Going full beard

Smeetske

Baard
Hoi

Zoals ik al in mijn voorstelling gezet heb, ben ik tijdens de lockdown beginnen baarden uit luiheid. Dankzij positieve reacties dan de baard gehouden en alles op 1,5 à 2 cm gehouden met de trimmer.

Nu wil ik een zien of ik ook de wilskracht en de baard heb om hem te laten doorgroeien.

Hier een foto van een paar maanden geleden.
IMG_20220712_110216_1.jpg

En hier de huidige stand.
IMG_20230119_102826.jpg

Volgende stap is om alles een beetje te laten fatsoeneren door een barbier.
 

Macx

Baardaap
Hoi Smeetske, dit wordt een hele mooie baard als ie nog langer wordt, je gaat naar de barbier, ik zou er dan van de lengte niks afhalen, en alleen de hals en wanglijn en de zijkanten wat bijwerken, maar niet van de lengte, deze baard wordt heel mooi als ie langer mag worden van jou. Ik ben zeer benieuwd of wat ik in gedachten heb uitkomt. Succes met je baardreis en hou ons goed op de hoogte.(Y)(Y)(Y)
 

Smeetske

Baard
Deze week voor de eerste keer negatieve opmerkingen gekregen over het langer worden van de baard.
Ik weet dat het er op dit moment een beetje wild uitziet (zeker de zijkanten) maar toch begin je dan automatisch na te denken en te twijfelen om door te zetten.
Gelukkig staat mijn gezin wel achter mijn beslissing wat dan toch de nodige drive geeft om door te zetten.

Ondertussen nog aan het zoeken naar een goede barbier. Er liggen er 2 in mijn buurt (max 10 minuutjes fietsen) maar heb nog wat keuzestress. Ik hoop maar dat ik mijn wensen duidelijk genoeg kan overbrengen. Zelf ben ik nog nooit naar een kapper of barbier gegaan, dus weet ook absoluut niet hoe het er aan toe gaat.
 

Texman

Koning Baard
Deze week voor de eerste keer negatieve opmerkingen gekregen over het langer worden van de baard.
Ik weet dat het er op dit moment een beetje wild uitziet (zeker de zijkanten) maar toch begin je dan automatisch na te denken en te twijfelen om door te zetten.
Gelukkig staat mijn gezin wel achter mijn beslissing wat dan toch de nodige drive geeft om door te zetten.

Ondertussen nog aan het zoeken naar een goede barbier. Er liggen er 2 in mijn buurt (max 10 minuutjes fietsen) maar heb nog wat keuzestress. Ik hoop maar dat ik mijn wensen duidelijk genoeg kan overbrengen. Zelf ben ik nog nooit naar een kapper of barbier gegaan, dus weet ook absoluut niet hoe het er aan toe gaat.
Fijn dat je gezin wel achter je staat want dat is wel prettig (Y)(Y)(Y). Over negatieve opmerkingen heb ik hier al veel geschreven je kan ze het beste negeren want als ze zien dat het serieus is binden ze wel in.
 

Macx

Baardaap
Deze week voor de eerste keer negatieve opmerkingen gekregen over het langer worden van de baard.
Ik weet dat het er op dit moment een beetje wild uitziet (zeker de zijkanten) maar toch begin je dan automatisch na te denken en te twijfelen om door te zetten.
Gelukkig staat mijn gezin wel achter mijn beslissing wat dan toch de nodige drive geeft om door te zetten.

Ondertussen nog aan het zoeken naar een goede barbier. Er liggen er 2 in mijn buurt (max 10 minuutjes fietsen) maar heb nog wat keuzestress. Ik hoop maar dat ik mijn wensen duidelijk genoeg kan overbrengen. Zelf ben ik nog nooit naar een kapper of barbier gegaan, dus weet ook absoluut niet hoe het er aan toe gaat.

Niet aan het twijfelen laten brengen door een opmerking, er blijven altijd mensen die opmerkingen durven maken, ik heb dat ook mee gemaakt, je moet je er niets van aantrekken en je doel blijven volgen, anders wordt het niets. Doorgaan nu en probeer er alvast achter te komen welk model je nastreeft. Ik zou dus voor langer gaan omdat je een heel mooi patroon hebt om voor langer te gaan, een paar cm erbij zou heel goed staan, intussen kun je wel naar een barbier gaan voor de zijkanten en de hals en wanglijnen. Heel veel succes Smeetske en blijf standvastig.
Die twee barbierkes bij jouw in de buurt, is daar iets over bekend? , hebben ze een website, en hoe ziet die er uit, kun je daar misschien wat reviews lezen, enz enz. Stap anders gewoon een keer naar binnen en vraag hun mening. Veel succes Smeetske en hou vol(Y)(Y)(Y)
 

