Hallo, Beginnend baarddrager hier.

Drent

Stoppelbaard
Eerst voorstellen.
Mijn naam is Roel, en ik scheer me al ruim een maand niet meer.
Dit klinkt als een AA meeting, maar ik ben van plan om dit vol te houden dus graag enig advies van ervaringsdeskundigen.

De bedoeling is om uiteindelijk een dichte baard van ongeveer anderhalve centimeter te kweken.

Vóór de kerstdagen wil ik 'm toch een beetje netjes krijgen, dus vandaar de vragen.
- hoe kan ik het best mijn halslijn bepalen?
- is bijtrimmen op dit moment al handig of kan ik beter nog even wachten?

Vanwege mijn werk (vrachtwagenchauffeur) is het lastig om een dagelijkse routine op te bouwen mbt baard onderhoud.
De baardolie en borstel heb ik natuurlijk onder handbereik, maar verder is het behelpen.
Alle tips zijn welkom.

Laatst bewerkt:

Drent

Stoppelbaard
Dit is het huidige resultaat van mijn poging.

Bijlagen

• 20251128_114600.jpg
    20251128_114600.jpg
    609,4 KB · Weergaven: 12
  • 20251128_114606.jpg
    20251128_114606.jpg
    489,9 KB · Weergaven: 12
  • 20251128_114603.jpg
    20251128_114603.jpg
    555,5 KB · Weergaven: 12

SnorHans

Baard
Hiiiiii Roel (zoals in een AA-meeting),
welkom op het forum, en goede keuze om de baard te laten staan.

Als ik eerlijk ben, scheer ik mijn halslijn alleen maar aan de zijkanten—maar dat valt minder op omdat ik een langere kinbaard draag. Wat het trimmen betreft, zou je nog even wachten.

Texman

Koning Baard
Dit is het huidige resultaat van mijn poging.
Ha @Drent,
Welkom op ons leuke forum.
Je het een goede baardgroei want voor 1 maand niet scheren heb je al een aardige baard (Y)(Y)(Y).
Om te beginnen kan je je halslijn het beste 2 vingers boven je adamsappel begrenzen. De flanken van je baard laat je zo laag als je huidige baardlijn toelaat. Het zelfde geldt ook voor de wanglijn, deze mag recht zijn of iets gebogen. Voor de rest moet je er voor zorgen dat je baardlijnen zo strak mogelijk zijn.
Hierdoor toont je baard zich veel beter en ziet hij er ook niet slordig uit.
Je baard trimmen zou ik nu nog niet doen. 1 maal per week de lijnen strak maken is voorlopig voldoende.
Hou ons maar op de hoogte.
Groet Texman :)>

Banner image