Haarzeep Borssenburg

zenn

Zware baard
Zat een beetje te googlen naar lokale bedrijfjes en kwam Zeepziederij Borssenburg tegen.

Haarzeep-slider2.jpg


Die diverse soorten handgemaakte haarzeep verkopen met de volgende ingrediënten; amandelolie, castorolie, cacaoboter, kokosolie, olijfolie, arganolie, rozenwater, witte argiletz klei, rijstmeel & etherische olie (geur). Welke mij doen denken aan de zepen van HA.
Met een prijs van €6,50 per blok van 95 gram en gratis verzonden bij een bestelling van meer dan €20,-.

Wellicht een interessant product voor ons baardmannen?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een uitgebreid assortiment zepen, zowel de lichaams- als de baardzepen, die er appetijtelijk uitzien.
Mooie presentatie, alhoewel ik wat moeite heb met de vermelding 'sinds 1583' op de verpakking, als ze in 2016 gestart zijn.
De ingrediënten lijken puur en de kleuren van de blokken zeep lijken natuurlijk, dus ik ga de Borssenburgers eens benaderen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zojuist een zeer leuk en geanimeerd gesprek gahad met Emma, eigenaresse van Zeepziederij Borssenburg, en de zeepjes zijn onderweg, dus zeer binnenkort de ervaringen hiermee.

Ik ben ook direct gerustgesteld om uit mijn paniekaanval te komen tijdens het gesprek met de informatie, dat de marketing en visuele deel van Zeepziedrij Borssenburg wordt verzorgd door een Rotterdammer. :D
 

Boof72

Volle Baard
Klinkt goed en ziet er goed uit.
Zal de beoordeling ff afwachten maar zit er wel aan te denken om wat anders te gaan gebruiken dan de Aleppo zeep.

Het "droge" gevoel na gebruik kan ik maar niet aan wennen.
En las dat meerdere mensen dit gevoel hebben.
Het lijkt wel of ieder beetje"vet" wat in je haar of op je huid zit er vanaf gewassen wordt met de Aleppo zeep.

Ik heb 2 verschillende stukken zeep, dacht eerst dat het aan het ene blok lag, maar ze hebben het beide.
Dus die vlieger ging niet op.
 

zenn

Zware baard
@ProfessorMelchior Goed bezig, gelukkig ben je weer bij je positieven... ben benieuwd! 'K vind die 'ouderwetse' stijl leuk, houdt ik wel van.
'K zie al een 'baardaap' -special- voor me, met een vrolijke man die lachend zijn baard in staat te zepen... :D

@Boof72 daar had 'k ook last van en ben daarom overgestapt op 'Aleppo Haarzeep', zitten wat meer oliën in.
Evengoed de 'Aleppo' geur, maar geen last meer van dat 'droge' trekkende gevoel. ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bij mij persoonlijk werkt de Aleppo-zeep fantastisch, maar ieders huid en haar verschilt natuurlijk.
In zoverre ik uit het gesprek van vandaag begrepen heb zit er meer olie en cacaoboter in deze zeepjes verwerkt.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De stukken zeep van ZZZ ( @zenn zeep ziederij ) zijn aangekomen!

image.jpeg

Visueel ziet het er aantrekkelijk uit. Ieder stuk zeep verpakt in gewaxt papier met daar omheen een stemmig papieren wikkel.
Ieder verschillend stuk zeep heeft een zwakke aangename geur, dat duidt op de afwezigheid van toegevoegde chemische parfum.

Iedere versie bestaat uit een basis van olijfolie, kokosolie, cacaoboter, amandelolie, shea butter, castorolie, arganolie en rozenwater met een toevoeging van argiletz-klei en rijstmeel en is als lichaams- en haar-zeep te gebruiken.
De cacaoboter-zeep is een volschuimende haarzeep met etherische olie ingrediënten als patchouli, ylang ylang en pompelmoes.
De munt-zeep heeft als etherische olie ingrediënten munt en bergamot en de zeep geeft een verkoelende werking.
De rozemarijn-zeep heeft rozemarijn en bergamot als etherische olie ingrediënten en verhelpt roos en droge huid.
De kamille-zeep helpt tegen een geïrriteerde huid en kriebelbaard en bevat kamille- en bergamot-etherische olie.

Ik zal gefaseerd verslag gaan doen over de bevindingen om een evenwichtig beeld uit te kunnen brengen.
Helaas heb ik de maandelijkse douchebeurt en baardwas-routine net achter de rug, dus jullie zullen geduld moeten hebben voor de resultaten.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het eerste stuk zeep Rozemarijn is in gebruik genomen!
Goed handzaam formaat, aangename geur en het schuimt als een waanzinnige; een ware schuim-party voor de baard.
Één keer zepen is voldoende voor een van olie- en balsem-gereinigde baard, dus de zeep is spaarzaam in gebruik.
De geur blijft latent aanwezig en de baard en huid voelen prettig aan.
(Houten zeephouder van Najel)

image.jpeg
 
Banner image
Top