Bossman

Hebben jullie ook last van haaruitval?

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door JDillinger, 6 jun 2020.

1. JDillinger

JDillinger Baard

Hebben jullie toevallig ook last van haaruitval van de baard natuurlijk?

ik merk dat wanneer ik mijn baard kam of eraan zit ik toch best veel haartjes verlies zegmaar gerust een 20a30 per dag.

ProfessorMelchior, LuckyBasterd en Texman vinden dit leuk.
  2. Blokkie

Blokkie Baard

Jup sta er soms verbaasd van hoe veel ;)

ProfessorMelchior, Rothbeard62 en Texman vinden dit leuk.
  3. JDillinger

JDillinger Baard

Ja vond ik ook. Ik zal straks even proberen wat fotos van mijn baard te maken. :)>

4. zenn

zenn Zware baard

Ja, heb 'k soms soms ook last van. Kan verschillende oorzaken hebben; oa terminale lengte, er teveel aanzitten, te weinig hydratatie, irritatie van producten, maar ook veranderende weersinvloeden en stress.

5. Texman

Texman Koning Baard

Ja, ik vind zo af en toe wat haren in mijn borstel maar dat is normaal.
    @zenn noemt een aantal mogelijke oorzaken. Je kan kijken of 1 of meerdere oorzaken op jouw van toepassing is.
    Het kan ook zijn dat je je baard te ruw behandelt. B.v. door te hard borstelen en/of kammen laten baardharen eerder los.

6. zenn

zenn Zware baard

@Texman 'K heb gemerkt dat 'k slecht tegen producten met een geurtje kan, soms kan 'k het weleens niet laten... ;)
    Maar ben alweer terug bij geurloos, mbv @Carlstein11 's Angry Norwegian, en gaat merkbaar veel beter. :)

Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Rothbeard62

Rothbeard62 Baard

Natuurlijk, dat hebben we allemaal! Het verlies/vernieuwen van haren is een natuurlijk proces. @Texman heeft natuurlijk gelijk, je moet oppassen met kammen en borstelen, doe dit niet te agressief, want je kunt baardharen natuurlijk ook uittrekken. Verder is het belangrijk om goed voor je huid te zorgen, zo weinig mogelijk (agressieve) producten gebruiken en altijd goed in de gaten houden hoe je huid op bepaalde producten reageert. ;)(Y)

Carlstein11, ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  8. Texman

Texman Koning Baard

Zodra mijn HA producten op zijn moet ook ik wat anders gaan gebruiken. Ook ik ben ook niet zo van de geurtjes zeker als ze de hele dag blijven hangen dan hoeft het niet voor mij. Ik hoop echter dat mijn bestelling in de VS alsnog geleverd wordt.
    Ik heb ook ontdekt waarom het nu niet lukt. Kleine poststukken worden niet per vrachtvliegtuig verstuurd maar met passagiersvliegtuigen in het laadruim.
    En omdat die nog niet volop vliegen zal het nog wel even duren :confused:.

Carlstein11 en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  9. Boof72

Boof72 Volle Baard

Aha, is dat de reden dat mijn bestelling van Ali ook nog niet binnen is.
    Ik moet zeggen dat ik weinig haar uitval heb, of het valt mij niet op.
    Dat kan ook :)>

10. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

Herkenbaar.. soort borstel scheelt ook veel....

11. dusselbaard

dusselbaard Baard

Ik heb zo'n klein stug baardborsteltje maar vind dat toch niks. Een houten kam werkt wel prima. Eerst olie er in en kammen maar. De grote haarborstel van mevr dusselbaard werkt trouwens ook prima.
    En het helpt ook om er niet de hele dag aan te plukken. Hoe langer ik hem heb hoe minder ik er aan zit.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk

Laatst bewerkt: 9 jun 2020
    Texman en LuckyBasterd vinden dit leuk.
  12. JDillinger

JDillinger Baard

Even een fototje ongekamd.

ik heb inderdaad gemerkt, dat de soort kam heel erg scheelt. Ik heb liever een borstel waarvan de tanden verder uit elkaar staan, maar de uitval die blijft toch.

probeer mijn baard ook niet elke dag te wassen.

ik zal een foto maken van de hoeveelheid die ervan af komt. Na een kambeurt, dan hebben jullie een beeld.

Bijgevoegde bestanden:

13. Rothbeard62

Rothbeard62 Baard

Je baard ziet er toch echt mooi en gezond uit! Het is ook niet verstandig om je baard te vaak te wassen, en als je je baard wast, doe dat dan met een heel milde shampoo zonder chemische rotzooi erin. En: was je baard ook met niet te heet water, want dat droogt je huid erg uit!

Carlstein11 en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  14. JDillinger

JDillinger Baard

Dankjewel. Ik blijf het toch best veel haar vinden wat er vanaf komt. Dalijk blijft er niks meer over. Dit is wat er ongeveer vanaf komt per dag. Soms twee keer.

Bijgevoegde bestanden:

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  15. Mrgourmet

Mrgourmet Baard

Geen tot weinig last van.

16. Texman

Texman Koning Baard

Je mag je baard nooit te ruw borstelen of kammen dat kan namelijk ook haaruitval veroorzaken.
    Het is overigens niet verkeerd als er haren uitvallen want dat hoort bij de vernieuwingsproces van je haar.
    Dus maak je daar niet al te veel zorgen over.

17. JDillinger

JDillinger Baard

Dat is wel fijn om te horen indd.

maandag komt mijn nieuwe tondeuse binnen en dan gaan we de neklijn proberen aan te pakken. Uiteraard niet te hoog, maar ik ben bang dat ik het verpest

18. tijn

tijn Baard

Ik denk dat het met je haaruitval wel mee valt hoor. Ook het haar op je hoofd heeft daar last van.

19. Texman

Texman Koning Baard

Nog even een tip voor werken met de tondeuse, doe alles in hele kleine stapjes dan zie het effect en gaat het niet zo gauw mis.;)

20. JDillinger

JDillinger Baard

het is toch helaas mis gegaan. Heb er meer afgehaald dan. De bedoeling was. Ik wou eerst de uitspringende haren wegtrimmen. Alleen het is toch meer geworden, terwijl dat niet de bedoeling was.

Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina