Groentje

Jef

Baard
Sowieso bij je kaakhoeken laten zakken! En dan 1 (hooguit 2) vingers boven je adamsappel aanhouden! Wordt de baard wat langer, dan kun je onder de kaak gewoon mee laten groeien!
Laat over een paar weken even een foto zien, dan kijken we met je mee!
Succes en beard on! :)>(Y)
Hallo Ardjan, dank je voor de tips! dit ga ik zeker toepassen. Ik laat binnen een paar weken nieuwe foto's zien van mijn baardreis!
 

Peter1971

Baard
Dank je wel Ardjan en Freerider en Peter1971 en Hans!
[DOUBLEPOST=1549874813][/DOUBLEPOST]Dank je voor de tip om de halslijn te laten zakken Ardjan. En tot hoever moet ik de halslijn nu scheren 2 á 3 cm lager?
[DOUBLEPOST=1549875297][/DOUBLEPOST]Hallo Freerider voor de Snor ben ik eens op het web aan kijken geweest. En er staan heel veel mooie snorren op. Maar ik was aan het denken om mijn snor toch bij te trimmen tot mijn baard goed vol groeit is... ook veel mooie baarden gezien. Maar ik wil eerst eens zien hoe mijn baard is volgroeit na een een maand of 5 á 6. Ik weet niet of ik stijf haar heb of met veel krul erin of niet goed dekkend... En aan de hand van baard bekijken welke baard er bij mij past...
ik ondervind zelf dat de snor veel langer nodig heeft om vol te groeien dan de baard in kwestie.. ik zou hem niet te veel kortwieken.,, "de natuur brengt tijd in balans"..laat de zandloper zijn werk doen.
 

Jef

Baard
ik ondervind zelf dat de snor veel langer nodig heeft om vol te groeien dan de baard in kwestie.. ik zou hem niet te veel kortwieken.,, "de natuur brengt tijd in balans"..laat de zandloper zijn werk doen.
Ik heb alleen maar schrik dat ik er s'morgens te veel tijd in moet steken... Peter hoe lang ben jij bezig met je snor ? Moet ik in begin mijn snor bij trimmen of al direct laten groeien?:rolleyes:
 

Marc92

Baard
Ik heb alleen maar schrik dat ik er s'morgens te veel tijd in moet steken... Peter hoe lang ben jij bezig met je snor ? Moet ik in begin mijn snor bij trimmen of al direct laten groeien?:rolleyes:

Moet zeggen dat (ik persoonlijk) aan de snor weinig werk heb. Alleen wanneer het te lang wordt 1 keer per week de haren die over de lip groeien even bijwerken. Kan mooi in het weekend en dan kun je weer een weekje vooruit, misschien doordeweeks nog 1 keertje bijwerken als het sneller over je lip groeit en je dat irritant vind.
Ik zou zeggen, laat hem lekker meegroeien met je baard, en doe hetzelfde als bij je baard. Alleen de lijn boven je lip bijwerken, verder de natuur zijn werk laten doen;)
 

Peter1971

Baard
Ik heb alleen maar schrik dat ik er s'morgens te veel tijd in moet steken... Peter hoe lang ben jij bezig met je snor ? Moet ik in begin mijn snor bij trimmen of al direct laten groeien?:rolleyes:
ik zou het eerst laten groeien, de vervelende haartjes die niet bij dragen aan de vorm van de snor kan je natuurlijk verwijderen, ik besteed ongeveer 1minuut aan mijn snor maar ik draag hem dan ook in zijn natuurlijke vorm, wil je hem dwingen met balm en fohn trek er 15 minuten voor uit..de groei strekt zich niet voor niks ..kijk wat het probeert te doen!
 

Jef

Baard
ik zou het eerst laten groeien, de vervelende haartjes die niet bij dragen aan de vorm van de snor kan je natuurlijk verwijderen, ik besteed ongeveer 1minuut aan mijn snor maar ik draag hem dan ook in zijn natuurlijke vorm, wil je hem dwingen met balm en fohn trek er 15 minuten voor uit..de groei strekt zich niet voor niks ..kijk wat het probeert te doen!
Hallo Peter1971, ik ben zo wat aan het bekijken geweest op deze forum omtrent een beginnende Snor te laten groeien. Ik kan eigenlijk weinig van vinden hoe je best je Snor kan laten groeien, en wat bij trimmen en wat niet bij trimmen.
En wat doe juist aan je Snor in die 1 minuut tijd?
 

