Help gespleten en gebroken haar!

HIm

Stoppelbaard
hoi allemaal!

Ik probeer al 2 keer mijn baard te late groeien. Na 3/4 cm krijg ik zo veel gebroken haartjes waarna mijn baard vol zit met witte puntjes. Tot 2x toe heb ik mijn baard weer korter gemaakt.

Vroeger nooit last van gehad.

Ik verzorg ze niet met olie op baard shampo en in het verleden ook nooit gedaan (toen ging het wel goed)

Ik wil mijn baard graag laten groeien maar op deze manier lukt het nooit.

Iemand tips of ook dezelfde ervaringen?
 

Weeble

Volle Baard
Kan het zijn dat je je baard wast met gewone shampoo? Zo ja, daar moet je dan onmiddellijk mee stoppen.
Ook kan ik je aanbevelen om toch baardolie te gaan gebruiken. Je baardharen hebben immers die voeding nodig.
 
Ik gebruik baardolie om te voorkomen dat de huid uitdroogt. Maar het klopt ook wat mijn bovenbuur hier zegt.
Baardolie verzorgd ook de wortels van de baardharen waardoor de baard sterker en gezonder groeit.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Baardzeep of een neutrale variant zoals Aleppo-zeep gebruiken zal zeker helpen.
Baardolie voor de noodzakelijke voeding van de haartjes en de huid.

In principe zou dan je problem grotendeels moeten opgelost geraken ;)
 

Texman

Koning Baard
Wat ik er nog aan toe kan voegen is:
Maximaal 3 maal in de week wassen met baardzeep en/of baardshampoo.
De overige dagen je baard alleen grondig uitspoelen.
Dit is van belang voor het intact houden van je huidvetten.(gezondheid van je huid).
Succes Texman:)>
 

HIm

Stoppelbaard
Bedankt voor alle tips, ik heb mijn baard vandaag getrimd en begin weer opnieuw!

Ook vandaag op zoek gegaan naar baard shampo en olie maar ik zie honderden producten. Wat kan ik nu het beste aanschaffen qua merk en samenstellingen?
 

drummer

Baard
Inderdaad, er is zoveel keuze in baardverzorgingsproducten dat het moeilijk is om een keuze te maken. Advies hierin geven is moeilijk, het is voor een groot deel aan jezelf wat je wilt qua merk, geur, werking van het product, enzovoorts.
Onder het kopje ''baardverzorging - verzorgingsproducten en ervaringen" op dit forum kun je wel veel info vinden wat je op weg kan helpen. Kijk maar eens rustig door.
Als je gaat shoppen op www.mijnbaard.nl zul je zien dat bij alle producten ook een duidelijke omschrijving staat, en reviews van gebruikers.
 

Texman

Koning Baard
Wat kan ik nu het beste aanschaffen qua merk en samenstellingen?

Ik sluit mijn aan bij het advies van "Drummer".
Ik zou in het begin niet te veel verschillende producten aanschaffen.
Baardshampoo of zeep en baardolie is voldoende pas als je baard langer wordt kan je gaan kijken naar producten die je erbij kunt gaan gebruiken zoals baardbalsem/wax.
Het eigen merk van "Mijn Baard.nl" lijkt mij een goede start omdat dit niet duur is en goed is van kwaliteit.
Als je het moeilijk vind om een geur te kiezen koop dan een geurloze variant van de baardolie.
Succes Texman:)>
Ps, Lees vooral ook de product reviews op mijn baard.nl daar kan je ook veel uit halen.
Je kan de jongens van mijn baard ook bellen voor advies.
 

Weeble

Volle Baard
Mocht je in de buurt zijn van een Holland & Barrett zaak (voorheen De Tuinen);
daar verkopen ze een eigen merk baardolie en je kunt er ook terecht voor Aleppo zeep(Y)
 

HIm

Stoppelbaard
Ik heb om te proberen baard olie gekocht bij de DM (duitsland). Hoe vaak moet ik deze gebruiken? Na het douchen, elke dag, om de dag en etc.
 

Weeble

Volle Baard
1 á 2x per dag een paar druppels (ongeveer een kwart pipet) is voldoende.
Olie in je hand druppelen, handen op elkaar wrijven en dan in je baard masseren.
Breng het s'ochtends na het wassen en s'avonds voor het naar bed gaan aan.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Mijn gevoel zegt dat het afhangt van de dikte en "smoothness" van de olie.
Maar wat Weeble zegt klopt wel ongeveer.. mijn baard is wat langer en maak mijn olie zelf..
Doe het meestal in de ochtend (en avond) gewoon voor de voeding.. half pipetje.. (van 10 ml flesje)
 

Otterguy

Stoppelbaard
Ik heb hetzelfde probleem gehad en op een gegeven moment heb ik een aantal dingen veranderd aan mijn routine. Ik ben iets meer baardolie gaan gebruiken en heb een betere (Wahl) trimmer gekocht. Mijn oude zorgde er volgens mij voor dat de haren niet netjes afgesneden werden (te weinig power), waardoor de puntjes heel ruw aanvoelden (waarschijnlijk begon het daar dan al met splijten). Nu voel/zie ik incidenteel nog een gespleten haartje en die knip ik dan gelijk bij dat punt af. Verder geen problemen meer.
 
Banner image
Top