MijnBaard.nl

Help. (Baard)trimmer of tondeuse?

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door Oranjeharig, 28 jun 2021.

1. Oranjeharig

Oranjeharig Stoppelbaard

Beste mensen,

Sinds ik een vrouwtje heb, vind ze dat ik mijn baard beter moet verzorgen, voorheen deed ik dit met een Philips tondeuse/trim ding die vrij snel leeg ging.

Ik heb nu zo'n baard, nu mijn Philips tondeuse/trim ding kapot is gegaan.

Wat raden jullie mij aan? Wat heb ik nodig om gewoon mijn "teleurstellende baard" toch netjes te kunnen verzorgen in ongeveer 3/4/5/6 mm.

Nog iets, ter aanvulling ik ben tevens kaal (van ellende), ik wil de contouren (als het zo heet) nabij mijn oor toch ook netjes kunnen afwerken met 3/2/1 mm ongeveer.

En natuurlijk om gelijk mijn snorhaar bij te werken (zonder het niet over mijn lip heen groeit).

Mijn budget ongv. 70 EUR.
    Dank jullie wel.

Bijgevoegde bestanden:

• image.png
      image.png
      Bestandsgrootte:
      608,2 KB
      Weergaven:
      67
    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
    Texman vindt dit leuk.
  2. Pellie

Pellie Guest

Ik zou een andere vrouw nemen die niet over je baard zeurt. Veel goedkoper denk ik :D

Nib85, RBBP, VolleBaardpuntNL en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Texman

Texman Koning Baard

berendgr en Pellie vinden dit leuk.
  4. Boof72

Boof72 Volle Baard

Waarom denken vrouwen altijd dat ze mannen kunnen veranderen??
    :D:D
    Het begint bij je baard , en daarna ......

Peter1960, Nib85, Carlstein11 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Kris1981

Kris1981 Baard

Ik heb zelf ook een vrouw die een baard niet fijn vindt...conclusie net als met een kind krijgen 9 maanden wennen en als het kind er is....denkt de vrouw niet meer terug aan alle ongemakken.....nou stel je voor 9 mnd voor je baard is ie al gegroeid tot en met en je vrouwtje kan langzamerhand er aan wennen....leuker kan ik het niet maken wel makkelijker

Peter1960, Carlstein11 en berendgr vinden dit leuk.
  6. Texman

Texman Koning Baard

Wat vrouwen niet weten is dat naarmate je baard langer wordt hij veel zachter aanvoelt en dus niet meer zo prikt.
    Het zou zomaar kunnen dat hij er dan niet meer af mag ;).
    Dus hou vol (Y)

7. Fox

Fox Volle Baard

Top idee (Y):)

Peter1960, Boof72, Carlstein11 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Jimmy16

Jimmy16 Baard

Mijn vrouw heeft lang gezeurd over het prikken, maar nu is ze helemaal mee.

Conclusie : gewoon geduld hebben en volhouden :cool:

Texman en Kris1981 vinden dit leuk.
  9. Voor zo'n korte stand is een baardtrimmer prima. De baardtrimmer met de langste stand die ik (destijds) had gevonden trimde tot 18 mm. Langer dan dat moet je wel overstappen op een tondeuse.

Kris1981 en Texman vinden dit leuk.
  10. Zwollenaar

Zwollenaar Zware baard

Omdat mijn vorige baardtrimmer naar de grote baardtrimmerhemel is verhuisd
    heb ik een andere aangeschaft.
    Het is een baardtrimmer 5 met nummer BT5240 van het merk Braun. En deze bevalt MIJ
    prima. Ik ben al jaren een gebruiker van baardtrimmers/tondeuse v/h merk Braun.
    Prijs €60,=.

Kris1981 vindt dit leuk.
  11. Kris1981

Kris1981 Baard

Ik heb zelf een Philips 9 serie met laser....maar die mag van mij er ook af...volgens mij gewoon weer een nieuw snufje van Philips....Braun had ik wel over gelezen....ga mij eens even verdiepen in deze tondeuse!

Texman en Zwollenaar vinden dit leuk.
  12. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

Gentlemen,

Ik blijf dit een lastig ding vinden. Ik had namelijk eerst een Remmington, maar heb deze breekbare, 'plastic-fantastic' gedumpt vanwege zijn oorverdovende, vrouwlief irriterende, honden en kids-wakker-makende kwaliteiten. Toen gezwicht voor het kapperskwaliteitsimago van Wahl, om erachter te komen dat de (zondermeer) solide metalen scheermeskop er bij teveel druk, wisselen van opzetkammetjes of verkeerde scheerhoek er telkens afdonderde.

Nu dit product (dat kennelijk enkel een hoog kwijliteitsgehalte had) vanochtend ook nog eens een flinke hap uit mijn zorgvuldig gecultiveerde Leonidas look veroorzaakte, besloot ik mij bij de zoektocht van #Oranjeharig aan te sluiten.

Vragen:
    • Een 2e Wahl vind ik riskant, of kan iemand een betere ervaring delen?
    • De genoemde Panasonic ER-GB80 Trimmer geeft me flashbacks van m'n oude Remmington. Maar misschien kan #Texman meer vertellen over het volume/de kwaliteit.
    • Wat betreft de Braun BT5240 die #Zwollenaar gebruikt: Zit die kop er strak op en schuif je dan het wieltje heen en weer om de juiste kam in mm in te stellen? En hoe is het volume/kwaliteit daarvan?
    • En de Philips 9 serie van #Kris1981: welk type is dat?
    Heeft iemand ervaring met de Philips Series 9000 BT9810/15? Daar schijnt een stalen kam op te zitten.

13. Texman

Texman Koning Baard

Ha @GoT2Beard,
    Ik heb de Panasonic ER-GB80 nu bijna een jaar en ben er erg tevreden mee.
    Het apparaat is erg solide en maakt geen lawaai (zacht gezoom) en wat ik ook erg fijn vind is dat je hem kan afspoelen onder de kraan (goed schoon te maken dus).
    Zoek je een precisie trimmer om de contouren van je baard een bepaald en strak model te geven dan is deze wat minder geschikt.

GoT2Beard vindt dit leuk.
  14. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

Heb ik wat aan: dank je.

De Wahl was wat dat betreft ook echt wel geschikt. Maar een alternatief vinden is lastig.

15. Boss

Boss Baard

Texman vindt dit leuk.
  16. PaulS

PaulS Stoppelbaard

Texman vindt dit leuk.
  17. Texman

Texman Koning Baard

Ik heb een van de voorgangers van dit model gehad met inderdaad een afzuigfunctie voor het baardhaar.
    Was een prima ding.

Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina