Het grote frustratie topic

Hartenheer

Zware baard
Ik vind taal een heel moeilijk ding omdat ik er weinig gevoel voor heb.:(
Maar door de tijd heen heb ik geleerd dat als je je tekst nog eens rustig doorleest je er toch heel wat fouten uit kan halen.:)
Ik heb ook wel eens te maken gehad met taalpuristen en ervaren dat zij zelf ook fouten maken (lachen):D.

Hier hetzelfde.
Kon goed leren, maar waar een ander een talenknobbel heeft zit bij mij een kuil :oops::rolleyes::D
 

zenn

Zware baard
Lieve bozebakkebaarden, dat 'k jullie een keer gefade hebt betekent niet dat ik dat bij jullie zal blijven doen...
Dus nu ff naar de richting van de kam luisteren, want jullie lijken wel een joodsepijpenkrul in een golfslagbad! :confused::mad:
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
Geen moeite met taal, opgevoed in Limburgs, en dan ook nog in een plaatselijke variant, ieder dorp heeft hier weer andere woorden en klanken..., Nederlands kwam uiteraard vanaf de kleuterschool erbij, Frans van vaderskant, Duits want vlak aan de grens, Engels geen probleem op school, Poco Espanol want daar kom ik veel (heb er familie en een tweede woning).
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Ik heb ok geen möjte met taal. Wie sprekt hier int oost'n vleuent twents, dus a'j went bint plat te proat'n heuv ie 't veur mie nie te loat' n. En hoal die bekakte r moar achterwege want anders krie'j een lik an de bek en dat veul ie wa!

En dis natuurl'k een grappie...
 

zenn

Zware baard
Net een verjaardag gehad van m'n neefje... Kan er nix aan doen, maar vindt het echt verschrikkelijk; kinderen.
'k snap niet dat mensen die 'dingen' nemen; ze zijn plakkerig, schreeuwerig, aandachtvragend, vies, gewoonweg bah. :confused:
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb ok geen möjte met taal. Wie sprekt hier int oost'n vleuent twents, dus a'j went bint plat te proat'n heuv ie 't veur mie nie te loat' n. En hoal die bekakte r moar achterwege want anders krie'j een lik an de bek en dat veul ie wa!

En dis natuurl'k een grappie...
:D:D
Heb het altijd als een zegen gezien, van kleins af aan veel gevoel voor klanken en switchen.
Daarbij kwam vroeger nog eens drie soorten geld in de portemonnee, Duitsland 10 minuten, België 5 minuten...
Er zijn hele (werk)dagen dat ik totaal geen ABN spreek, hier worden hele hypotheken, verzekeringen, bankzaken etc in dialect afgesloten ( het mondelinge stuk dan althans ) niet kapot te krijgen!
[DOUBLEPOST=1567884440][/DOUBLEPOST]
Net een verjaardag gehad van m'n neefje... Kan er nix aan doen, maar vindt het echt verschrikkelijk; kinderen.
'k snap niet dat mensen die 'dingen' nemen; ze zijn plakkerig, schreeuwerig, aandachtvragend, vies, gewoonweg bah. :confused:
Heerlijk dit, nooit durven uitspreken, (Y)(Y)
 

Ardjan

Baardaap
Net een verjaardag gehad van m'n neefje... Kan er nix aan doen, maar vindt het echt verschrikkelijk; kinderen.
'k snap niet dat mensen die 'dingen' nemen; ze zijn plakkerig, schreeuwerig, aandachtvragend, vies, gewoonweg bah. :confused:
Hahaha, 'k moet even héél erg lachen! :):D
 
P

Pellie

Guest
Net een verjaardag gehad van m'n neefje... Kan er nix aan doen, maar vindt het echt verschrikkelijk; kinderen.
'k snap niet dat mensen die 'dingen' nemen; ze zijn plakkerig, schreeuwerig, aandachtvragend, vies, gewoonweg bah. :confused:
Haha, je was zelf vroeger ook plakkerig, schreeuwerig, aandachtvragend, vies en gewoonweg bah! :D
 

zenn

Zware baard
Nou 'k ben zelf gewoon van 1000x mijn handen wassen op een dag enzow... begrijp je, lichtelijk smetvrees. :oops:
En dan heb je van die ouders die laten hun koter dan rondlopen met zow'n vies gezicht... ielgh, kriebels krijg 'k ervan. :confused:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welnee joh, vroeger was je zelf ook zo en van poep, kots, snot en straatvuil bouwen ze een natuurlijke weerstand op en dan worden het grote mensen en dan nemen ze kinderen en het mannelijk deel een baard en die komt dan weer vol te zitten met poep, kots, snot en straatvuil en daar kunnen ze dan tegen.
 

Texman

Koning Baard
Net een verjaardag gehad van m'n neefje... Kan er nix aan doen, maar vindt het echt verschrikkelijk; kinderen.
'k snap niet dat mensen die 'dingen' nemen; ze zijn plakkerig, schreeuwerig, aandachtvragend, vies, gewoonweg bah. :confused:
Kinderverjaardagen vindt ik ook vreselijk het zijn niet alleen de kinderen maar ook de volwassenen die al het mogelijk doen om de aandacht van een kind te krijgen.
En dan vinden ze het gek dat de kinderen zo druk zijn :confused:.
 