Peter1971

Baard
Hallo Peter1971, ik ben zo wat aan het bekijken geweest op deze forum omtrent een beginnende Snor te laten groeien. Ik kan eigenlijk weinig van vinden hoe je best je Snor kan laten groeien, en wat bij trimmen en wat niet bij trimmen.
En wat doe juist aan je Snor in die 1 minuut tijd?
Ha Jef, ..vervelend dat ik avonddienst had deze afgelopen week, waardoor ik op nachtelijke tijden mijn berichten moet posten..
wat het trimmen betreft,...mijn snor is nu 5 maand en begint voller te worden vooral in het midden boven de lip, waardoor je haartjes krijgt die kronkelen en of tegen je neus aan gaan kriebelen als je je mond beweegt, ,.die haartje dragen niet bij in de groei en stijl die je hanteert,...dus "zij" die de andere kant op groeien en kronkelen.. omhoog e.d voorzichtig afknippen met een klein schaartje.. daarna kam ik met een kam, met fijnen tanden, vanuit het midden van de lip naar de zijkanten ""belangrijk,..alleen de langere haren laten zich naar links en rechts bewegen ,..die dragen straks bij aan de lengte en dikte van je snor..met duim en wijsvinger til ik de snor nu links en rechts op om de kleine haartjes" de onderhaartjes dus" die recht naar beneden naar de bovenlip toegroeien af te knippen of scheren tot op de liplijn of hoger afhankelijk van jouw draagpatroon.
de 1 minuut kwestie.. ik gebruik snorwax en taft ..omdat taft vloeibaar is en snorwax wat meer fixeert, een combi van beide masseren tussen duim en wijsvinger en het vanuit het midden van de lip naar de uiteinden inmasseren voor "happy ending"...zoals jij de snor wilt dragen...kijk goed of je je baard kan ondersteunen met je snor of een gedeelte van je eventueel slecht behaarde wanglijn.
EEN KORTE UITLEG BLIJFT LASTIG VOOR MIJ.
 

Jef

Baard
Ha Jef, ..vervelend dat ik avonddienst had deze afgelopen week, waardoor ik op nachtelijke tijden mijn berichten moet posten..
wat het trimmen betreft,...mijn snor is nu 5 maand en begint voller te worden vooral in het midden boven de lip, waardoor je haartjes krijgt die kronkelen en of tegen je neus aan gaan kriebelen als je je mond beweegt, ,.die haartje dragen niet bij in de groei en stijl die je hanteert,...dus "zij" die de andere kant op groeien en kronkelen.. omhoog e.d voorzichtig afknippen met een klein schaartje.. daarna kam ik met een kam, met fijnen tanden, vanuit het midden van de lip naar de zijkanten ""belangrijk,..alleen de langere haren laten zich naar links en rechts bewegen ,..die dragen straks bij aan de lengte en dikte van je snor..met duim en wijsvinger til ik de snor nu links en rechts op om de kleine haartjes" de onderhaartjes dus" die recht naar beneden naar de bovenlip toegroeien af te knippen of scheren tot op de liplijn of hoger afhankelijk van jouw draagpatroon.
de 1 minuut kwestie.. ik gebruik snorwax en taft ..omdat taft vloeibaar is en snorwax wat meer fixeert, een combi van beide masseren tussen duim en wijsvinger en het vanuit het midden van de lip naar de uiteinden inmasseren voor "happy ending"...zoals jij de snor wilt dragen...kijk goed of je je baard kan ondersteunen met je snor of een gedeelte van je eventueel slecht behaarde wanglijn.
EEN KORTE UITLEG BLIJFT LASTIG VOOR MIJ.
Hoi Peter1971, bedankt om een goede omschrijving te geven in verband met het trimmen van je Snor. Ik vindt heel tof om een duidelijke goede beschrijving te krijgen, dus met iets langere uitleg snap ik wat me te doen staat;). Welke merk van kam en klein schaartje gebruik je hiervoor ?
[DOUBLEPOST=1550319806][/DOUBLEPOST]
Hoi Peter1971, bedankt om een goede omschrijving te geven in verband met het trimmen van je Snor. Ik vindt heel tof om een duidelijke goede beschrijving te krijgen, dus met iets langere uitleg snap ik wat me te doen staat;). Welke merk van kam en klein schaartje gebruik je hiervoor ?
Die taft das toch haar gel of niet? En welke nr. Gebruik je ?
 

