Het foto topic...; kom er ook even een delen!

Gisteren bij een vriendin op bezoek geweest en eens haar hond mogen fotograferen..
Dieren fotograferen is nog altijd iets anders als straat en landschapsfotografie ..
Gelukkig werkte Zappy goed mee !


244498212_4398482960199899_4451187714191284904_n.jpg
 

Daaf

Baard
Goed gelukt, dieren zijn zo lastig!

Ik maak honderden foto's van mijn hond tijdens het wandelen enzo, en ben als een kind zo blij als er dan één is die het delen waard is :D

IMG-20210907-141351-Bokeh-01-1.jpg
 
Goed gelukt, dieren zijn zo lastig!

Ik maak honderden foto's van mijn hond tijdens het wandelen enzo, en ben als een kind zo blij als er dan één is die het delen waard is :D

IMG-20210907-141351-Bokeh-01-1.jpg
Prachtige hond ! Vindt dat wel leuk om zo eens wat dieren te fotograferen zou dat meer moeten doen maar dan steeds aan de eigenaar moeten gaan vragen of ik een foto mag nemen zie ik minder goed zitten ..
 

RBBP

Baard
Prachtige hond ! Vindt dat wel leuk om zo eens wat dieren te fotograferen zou dat meer moeten doen maar dan steeds aan de eigenaar moeten gaan vragen of ik een foto mag nemen zie ik minder goed zitten ..

9 van de 10 mensen vinden het totaal geen probleem wanneer hun hond op de plaat wordt gelegd.
Als je naar een losloop gebied gaat is die drempel ook minder hoog.
Ik heb het zelf ook lang gedaan en de ervaring is dat er vaker een leuk gesprek uit ontstaat en de mensen zelf bereidwillig zijn de hond mooi te laten zitten/staan/springen.
Vind je het alsnog eng, dan gewoon met een 70/300 lens fotograferen, kun je op afstand mooie fotoś schieten en met een grote zoom heb je vaak een mooie scherpte/diepte bij dit soort fotografie.

Kleine kanttekening: denk aan je apparatuur.
Als je op je knieën zit zijn het de brutaaltjes die met een noodgang op je af komen.
Tassen dicht houden wil nog wel eens schade voorkomen :p

No guts no glory.
 
Mooie foto @Daaf vindt ook goed dat je stuk landschap mee fotografeerd sommige maken fotos waar enkel wolken op te zien zijn maar ben daar zo geen fan van.. Wat is uw mening daarover? heb daar al diverse discussies over gelezen maar de meeste zeggen toch dat een foto toch iets meer inhoud moet hebben dan enkel wolken
 

Daaf

Baard
Ik deel jouw mening Red Flamingo. Hoe mooi wolken ook kunnen zijn, de essentie vind ik lastig te vangen. Dit zorgt naar mijn mening voor een mooier verhaal. Maar ieder natuurlijk zijn eigen mening (Y)
 
Banner image
Top