Het foto topic...; kom er ook even een delen!

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Mijn buurman heeft vandaag onbedaarlijk gelachen om de opmerking "in je dromen" van @Hartenheer .
Toen ik hem vroeg, waar de pret vandaan kwam vertelde hij me het verhaal, dat ik me slechts zeer vaag herinnerde, maar bij hem goed was binnen gekomen en bijgebleven.

We schijnen ooit ieder in onze eigen tuin vanover het hek met elkaar hebben te staan babbelen tot ik op een gegeven moment tegen hem zei: ' Leuk, maar ik ga me nu weer bezig houden met Ilse de Lange', waarop hij zei: 'In je dromen'.
'Nee, in mijn badkamer, want daar is ze nu', antwoordde ik en ben naar binnen gewandeld.
:)

image.jpeg
 

Boudi

Baard
Mijn buurman heeft vandaag onbedaarlijk gelachen om de opmerking "in je dromen" van @Hartenheer .
Toen ik hem vroeg, waar de pret vandaan kwam vertelde hij me het verhaal, dat ik me slechts zeer vaag herinnerde, maar bij hem goed was binnen gekomen en bijgebleven.

We schijnen ooit ieder in onze eigen tuin vanover het hek met elkaar hebben te staan babbelen tot ik op een gegeven moment tegen hem zei: ' Leuk, maar ik ga me nu weer bezig houden met Ilse de Lange', waarop hij zei: 'In je dromen'.
'Nee, in mijn badkamer, want daar is ze nu', antwoordde ik en ben naar binnen gewandeld.
:)

Bekijk bijlage 15909

Mooi verhaal, erg mooie foto!
 

Jofa

Baard
Mijn buurman heeft vandaag onbedaarlijk gelachen om de opmerking "in je dromen" van @Hartenheer .
Toen ik hem vroeg, waar de pret vandaan kwam vertelde hij me het verhaal, dat ik me slechts zeer vaag herinnerde, maar bij hem goed was binnen gekomen en bijgebleven.

We schijnen ooit ieder in onze eigen tuin vanover het hek met elkaar hebben te staan babbelen tot ik op een gegeven moment tegen hem zei: ' Leuk, maar ik ga me nu weer bezig houden met Ilse de Lange', waarop hij zei: 'In je dromen'.
'Nee, in mijn badkamer, want daar is ze nu', antwoordde ik en ben naar binnen gewandeld.
:)

Bekijk bijlage 15909

Het is een prachtige vrouw. Ik had ilse er niet in herkent. Misschien omdat het in zwart wit is. Ben ik toch benieuwd naar jullie band, was/is deze dan zakelijk vanwege jou vakmanschap als fotograaf? Of relationeel? Of misschien familiar?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het is een prachtige vrouw. Ik had ilse er niet in herkent. Misschien omdat het in zwart wit is. Ben ik toch benieuwd naar jullie band, was/is deze dan zakelijk vanwege jou vakmanschap als fotograaf? Of relationeel? Of misschien familiar?
Dat ga ik natuurlijk nooit wereldkundig maken en je zult mijn memoires af moeten wachten.;)
Ga er maar vanuit, dat ik geen saai leven heb gehad tot nu toe.:)

…en om dan nog maar enige vragen op te roepen en voor de vrouwenbewonderaars: Laura Fygi.

image.jpeg
 

Joep

Zware baard
Dis is niet persé een hele mooie foto, maar het gaat hier meer om het moment. Ik had ook geen goede camera bij me, dus met mobiel geschoten.
Tijdens een middag wandeling met mijn middelste dochter bij ons in het park kwamen we dit nest tegen van de Bonte Specht. Die zitten hier veel bij ons in het park, maar een nest had ik nog niet gezien, althans niet in mijn woonplaats. Vader, moeder en ja, als je goed kijkt ook kuiken.

p.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je hebt gelijk @Mrgourmet er moet wel tempo in blijven. Ik liep even niet mee in de pas, dus hierbij een plaatje met een verhaal.

Ik moest een fotoshoot doen en had in de daarvoor bestemde studio bij binnenkomst mijn kostuum uitgetrokken en opgehangen om me te kunnen kleden in een afgeragde legerbroek en T-shirt, zodat ik me vrijer kon bewegen.
Na zo'n twee uur fotograferen werd er een pauze ingelast om te eten en drinken. Ik liep een tweede studioruimte binnen en één van de modellen had geen badjas kunnen vinden en voor het gemak maar even mijn broek en overhemd geleend om in uit te rusten.
Ik maakte een snelle shot en dat was dat…dacht ik.

Maanden later heb ik dat model over laten vliegen naar Parijs zonder haar de reden mee te delen.
De opdrachtgever, een vooraanstaand parfummerk, had deze foto uitgekozen voor marketing-promotie.
Ik haalde de dame op van het vliegveld en op het moment, dat we Parijs binnenreden zag zij zichzelf in het zeer groot afgebeeld op billboards, in metro-stations, op stadsbussen en op reclame-zuilen.
Aangezien ik altijd een afspraak maak met mijn modellen, dat ze meedelen in de gemaakte winst kon ik haar in de wagen nog een flink gevulde envelop met bankbiljetten overhandigen.
Ze heeft een week lang in de Franse hoofdstad mogen bivakkeren, party's bezocht, haar carrière uit kunnen breiden en nu na een kleine twintig jaar hebben we nog geregeld contact om op de hoogte te blijven hoe onze levens verlopen.

De titel van de foto is dan ook Intermission oftewel Pauze.


image.jpeg
 
Banner image
Top