Going full beard

Smeetske

Baard
de snorharen opzij borstelen en daarbij hulp van een haardroger.
Dat zal moeilijk worden, wij hebben geen haardroger in huis :p.

Je hebt een mooie snor, ik zie dat de snor best wel lang is, wat is de bedoeling, wil je de snor in zijn geheel laten groeien? Of 2/3 lengte kort houden tot aan de bovenlip en dan de zijkanten laten groeien?
Dat weet ik eigenlijk nog niet. Net zoals met de rest van de baard laat ik het wat doen en zien waar we landen. Heb eigenlijk geen echt model/doel voor ogen.
 

Macx

Baardaap
Dat zal moeilijk worden, wij hebben geen haardroger in huis :p.


Dat weet ik eigenlijk nog niet. Net zoals met de rest van de baard laat ik het wat doen en zien waar we landen. Heb eigenlijk geen echt model/doel voor ogen.
Als je last krijgt van de snor met eten dan kun je de haren wat inkorten, gewoonlijk ongeveer 2/3 van de snor zodat de zijkanten door blijven groeien. Als je de haren wilt knippen of trimmen dan zijn er genoeg YT filmpjes om te zien hoe je dat kunt doen. Maar het is erg makkelijk om zelf te doen. Ik zal uitleggen hoe ik het doe. Ik borstel dan eerst de haren naar beneden zodat ze verticaal staan, dan zie je al dat ze flink over de bovenlip hangen, dan doe je je tanden op elkaar en doe een lachend gezicht trekken, dan pak je de schaar en knip vanuit het midden naar de zijkant de haren die dan over de lip vallen. Je stop ongeveer een cm voor het eind en zo doe je dat links en rechts. Zorg er in ieder geval voor dat je ongeveer een cm voor het eind stop zodat de zijkanten door kunnen groeien.
 

Smeetske

Baard
Eindelijk, na lang uitstellen nu toch maar een afspraak gemaakt bij de barbier.
Volgende week is het zover.

Eerlijk gezegd heb ik het vooral uitgesteld uit angst voor het onbekende. Ondanks dat ik op tram 4 zit, ben ik nog nooit in mijn leven bij een kapper laat staan barbier geweest. Maar heb zo veel mogelijk reviews gelezen en van daaruit mijn keuze gemaakt.
 

Texman

Koning Baard
Eindelijk, na lang uitstellen nu toch maar een afspraak gemaakt bij de barbier.
Volgende week is het zover.

Eerlijk gezegd heb ik het vooral uitgesteld uit angst voor het onbekende. Ondanks dat ik op tram 4 zit, ben ik nog nooit in mijn leven bij een kapper laat staan barbier geweest. Maar heb zo veel mogelijk reviews gelezen en van daaruit mijn keuze gemaakt.
Ha Smeetske,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen volgende week bij de barbier.
Sterkte Texman :)>
 

Smeetske

Baard
Deze avond voor deze eerste keer naar de barbier geweest, ik was ongelooflijk zenuwachtig maar wat een heerlijke ervaring.
Hij vroeg gelijk wat mijn wensen waren. Heb dan verteld dat het mijn eerste keer was en in dus niet goed wist hoe of wat, maar dat ik zeker niets van de lengte af wou.
Daarop kreeg ik eerst wat uitleg wat hij ging doen. Deze zijkanten bijwerken, er wat model in zetten en de springende haren bijwerken. Hij is dan zeer rustig en beheerst te werk gegaan, regelmatig vanop een afstand bekeken of links en rechts mooi in evenwicht was en beetje bij beetje getrimd.
Ik ga de volgende keer met plezier ,en dan ook zonder zenuwen, terug naar deze barbier.
Bekijk bijlage IMG20230314193647~2.jpgBekijk bijlage IMG20230314193650~2.jpg
 

Macx

Baardaap
Prachtig! Wat is de baard en de snor mooi geworden man! Ja, nu ben ik toch echt benieuwd hoe de baard zal zijn als ie nog langer wordt, ook de snor is prachtig, mooi in model geborsteld, en zo meteen als de snor langer wordt is het heel mooi als ie dan over de baard heen valt. Dat is heel mooi, ik probeer dat ook te realiseren. Lekker doorgaan Smeetske! Bedankt voor de mooie update(Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Smeetske,
Je hebt een hele goede barbier getroffen want je baard en je snor zijn heel goed bijgewerkt en zien er nu heel mooi uit (Y)(Y)(Y). Fantastisch dat het zo goed is bevallen.
De volgende keer ga je er nog meer van genieten ;)
Geniet ze, Texman :)>
 

Smeetske

Baard
Oeps een beetje laat, maaaaaar wat een pracht baard. En hij is nu vast nog mooierder ;) (Y)
Vanuit de hals is het geheel nu wat voller aan het worden, daardoor wordt het front een beetje minder doorzichtig. Al hebben die haren nog wel een paar centimeter in te halen. Denk daarom ook dat ik mijn baard bij het volgende barbierbezoek terug op deze lengte ga houden in de hoop dat daarna de inhaalbeweging klaar is.

Je ziet eruit als een baas! Mooi geworden!
Nu nog het loon krijgen van een baas (zonder de kopzorgen) en dan zijn we helemaal content. :p
 

Mischaa

Baard
Vanuit de hals is het geheel nu wat voller aan het worden, daardoor wordt het front een beetje minder doorzichtig. Al hebben die haren nog wel een paar centimeter in te halen. Denk daarom ook dat ik mijn baard bij het volgende barbierbezoek terug op deze lengte ga houden in de hoop dat daarna de inhaalbeweging klaar is.


Nu nog het loon krijgen van een baas (zonder de kopzorgen) en dan zijn we helemaal content. :p
ziet er steeds beter en beter uit!
 

Smeetske

Baard
Ja, dat vind ik ook en hij staat je heel goed, volgens mij ben je er erg blij mee (Y)(Y)(Y).
Het is dus geen een-dags baard ;)
Neen, het is zeker geen een-dags baard en ben er inderdaad erg blij mee.

Ik zou graag een update plaatsen gezien er weeral een 2-tal weken voorbij zijn, maar ik kan geen afbeeldingen meer toevoegen (of iets anders doen), alle knoppen in het berichtvenster staat grayed-out.

Ondertussen kan ik terug afbeeldingen toevoegen. Hierbij dus de huidige status.
De baard blijft rustig groeien, vooral de snor is flink groter geworden.

Ik vind het wel moeilijk om te weten wanneer een volgend bezoekje aan de barbier nodig is. De barbier zelf zei mij dat om de 5 à 6 weken gebruikelijk is.

IMG20230412085457-res.jpg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Neen, het is zeker geen een-dags baard en ben er inderdaad erg blij mee.

Ik zou graag een update plaatsen gezien er weeral een 2-tal weken voorbij zijn, maar ik kan geen afbeeldingen meer toevoegen (of iets anders doen), alle knoppen in het berichtvenster staat grayed-out.
Dat is jammer, ik had graag je baard weer eens willen aanschouwen. Ik denk dat het een klein probleempje is, log een keer uit en ga er weer fris in, kijken of dat helpt. Je weet nooit hé.
 
Banner image
Top