Laurent1965

Zware baard
Veel kinderen worden tegenwoordig over het paard gegooid, ipv erop gezet.
Hoeven maar te kikken en krijgen het, begint al als baby, en op latere leeftijd een auto, vaak zelfs een huis van ouders en/of een stevige financiele borgstelling.
Heb ik nooit gehad, heb overal zelf voor moeten werken, thank god..!
Gevolg is door en door verwende nesten die denken ALLES van anderen gedaan te krijgen zonder iets er zelf voor te hoeven doen of ook maar een greintje respect voor anderen te hoeven tonen, want zij zijn immers het middelpunt,
GATVER!!!, uitzonderingen daargelaten..., want die zijn er gelukkig toch nog, al moet je ze zoeken!

Gelukkig ben ik uit de kinderverjaardagen, bij broers komen nu de kleinkinderen, hou ik me niet aan op, zou niet weten wat ik zou moeten geven, 20-30 Euro lachen ze om....., zijn (de ouders) ook nog beledigd..., niks is goed genoeg, ik blijf er weg.

Ik kreeg vroeger ooit 5 gulden van mijn peetoom met mijn H Communie, moest ik jaren aanhoren, en nee, ik kom echt niet uit een arm gezin. er moest gewoon gewerkt worden voor de centen.
Ik weet het nu zelfs nog, dit was 1972, 47 jaar geleden..., MOOIE TIJD:)
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik moet ineens denken aan een of ander kakwijf, dat kortgeleden in een televisie-interview verscheen, dat handelde over kinder-parties gehouden ter ere van hun verjaardagen.
De dame in kwestie gaf een tuinfeest voor haar dochter, die VIER jaar was geworden en een pony als één van de cadeau's had gekregen. Toen een vriendin van haar met een splinternieuwe iPhone aan kwam zetten was het feest direct een knaller.

…4 jaar en een iPhone? :rolleyes:
 

Laurent1965

Zware baard
Ik moet ineens denken aan een of ander kakwijf, dat kortgeleden in een televisie-interview verscheen, dat handelde over kinder-parties gehouden ter ere van hun verjaardagen.
De dame in kwestie gaf een tuinfeest voor haar dochter, die VIER jaar was geworden en een pony als één van de cadeau's had gekregen. Toen een vriendin van haar met een splinternieuwe iPhone aan kwam zetten was het feest direct een knaller.

…4 jaar en een iPhone? :rolleyes:
Dit bedoel ik dus..., wat voor karakter kweek je dan??? :eek::mad:
Geef dan een houten treintje, een pop of een blokkendoos, antieke gedachten?? Nou en...
Ik ken iemand die het zo doet met haar kinderen, ook streng gelimiteerd op internet, en aandacht voor de natuur, zijn veel socialere kinderen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Waar gebeurd verhaal!
Ik was uitgenodigd op het verjaardagsfeest van een van de vadsige zonen van een financieel welbemiddelde industrieel. De zoon werd twintig en verhaalde mij over zijn door hem ontvangen presentjes: een geheel verzorgd weekend op een golf-club in Zuid-Afrika, een horloge van €300.000,00 (jawel, u leest dit correct), dat zodanig was volgepropt met diamanten, dat het oogde als een goedkoop uurwerk, dat men op een kermis kan winnen en ga zo maar door.
Buiten het afgehuurde feestlokaal stond in de sneeuw geregeld een grote zwarte wagen te starten, die de motor dan enige tijd liet draaien om deze daarna weer uit te zetten. Ik maakte de jarige hier attent op, die onaangedaan meldde, dat dit zijn chauffeur betrof, die het koud kreeg in het voertuig en op deze wijze de kachel even liet werken.
Ik vroeg, waarom de chauffeur dan niet gewoon naar binnen werd gehaald, wat me kwam te staan op een zeer afkeurenswaardige blik en het gesprek was direct ten einde.

…ik heb mijn jas gepakt, ben nog een sigaretje met de chauffeur gaan roken en ben huiswaarts gegaan.
 

Texman

Koning Baard
Ik moet ineens denken aan een of ander kakwijf, dat kortgeleden in een televisie-interview verscheen, dat handelde over kinder-parties gehouden ter ere van hun verjaardagen.
De dame in kwestie gaf een tuinfeest voor haar dochter, die VIER jaar was geworden en een pony als één van de cadeau's had gekregen. Toen een vriendin van haar met een splinternieuwe iPhone aan kwam zetten was het feest direct een knaller.

…4 jaar en een iPhone? :rolleyes:
Het is weerzinwekkend en decadent gedrag:eek:
 

Laurent1965

Zware baard
Het is weerzinwekkend en decadent gedrag:eek:
Helemaal mee eens, en ze beseffen niet dat ze hun kinderen zo helemaal verkloten qua karakter, zoniet worden deze nog erger dan hun k.touders...!
Ze zullen er misschien maatschappelijk wel komen, er is geld voor studie en ze worden aan alle kanten "gepamperd", als mens zijn het echter meestal grote nullen, waardeloze karakters!
 
Banner image
Top