Haargroeifases

Dag heren,

Is er iemand die kort en krachtig kan uitleggen hoe het nou zit met de fases van haargroei, uiteraard voor de baard.

Wat ik er van begrijp is dat de cyclus uit 3 fases bestaat: groei, overgang en rust. Maar heeft 1 van deze fases ook invloed op het stimuleren van haargroei uit "nieuwe" haarzakjes?

Of met andere woorden: stel ik laat m'n baard 1 jaar onaangetast groeien, zou ik dan meer actieve haarzakjes hebben dan als ik m'n baard een jaar zou trimmen?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Scheren en/of trimmen heeft op zich geen enkel effect op meer haargroei. Dat is een mythe ;)
Meer resultaat (dus langere baard) krijg je enkel met geduldig wachten en niet te veel knippen :)>

Genetische aanleg wil ook wel wat helpen :cool:
 
Scheren en/of trimmen heeft op zich geen enkel effect op meer haargroei. Dat is een mythe ;)
Meer resultaat (dus langere baard) krijg je enkel met geduldig wachten en niet te veel knippen :)>

Genetische aanleg wil ook wel wat helpen :cool:
Dank je! Ik weet dat dat een mythe is dat het scheren meer haargroei zou stimuleren. Ik bedoelde eigenlijk of dat het juist laten uitgroeien van het haar, en het haar door de volledige cyclus van groei laten gaan voor extra stimulatie zou zorgen voor meer haargroei. Maar volgens mij staat het laten groeien van haar los van stimulatie van nieuwe haargroei.
 
Haar groeit gemiddeld 1 cm per maand. Op deze manier kan je in ieder geval voor je hoofdhaar berekenen hoe lang je je haar moet laten groeien voor een bepaald resultaat. Een baard groeit gemiddeld met ½ inch (1,27 cm per maand). Met de cycli ben ik niet bekend. Ik denk dan ook niet dat er meer haarzakjes ontstaan als je niet scheert of trimt. De haarzakjes zijn voornamelijk genetisch bepaald.
 
Haar groeit gemiddeld 1 cm per maand. Op deze manier kan je in ieder geval voor je hoofdhaar berekenen hoe lang je je haar moet laten groeien voor een bepaald resultaat. Een baard groeit gemiddeld met ½ inch (1,27 cm per maand). Met de cycli ben ik niet bekend. Ik denk dan ook niet dat er meer haarzakjes ontstaan als je niet scheert of trimt. De haarzakjes zijn voornamelijk genetisch bepaald.
Bedankt! Volgens mij heb je inderdaad gelijk.

Ik vond het opvallend dat bij sommige van die "succes" verhalen dat men met een patchy beard begint, en tijdens het laten groeien van de baard de patches ook ingevuld worden door nieuwe haarzakjes. Vroeg me af of er een correlatie zat tussen het laten groeien van de baard en het invullen van de patches d.m.v. nieuwe haarzakjes (en dus niet alleen dat de patches ingevuld worden doordat de lengte van de baard ook groeit).

Maar dat zal inderdaad genetisch bepaald zijn.
 
Bedankt! Volgens mij heb je inderdaad gelijk.

Ik vond het opvallend dat bij sommige van die "succes" verhalen dat men met een patchy beard begint, en tijdens het laten groeien van de baard de patches ook ingevuld worden door nieuwe haarzakjes. Vroeg me af of er een correlatie zat tussen het laten groeien van de baard en het invullen van de patches d.m.v. nieuwe haarzakjes (en dus niet alleen dat de patches ingevuld worden doordat de lengte van de baard ook groeit).

Maar dat zal inderdaad genetisch bepaald zijn.

Mijn ervaring is dat 'patches' te maken hebben met 2 dingen: niet lang genoeg laten uitgroeien of simpelweg het ontbreken van haarzakjes. Ze kunnen natuurlijk wel enigszins opgevuld worden door de langere haren eromheen.
 
Banner image
Top