Macx

Baardaap
Hoi Smeetske, op de foto van 20 Jan. komt je baard beter tot uiting, deze belichting en de donkere achtergrond komt de baard niet zo mooi tot uiting, zou je een foto willen uploaden waarbij de baard goed tot zijn recht komt. Je hebt een mooie baard, jammer dat we de lengte niet kunnen vergelijken met de foto van 20 Jan. Maar hij zal al wel een halve inch gegroeid zijn denk ik zo. Ik kijk uit naar je volgende fotoupdate.(Y)(Y)
 

Peter1960

Baard
Deze morgen na de baardverzorging nog een fotootje genomen. Het is misschien nog niet top door het donkere hemd.
Bekijk bijlage 24302
Zoals eerder aangehaald op dit forum, niets aantrekken van de opmerkingen, dat is een fase waar iedere baardman met een respectabele bos doorgegaan is. Dat houdt na een tijdje vanzelf op, mensen reageren in eerste instantie op 'verandering', iets wat ze niet gewoon zijn. Waait wel over. Volhouden is de boodschap, komt helemaal goed.
 

Texman

Koning Baard
Deze morgen na de baardverzorging nog een fotootje genomen. Het is misschien nog niet top door het donkere hemd.
Bekijk bijlage 24302
Ha @Smeetske ,
Je baard ziet er prima uit en staat je goed.
En als ik naar je foto kijk dan denk dat je er ook heel content mee bent.
Ik ben benieuwd hoe je eerste ervaring met de barbier gaat uitvallen.
Laat er niet te veel van af halen en waak er voor dat je halslijn niet te hoog wordt gezet want staat niet mooi. Succes Texman:)>
 

Macx

Baardaap
Deze morgen na de baardverzorging nog een fotootje genomen. Het is misschien nog niet top door het donkere hemd.
Bekijk bijlage 24302
Als je last krijgt met het eten door je snor, dan kun je de snorharen opzij borstelen hé, een beetje snorrewax erin doen en dan opzij borstelen. Dit was nog even mijn opmerking voor nu, want ik zag op de foto dat de snor al over je bovenlip valt. Je hebt al een mooie snor.
 

Smeetske

Baard
Gisteren mijn bestelling baardolie en snorwax ontvangen. Vandaag de snorwax eens geprobeerd.
Het is een beetje wennen aan het gevoel en nog niet alle haartjes willen meewerken maar ik vermoed dat dit is omdat ze nog niet lang genoeg zijn.
IMG20230301110318-res.jpg
 

Macx

Baardaap
Gisteren mijn bestelling baardolie en snorwax ontvangen. Vandaag de snorwax eens geprobeerd.
Het is een beetje wennen aan het gevoel en nog niet alle haartjes willen meewerken maar ik vermoed dat dit is omdat ze nog niet lang genoeg zijn.
Bekijk bijlage 24411
Vooral in het begin de snorharen opzij borstelen, dit werkt heel goed als je na het wassen of spoelen je snorharen opzij borstelen en daarbij hulp van een haardroger. Dus borstelen heel langzaam naar buiten borstelen en gelijktijdig de haardroger op de haren gericht houden, als de haren dan opzij blijven liggen doe je er snorwax in en ga je met de snorkam door de snor om de wax goed te verdelen. Het wordt steeds makkelijker als de haren regelmatig in de juiste richting worden gestreken. ook regelmatig je vinger en duim gebruiken, vanuit het midden van de snor dan naar buiten strijken zodat de haren mooi schuin blijven liggen. Oefening baart kunst.
 

Macx

Baardaap
Gisteren mijn bestelling baardolie en snorwax ontvangen. Vandaag de snorwax eens geprobeerd.
Het is een beetje wennen aan het gevoel en nog niet alle haartjes willen meewerken maar ik vermoed dat dit is omdat ze nog niet lang genoeg zijn.
Bekijk bijlage 24411
Je hebt een mooie snor, ik zie dat de snor best wel lang is, wat is de bedoeling, wil je de snor in zijn geheel laten groeien? Of 2/3 lengte kort houden tot aan de bovenlip en dan de zijkanten laten groeien?

Het ziet er nu al een stuk beter uit, je kunt goed zien dat er aan gewerkt is, gaat heel goed Smeetske.(Y)
 
Banner image
Top