Halslijn

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hoe vaak ik wel niet ergens iemand tegenkom met een ongelooflijk foute neklijn is beschamend vaak.

Veel mensen die voor het eerst een baardje laten staan pakken de neklijn veel te hoog. Die scheren de baard af vlak onder de kin of letterlijk op de kaak. Dit lijkt voor de spiegel heel wat, maar als zij naar opzij, omhoog of naar beneden kijken ziet dit er belachelijk uit. Een playmobil baard wil je niet!

Hoe 'moet' het dan wel?
Sommige baardmannen adviseren met je vingers te tellen vanaf je adamsappel oid. Maar aangezien niet ieder gezicht hetzelfde is, is dat natuurlijk complete onzin. Voor de één werkt het wel, voor de ander duidelijk niet.

Mijn advies is om de plooi tussen je hoofd en je nek op te zoeken. Geloof me, iedereen heeft deze. Zelfs als je een onderkin hebt waar je buurvrouw 'u' tegen zegt. Die plooi zit er wel.
Dat is simpelweg het punt waar je hoofd begint en je nek eindigt, of andersom.
Als je dit punt pakt, kun je gemakkelijk vanaf het midden een lijn langs je hoofd/nek naar achteren trekken. En daar heb je dan je perfecte neklijn.

Er zijn helaas zat barbiers die het ook fout doen en je als een playmobilpoppetje de straat op sturen. Let er maar s op. Op tv kom je ze ook veel tegen, de foute neklijnen.

Nou goed, ik hoop dat sommigen hier wat mee kunnen.
 

Sander

beards be like...
Hmm, ik houd gewoon de natuurlijke lijn aan (tot waar het gewoon vol is), de losse verdwaalde haren scheer ik gewoon weg. Toevallig (?) is dat twee vingers en ook precies de plooi. Misschien heb ik wel een perfect baardhoofd haha.

---edit---
Dit was overigens ook de lijn die de Turkse kapper aanhield met z'n klapmes.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Vaak eindigt de baard ook 'natuurlijk' ergens rond die plooi. Maar dat geldt niet voor iedereen. Bij mij gaat mijn baardgroei gewoon over in mijn borsthaar. ..
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij mij werd deze lijn de eerste keer bijgeschoren door de barbier en die heeft me gelukkig niet als een playmobilpoppetje naar huis gestuurd ;)

Nu zelf een beetje bij houden en maandelijks eens helemaal netjes laten maken bij de barbier.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dit is echt een totaal stomzinnig product!
Iedereen heeft een andere vorm van gezicht en ook een totaal verschillende structuur van huid en onderliggende spieren, waardoor je er niet zomaar een standaard stuk plastic op kunt plaatsen.
En zoals @Arjay in de eerste post al aanhaalde: je wilt er niet uitzien als een Playmobiel-poppetje. Bekijk de foto's hierboven even en oordeel zelf op welke speelgoedbaard dit lijkt.
 

Ardjan

Baardaap
Vandaag was er braderie in de plaats waar ik woon. Mooi weer; en 't was dan ook erg druk! Ook waren er veel baarden op de brad. Maar wat me opviel is, dat er toch zoveel mannen zijn die een baardje groeien met een foute, veel te hoge, halslijn! Echt ver-schrik-ke-lijk! :D:eek:

3.jpg

Er waren trouwens niet alleen mannen, maar ook aantrekkelijk dames; en dat maakte gelukkig heel veel goed! :D
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
image.jpeg
aangezien dit nog steeds een hedendaags probleem is....plaats ik dit topic maar even naar boven.


en voor wie geïnteresseerd is in dit hulpmiddeltje

https://m.nl.aliexpress.com/s/item/...c4-419c-bedf-5c57de44de0d&transAbTest=ae803_2

en voor minder dan €1


Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor de wanglijnen (hoog) al een tijdje zo'n geval (bovenstaand) gebruik, ligt bij de Action.
Deed lange tijd zonder en merkte dat ik ongemerkt steeds wat dieper ging, met als gevolg :mad::mad::mad::mad:etc!
Met dit ding, de ronde kant, voorkom ik dit.
Volg hem niet heel strak, puur voor het weghalen van die paar haartjes.

Maar iedereen is anders en wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken en andersom.
In ieder geval is het zo wel wat veiliger bijscheren. :)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Vandaag was er braderie in de plaats waar ik woon. Mooi weer; en 't was dan ook erg druk! Ook waren er veel baarden op de brad. Maar wat me opviel is, dat er toch zoveel mannen zijn die een baardje groeien met een foute, veel te hoge, halslijn! Echt ver-schrik-ke-lijk! :D:eek:

Bekijk bijlage 13068

Er waren trouwens niet alleen mannen, maar ook aantrekkelijk dames; en dat maakte gelukkig heel veel goed! :D
Ik heb collega’s zat die er zo bij lopen. Niet best! :confused::rolleyes:
 
Banner image
Top