Peter1971

Baard
Hoi Peter1971, bedankt om een goede omschrijving te geven in verband met het trimmen van je Snor. Ik vindt heel tof om een duidelijke goede beschrijving te krijgen, dus met iets langere uitleg snap ik wat me te doen staat;). Welke merk van kam en klein schaartje gebruik je hiervoor ?
[DOUBLEPOST=1550319806][/DOUBLEPOST]
Die taft das toch haar gel of niet? En welke nr. Gebruik je ?
Ik gebruik nr 4 ...maar ook dat is persoonlijk Jef..probeer rustig dingen uit, en ik gebruik gewoon een schaartje van de Etos..het is net als met darten, je kan wel dezelfde pijlen kopen als van Gerwen...maar dat wil niet zeggen dat je net zo goed gooit...het is een reis, neem je tijd, vergeet niet te genieten ondertussen, sleutel aan dingetjes, leer je haartype kennen en je style van dragen..
[DOUBLEPOST=1550340877][/DOUBLEPOST]
Ha @Peter1971 ,
Als je dingen goed wil uitleggen dan heb je vaak een lange uitleg nodig.
Je hoeft je hier niet voor te verontschuldigen want ik vind dat je dat heel goed doet.
Groet Texman:)>
dank je, inderdaad verbazingwekkend,..dat handelingen die voor jezelf zo vanzelfsprekend zijn... zo moeilijk zijn..om die helder te moeten uitleggen naar iemand.
 

Jef

Baard
het is een reis, neem je tijd, vergeet niet te genieten ondertussen, sleutel aan dingetjes, leer je haartype kennen en je style van dragen..
[DOUBLEPOST=1550350770][/DOUBLEPOST]Dat zijn mooie (baard)woorden...(Y)Natuurlijk ga ik genieten van baardreis:).
Toch ook rustig info over alles uit zoeken, hoe alles werkt. En natuurlijk werkt het voor één wel en voor de andere weer niet. :)>
 

Jef

Baard
Update na 2 weken...
3cb17237a8d54e5886fb4fd148440511.jpg
d955f3ba5b7119ab512c494d5c20787b.jpg
93036a1d025ce90af691fe58751bf95e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 

Jef

Baard
Ik heb mijn neklijn laten bij groeien gedurende 2 weken. Maar na mijn neklijn bij werken ziet hij er hetzelfde uit als 2 weken gelden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 

Jef

Baard
Mijn advies is om de plooi tussen je hoofd en je nek op te zoeken. Geloof me, iedereen heeft deze. Zelfs als je een onderkin hebt waar je buurvrouw 'u' tegen zegt. Die plooi zit er wel.
Dat is simpelweg het punt waar je hoofd begint en je nek eindigt, of andersom.
Als je dit punt pakt, kun je gemakkelijk vanaf het midden een lijn langs je hoofd/nek naar achteren trekken. En daar heb je dan je perfecte neklijn.

Ik heb dit advies van Arjay gevolgd de tekst hierboven.




Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 

Jef

Baard
Dit is een foto voor dat ik mijn neklijn heb bijgewerkt!
3d88a85dffc2f5b39d112be45b01582e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 

Jef

Baard
En dit is een foto na het bijwerken van mijn neklijn!
De nekplooi begint of eindigt daar waar ik mijn wijsvinger houd.
Ik ben ongeveer 1cm met mijn neklijn gezakt
8c9df5b8d3000b07ae060a1d11a7906c.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 
Banner image
Top