouden Eeuw. :)
 

Kenneth

Baard
Heel mooi verwoordt Prof, ik ben zeker geen populist...maar ik stoor me verschrikkelijk aan die lui die heel hard dingen roepen over de Nederlandse cultuur/tradities.

Zwarte pieten discussie die straks weer op gang komt, ze praten erover of het hun zelf is overkomen. Nu weer de gouden eeuw, wat is het volgende?? Het doctrineren van kinderen op basisscholen, en als je hier wat van zegt dan ben je een rasist. Laten ze zich druk maken over zaken die in hun land van herkomst afspelen.

Dit frustreert mij onder anderen, maar zo zijn er wel meer dingen waar ik me stoor. Bijvoorbeeld, Pensioenfondsen, bomen kappen en het hebben over Co2 reductie, baard die niet wil groeien zoals ik het wil.etc, etc..

Maar wil niet overkomen als een azijnpisser, dus gaan we vrolijk door met alle leuke dingen die het leven te bieden heeft.
 
Laatst bewerkt:

Kenneth

Baard

Texman

Koning Baard
Voor de tweede keer deze week een klein frustratie-momentje. Het moet geen gewoonte worden! :eek:

Het Amsterdams Museum stapt af van de naam Gouden Eeuw en noemt het voortaan de 17e eeuw, aangezien er in die tijd ook sprake was van armoede en slavernij en het niet voor iedereen een gouden tijd was.
In eerste instantie denk ik dan: noem het lekker zoals je zelf wilt en als je ooit eens van je luie, kantoor-reet afkomt en over de wereld zou durven reizen, dan wil ik je wel meenemen naar de huidige armoede-omstandigheden in Bombay of naar de wekelijkse slavenmarkt op vrijdagmiddag in Khartoem, want dat is door jouw hoge wereld-moraal ook nog niet echt opgelost.

Maar dit is mijn frustratie niet!
Het idee voor bovenstaande historie-ontkenning is gedaan door de gastconservator van het Amsterdam Museum (maar eigenlijk artistiek leider van muziekthéater Urban Myth) de heer Jörgen Tjon A Fong, een Surinamer van Chinese afkomst.
Groot publiekelijk voorstander van zijn idee is het voormalig Groen Links Kamerlid van Turkse afkomst Zihni Özdil.
Als Rotterdammer heb ik onder het burgemeesterschap van Ahmed Aboutaleb van Marokkaanse afkomst de wethouder van cultuur Saïd Kasmi van Marokaanse afkomst veel historische gebouwen en ook nog eens het Scheepvaartmuseum ten gronde zien richten met als reden, dat het zonde zou zijn om gemeenschapsgeld te spenderen aan onbelangrijke cultuur.

Ik ben geen nationalist, geen chauvinist, geen monarchist, geen patriot en hier komt mijn frustratie-puntje:
is het misschien mogelijk, dat iedere buitenlander, die geen ruk te maken heeft met onze historie en cultuur en waarvan zijn of haar voorouders in geen enkel opzicht hebben bijgedragen tot de geschiedenis van ons land, zich voortaan bezig gaat houden met het verleden van de armzalige gebieden, waaruit zij stammen en zich onthoudt van enig commentaar betreffende ons verleden?

Nederlanders zijn rationeel genoeg om de eigen historie te beoordelen en ik kan me nauwelijks voorstellen, dat er ooit een Nederlander als Minister van Cultuur zal worden aangesteld in Turkije, die even de barbaarse daden van de Ottomanen op gaat sommen, in China de Keizer-dynastiëen vervloekt of in Italië het Colloseum laat slopen, omdat de Romeinen ook niet van die lieverdjes waren.

:mad::mad::mad:

Mocht onze historie verdwijnen, dan hebben we gelukkig de baarden nog!

Bekijk bijlage 13063

Bij de weg: een schilderij uit de Gouden Eeuw. :)
Kijk, dat vertellen ze niet in de krant of bij het NOS journaal bij de berichtgeving over de afschaffing van de naam "De Gouden Eeuw".:(:confused::eek:
Voortaan noem ik het "Onze Gouden Eeuw"(Y)
 
Banner image
Top